Klaipėdos gatves išbando ekologiškas autobusas

Uostamiesčio gatvėmis jau važinėja ekologiškas autobusas. Trečiadienį suspaustomis gamtinėmis dujomis varomą autobusą „Solaris Urbino 12 CNG“ pristatė bendrovė  “Klaipėdos autobusų parkas” bei Savivaldybės vadovai. Jį bandymams paskolino Lenkijos miestas Radomas.

Klaipėdos miesto savivaldybė kartu su kitais didžiaisiais Lietuvos miestais rengiasi dalyvauti Europos Sąjungos remiamame visuomeninio transporto projekte, kuriuo siekiama sumažinti transporto daromą taršą miestuose. Pasinaudodama ES struktūrinių fondų parama Savivaldybė ketina iki 2015 metų atnaujinti trečdalį autobusų parko ir įsigyti 20 naujų ekologiškų, dujomis varomų transporto priemonių. Bendra pirkimo vertė sieks 14-17 mln. litų. 15 proc. šios sumos turės padengti Savivaldybė.

„Klaipėda, turėdama puikiai išvystytą visuomeninio transporto sistemą, nusipelnė turėti ir naujų, aplinką tausojančių autobusų. Juk mums, tapusiems tarptautinės Sveikų miestų organizacijos dalimi, tiesiog privalu siekti kuo švaresnės aplinkos“, – sakė mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė.

Nauji ekologiški autobusai uostamiesčio gatvėmis pradės riedėti ne anksčiau kaip po dviejų metų. Kol kas eksperimento tvarka miestuose važinėja įvairių gamintojų paskolinti gamtinėmis dujomis varomi autobusai; specialistai vertina jų eksploatacinius ir taršos parametrus. Dvylikos metrų ilgio autobuso salone - 29 sėdimos, 56 stovimos vietos bei viena vieta pasistatyti neįgaliojo vežimėliui.

Radomo autobusų parko vadovų teigimu, „Solaris Urbino 12 CNG“ autobusas 100 kilometrų suvartoja 45 kub. m gamtinių dujų. „Ar „Solaris“ ir Klaipėdoje bus toks pat ekonomiškas, galėsime pasakyti tik baigę jį eksploatuoti“, - sakė bendrovės “Klaipėdos autobusų parkas” Eksploatacijos direktorius Gintautas Mockevičius.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos autobusai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių