Kiek kainuoja surengti olimpines žaidynes?

Daugiau nei dviem savaitėms Prancūzijos sostinė buvo tapusi didele sporto arena po atviru dangumi, kur tinklinio kamuoliai švilpė šalia Eifelio bokšto, žirgai jodinėjo Versalio rūmų kieme, o sportininkai plaukiojo Senos upe. Organizatoriai milijonams žiūrovų visame pasaulyje surengė vieną įspūdingiausių sporto spektaklių istorijoje būtent tuomet, kai Prancūzija pergyvena politinį chaosą ir neapibrėžtumą.

Kiekvienas olimpines žaidynes lydi klausimai: o kiek šaliai tai kainuos? Ar investicijos atsipirks? Ne išimtis ir šių metų Paryžiaus olimpinės žaidynės, kuriose dalyvauja beveik 11 tūkst. sportininkų iš daugiau nei 200 šalių. Noras kuo geriau pasiruošti paskatino ir didžiules investicijas į Paryžiaus miesto infrastruktūrą, pavyzdžiui, metro tinklo atnaujinimą, o vien Senos upės išvalymas miestui atsiėjo beveik 1,5 mlrd. eurų. Tad kokia yra olimpinių žaidynių kaina ir kodėl šalys nori jas organizuoti?

Išleidžia milijardus

Jau ne kartą bandyta nustatyti olimpinių žaidynių ekonominę naudą miestui ir šaliai. Didele dalimi, tyrimai rodo, ekonominė nauda tiek trumpuoju, tiek ilguoju laikotarpiu yra maža. Dešimt iš trylikos vasaros žaidynių iki 2016 m. generavo nuostolius, be to, visų žaidynių organizavimas viršijo numatytą biudžetą.

Dažnai miestams tenka ne tik atnaujinti esamą infrastruktūrą, bet taip pat pastatyti naujų stadionų, aikštynų ar baseinų. Negana to, žaidynių organizavimo kaštai kiekvieną kartą būna vis didesni. Skaičiuojama, kad surengti 1924-ųjų Paryžiaus olimpines žaidynes, kuriose dalyvavo tik kiek daugiau nei 3 tūkst. sportininkų, kainavo maždaug 9 mln. eurų. Šiais metais, preliminariais skaičiavimais, jos kainavo apie 9 mlrd. eurų. Skaičiuojama, kad žaidynės turėtų sugeneruoti 6,5–11 mlrd. eurų pajamų.

Kuo ypatingos?

Paryžiaus olimpinės žaidynės kaštų prasme šiek tiek skiriasi nuo buvusių, o suma, skirta organizuoti žaidynes, yra mažiausia per pastaruosius penkiolika metų. Rio de Žaneiro žaidynės kainavo daugiau kaip 20 mlrd., Londono daugiau kaip 15 mlrd., o Tokijo maždaug 13 mlrd. eurų (2022 m. kainomis).

Galiausiai, reikia nepamiršti ir kokią emocinę naudą toks renginys atneša šalies gyventojams.

Bėda ta, kad dažnai po pasaulinio lygio sporto švenčių, ar tai būtų olimpinės žaidynės, ar futbolo čempionatai, naujai pastatyta infrastruktūra yra mažai naudojama. Kartais, pasibaigus renginiui, naujai pastatyti pastatai ar stadionai apskritai daugiau nebūna naudojami. Tai matėme ir po vasaros olimpinių žaidynių Kinijoje, ir po pasaulio futbolo čempionato Katare, ypač akivaizdu tai buvo po vasaros olimpinių žaidynių Rio de Žaneire. Tad tai kelia ne tik ekonominių, bet ir tvarumo klausimų.

Šitai suprasdamas, Tarptautinis olimpinis komitetas stengiasi sumažinti augančius kaštus ne tik apribodamas sportininkų skaičių varžybose, bet ir olimpines žaidynes organizuojančioms šalims keldamas reikalavimą statyti kuo mažiau naujos infrastruktūros. Dar vienas reikalavimas – organizuojanti šalis turėtų sugeneruoti kuo mažiau CO2 emisijų, pavyzdžiui, naudodama atsinaujinančiąją energetiką ar kitus planetai draugiškus sprendimus.

Kodėl nori organizuoti?

Duomenys rodo, kad didžioji dalis olimpinių žaidynių generavo nuostolius. Tad kodėl šalys nori organizuoti žaidynes? Visų pirma, didelės investicijas prisideda prie ekonomikos augimo ir sukuria laikinų ar pastovių darbo vietas. Pavyzdžiui, Londono žaidynės atgaivino skurdžią miesto dalį, o pasiruošimas Rio de Žaneiro žaidynėms sukūrė daugiau nei 10 tūkst. laikinų darbo vietų.

Visų antra, tai yra minkštoji galia – Pekino olimpinės žaidynės buvo puiki proga Kinijai parodyti organizacinius gebėjimus ir pozicionuoti save kaip turtingą valstybę. Tą patį siekį galima buvo įžvelgti ir Sočio žiemos olimpinėse žaidynėse, kai buvo pasitelkta kultūra ir vertybės, formuojant žmonių nuomonę ir siekiant politinio pokyčio tarptautiniu mastu.

Turime nepamiršti ir mažiau ekonomiškai pamatuojamų dalykų, pavyzdžiui, kiek žinomumo šaliai ar miestui sukuria žaidynės. Ši nauda gali pasijusti tik ilguoju laikotarpiu ir yra sunkiai pamatuojama.

