- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiant pagerinti vietinės reikšmės kelių būklę, Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto nariai siūlo leisti savivaldybėms pačioms nuspręsti, kokio remonto jiems reikia.
Tai numatančias Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo įstatymo pataisas įregistravę parlamentarai mano, kad savivalda geba pati priimti sprendimus, ar savo kelią remontuoti kapitališkai ar atlikti paprastąjį remontą.
„Priėmus įstatymo pataisas, savivalda galės pati priimti sprendimus, ar reikalingas būtinai kapitalinis kelio remontas, ar užtenka paprasto remonto. Daugelyje savivaldybių pakanka atlikti paprastąjį kelių remontą, nereikalingai neeikvojant didelių lėšų kapitaliniam remontui. Tai leistų suremontuoti daugiau kelių ruožų. Jeigu savivalda nusprendžia, kad reikalingas kapitalinis kelio remontas, tai ji galėtų padaryti ir be imperatyvaus reguliavimo įstatyme“, – mano įstatymo pataisų autoriai.
Jie pastebi, kad kapitalinio kelio remonto kaštai, lyginant su paprasto remonto kaštais, yra apie 3 kartus didesni.
Dokumento aiškinamajame rašte parlamentarai nurodo, kad 2024 m. savivaldybių vietinės reikšmės keliams buvo skirta tik 179 mln. eurų. Kaip teigia Valstybės valdymo ir savivaldybių komitete dirbantys įvairioms frakcijoms atstovaujantys parlamentarai, kokybinių reikalavimų neatitinka per 42 proc. vietinės reikšmės kelių, kurių sutvarkymui reikalinga virš 4 milijardų eurų.
„Vadinasi, skiriamas finansavimas neatliepia net minimalios vietinės reikšmės kelių būklės palaikymo, jau nevertinant jos pagerinimo“, – sakė iniciatyvos autoriai.
Įstatymo pataisas įregistravo Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pirmininkas Ričardas Juška ir jo nariai Eugenijus Sabutis, Guoda Burokienė, Rita Tamašunienė, Kęstutis Masiulis, Domas Griškevičius, Bronislovas Matelis, Andrius Navickas.
Šiuo metu įstatyme numatyta, kad ne mažiau kaip 50 procentų KPPP finansavimo lėšų, skirtų savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams, turi būti naudojama turtui įsigyti – vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo komitetas skubina perkelti šalies bitininkystei palankią ES Medaus direktyvą
Parlamentinis Kaimo reikalų komitetas ragina Žemės ūkio ministeriją nelaukti 2025-ųjų gruodžio 14-osios ir greičiau parengti pataisas dėl Europos Sąjungos (ES) vadinamosios Medaus direktyvos perkėlimo į Lietuvos teisę. Tokiu atveju keistųsi ir g...
-
Ruošiamasi atnaujinti Antaniškių parko estradą Radviliškyje
Radviliškio rajono valdžia planuoja per dvejus metus atnaujinti buvusią Antaniškių vasaros estradą – apie 5 mln. eurų kainuosiančius darbus tikimasi pradėti šiemet. ...
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?15
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur1
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos2
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...
-
Didžiausia Baltijos šalyse infliacija – Estijoje, mažiausia – Lietuvoje3
Vartojimo prekės ir paslaugos per praėjusius metus Baltijos valstybėse labiausiai pabrango Estijoje, joje užfiksuota ir didžiausia vidutinė metų infliacija. Mažiausi abu rodikliai – Lietuvoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
Premjeras: nuoširdžiai tikiu, kad verslas nesiekia piktnaudžiauti, bet kontrolė bus
Ukrainos ir Jungtinės Karalystės tyrėjams skelbiant, kad Lietuva ir kitos Vakarų šalys pernai ir užpernai į Rusiją eksportavo technologijas, galimai naudojamas jos artilerijoje kare prieš Ukrainą, Lietuvos premjeras Gintautas Paluckas tik...