Galiausiai, reikia nepamiršti ir kokią emocinę naudą toks renginys atneša šalies gyventojams. Tai ypač aktualu Prancūzijoje, kurios politiką šiuo metu gaubia chaosas ir neapibrėžtumas. Trys ketvirtadaliai Prancūzijos gyventojų teigia, kad jie yra patenkinti, kad 2024-ųjų vasaros olimpinės žaidynės vyko būtent Prancūzijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

netriesk miltais Gretute is swd banko

netriesk miltais Gretute is swd banko  portretas
nieko nekainavo tiems mikrono varliaedziams ta transvestitu -satanistu ,,,olimpiada,,, Kartonines dezes is bomzu ateme yrenge miegamuju lovas, sportininkus Senos fekalijose ir srutose ismaude [ veliau beveik visi susirgo] suorganizavo siurealistiny iskrypeliu satnistu ir visu 102 lyciu degradu SOU , apderge satanistai viso pasaulio kataliku tikinciusosius , sportininkai kaip bomzai ant zoes salia suoliuku parkuose miegojo , aptverti ...valgyklose sportininkai po pusvalandy lauke eilese kol gais pavalgyt , maistas taip pat neskanus, ir yra uzsikretusiu juo --Prancuzijos kaip vienos is kulturingiausiu ssaliu ES reitingai guli nukrite zemiau plintuso -makronas -iskrypes pridurkas satanistas pakplkas vadovaujantis prancuzijai ..zemiau krist nera kur...
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

  • Kiek galios turi Trumpo įsakai?
    Kiek galios turi Trumpo įsakai?

    Donaldas Trumpas savo antrąją JAV prezidento kadenciją pradėjo skambiai. Jau pirmąją dieną jis pasirašė apie 200 įvairių dokumentų. Tarp jų – net 50 vykdomųjų įsakų federalinei valdžiai. Nors D. Trumpas ir pasiekė pirmos dienos r...

  • Kumelė medžioja raganas
    Kumelė medžioja raganas

    Šį kartą aš, Viagra Viagrauskaitė, tikroji Sąjūdžio įkūrėja, norėčiau papasakoti skaitytojams apie be galo įdomiai, tačiau tuo pat metu beprasmiškai praleistą Naujųjų metų vakarą. ...

  • Katastrofos nuojautos
    Katastrofos nuojautos

    Naujasis senasis Jungtinių Valstijų prezidentas tęsia savo šou. Grenlandijos priklausomybės, Panamos kanalo ir Meksikos įlankos klausimai, dar praeitą savaitę kėlę nuostabą visam civilizuotam pasauliui, jau kažin kur praeityje. ...

  • Vilniaus viešasis transportas „veža kilometrus“, o ne keleivius
    Vilniaus viešasis transportas „veža kilometrus“, o ne keleivius

    Vilniečius naujieji metai jau tradiciškai pasitinka augančių kainų lietumi: drastiškai didėja automobilių parkavimo mokesčiai, beveik dvigubai auga viešojo transporto bilietų kainos, didėja komunalinių atliekų surinkimo rinkliav...

  • Nekiršinkite palangiškių ir nemanipuliuokite vaikais!
    Nekiršinkite palangiškių ir nemanipuliuokite vaikais!

    Nekiršinkite palangiškių ir nemanipuliuokite vaikais! Aš iki „Nemuno aušros” veikėjų lygio tikrai nenusileisiu. ...

  • Hibridinis trampizmas
    Hibridinis trampizmas

    Sugrįždamas į Baltuosius rūmus Donaldas Trumpas paskelbė „aukso amžiaus“ pradžią, pažadėjo padaryti Ameriką vėl didžią ir veržiasi perrašyti taisykles, pagal kurias gyventa nuo pat 1945 m. ir kuriomis pastaraisiais deši...

  • Kodėl nevalia drausti meno?
    Kodėl nevalia drausti meno?

    Feisbuke pavyko surasti įdomų dalyką. Viena moteris, vardu Talgat, įžvelgė, kad Ermitaže, meno ir kultūros muziejuje Sankt Peterburge, saugoma XII a. skulptūra, vaizduojanti velnią, kai ką labai primena. ...

  • Zombių ideologijos kontūrai
    Zombių ideologijos kontūrai

    Mūsų politikieriai užsiima ne viešojo sektoriaus mažinimo ir politikos racionalizavimo darbais, o vėl skatina visuotinę tinginystę ir vegetavimą. Kokio mentaliteto asmenys gali sugalvoti Sausio 13-ąją vainikuoti nedarbu? Nejaugi tie už Lietuv...

    3
  • Karo naujienų nuovargis: kaip išlikti tvirtiems
    Karo naujienų nuovargis: kaip išlikti tvirtiems

    Tūkstančiai Lietuvos žmonių 1991 m. sausio 13-osios rytą  susibūrė ginti savo laisvės nuo Sovietų Sąjungos agresijos. Tai tapo esminiu momentu, atskleidžiančiu, kokią kainą tenka sumokėti už nepriklausomybę. Šiandien, prisimindami ...

  • Kauno viešasis transportas keleiviui draugiškesnis
    Kauno viešasis transportas keleiviui draugiškesnis

    Kalbama, kad Vilniuje meras ir administracija siūlys kelti viešojo transporto bilietėlių kainas kone dvigubai (iki 1,5 euro už „pravažiavimą“). ...

    9
Daugiau straipsnių