Prieš kelerius metus buvo aktyviai kalbama apie tai, jog būtina šalia didžiųjų miestų esančių rajonų dalį teritorijų, besiribojančių su miesto savivaldybėmis, prijungti prie miestų. O rajonų savivaldybių centrus kurti atokiau nuo didžiųjų miestų.
Dabar, kai lyginame Kauno miesto ir rajono savivaldybių finansinius rodiklius, tampa akivaizdu, jog Kauno rajonas pasiekia geresnių ekonominių rezultatų nei miestas. Rajonas, jų pačių teigimu, nekenčia nuo skolų, tvarkingai vykdo biudžeto planą, o miestas nuolat skendi skolose ir sunkiai suduria galą su galu.
Tačiau tampa vis aiškiau, jog miestas yra Kauno rajono finansinis ir žmogiškųjų išteklių donoras. Akivaizdu, jog vis daugiau kauniečių, dirbančių mieste, statosi namus Kauno rajone ir moka gyventojų pajamų mokesčius Kauno rajono savivaldybei, nors naudojasi Kauno miesto infrastruktūra.
Ryškėja nauja tendencija – smulkieji verslininkai, dirbantys pagal verslo liudijimus, perkelia savo verslą iš miesto į rajoną, nes Kauno rajone daug mažesni mokesčiai. Pavyzdžiui, kirpėja mieste už verslo liudijimą priversta mokėti dvigubai brangiau nei rajone.
Kauno rajono gyventojai naudojasi Kauno miesto visuomeniniu transportu, nes bendrovės „Kauno autobusai“ autobusai važiuoja ir Kauno rajono keliais. Tačiau Kauno rajono savivaldybė už tai nemoka jokių piniginių kompensacijų „Kauno autobusams“, nors akivaizdu, jog ši bendrovė dirba nuostolingai, o visus nuostolius tenka padengti Kauno miesto savivaldybei.
Daugelį metų kompensacijos už važiavimą į Kauno rajoną buvo mokamos, tačiau jau šešerius metus Kauno rajonas jų nemoka. Dėl šios priežasties „Kauno autobusai“ kasmet netenka per pusės milijono litų pajamų, o per šešerius metus ši suma pasiekė apie 3 mln. litų.
Ar neatėjo laikas Kauno rajono savivaldybei kolegiškai pakrapštyti pinigines? Jei rajono valdžia nenori susimokėti už savo gyventojų keliones, tai „Kauno autobusai“ turėtų koreguoti maršrutus, atsisakyti kelionių į rajoną, o laisvus autobusus panaudoti mieste, pavyzdžiui gerinant susisiekimą su Šilainiais.
Mano nuomone, iš esmės keisti būtina susisiekimo principus tarp Kauno oro uosto ir miesto. Manyčiau, jog reikia atsisakyti šiuo maršrutu kursuojančių miesto autobusų, kurie nekelia Kauno prestižo užsienio svečių akyse ir vežioja daugiausia ne turistus, bet Kauno rajono gyventojus.
Kadangi dažnai tenka lankytis komandiruotėse užsienyje, pastebiu, jog beveik iš visų oro uostų į miestą veža puikūs ir patogūs, greiti, pakeliui nestovinėjantys autobusai. Šiuose autobusuose patogu vežti bagažą, o jų vairuotojai moką ne vieną užsienio kalbą.
Esu tikras, jog tarp Kauno oro uosto ir miesto būtina paleisti „Shuttle“ tipo modernius autobusus, kuriuos vairuotų užsienio kalbas mokantys vairuotojai, o autobusai kursuotų be sustojimų nuo oro uosto iki miesto viešbučių ir lankytinų objektų.
Tokiuose autobusuose turėtų būti sumontuoti skystųjų kristalų ekranai, kuriuose būtų rodomi miestą, viešbučius, restoranus ir kitus turistams svarbius objektus reklamuojantys siužetai.
Jei prakalbome apie viešąjį transportą, tai negaliu nutylėti problemos, su kuria susiduria daugelis tarp Vilniaus ir Kauno gyvenančių miestiečių, tarp jų ir šių eilučių autorius.
Kasdien šimtai kauniečių ir vilniečių keliauja „Lietuvos geležinkelių“ traukiniais į darbą iš Kauno į Vilnių ir iš Vilniaus į Kauną. VĮ „Lietuvos geležinkeliai“ duomenimis, kasdien nuolatiniais bilietais kelionėms tarp Kauno ir Vilniaus naudojasi apie 750 dvimiesčio gyventojų.“
Daugelis jų iš namų iki geležinkelio stoties norėtų atvykti į stotį individualiais automobiliais, juos palikti aikštelėje,šalia geležinkelio stoties ir toliau keliauti traukiniu. Darbo dienos pabaigoje, sugrįžę traukiniu iš darbo, sėstų į prie stoties paliktus automobilius ir jais pasiekti namus. Tokia praktika labai paplitusi daugelyje Europos šalių, ji leidžia sutaupyti laiką ir suteikia patogumo.
Tačiau Vilniaus – Kauno dvimiesčio gyventojams tokie patogumai sunkiai prieinami, nes šalia Vilniaus ir Kauno geležinkelio stočių esančiose aikštelėse automobilių stovėjimas yra apmokestintas. Todėl mokant už visą dieną aikštelėse paliktus automobilius susidaro solidžios pinigų sumos – kasdien mažiausiai po 10 litų Tai dvimiesčio gyventojams yra per brangu.
Kreipiuosi į Vilniaus ir Kauno dvimiesčio idėją bandančius gaivinti merus: „Artūrai ir Andriau, kadangi minime Vilniaus – Kauno dvimiesčio steigimo dešimtmetį, siūlau šią datą pažymėti konkrečios dvimiesčio gyventojų problemos sprendimu— nuolatinius traukinio bilietus maršrutu Kaunas – Vilnius įsigijusiems dvimiesčio gyventojams sudaryti galimybę nemokamai laikyti automobilius prie Vilniaus ir Kauno geležinkelio stočių esančiose dvimiesčio savivaldybėms ir VĮ „Lietuvos geležinkeliai“ priklausančiose aikštelėse“.
Esu tikras, jog tai būtų konkretus žingsnis atgaivinant ir toliau plėtojant dvimiesčio projektą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Auštrevičius apie Trumpo inauguraciją: Rusijos karas prieš Ukrainą neįvardytas pagrindiniu iššūkiu
Tai, kad savo inauguracijos į Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prezidentus dieną Donaldas Trumpas neskyrė dėmesio Rusijos Ukrainoje sukeltam karui, rodo, kad naujasis JAV vadovas nelinkęs iškart griebtis šios problemos sprendimo, sako Eur...
-
Politologai Trumpo kalboje išsakytas tezes vadina dviprasmiškomis
Inauguracinę 47-ojo Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prezidento Donaldo Trumpo kalbą įvertinę politologai sako, kad jų nenustebino joje išsakytos tezės, nes dauguma jų buvo girdimos dar rinkimų kampanijos metu. ...
-
Prisiekus Trumpui, ES ambasadorė Neliupšienė sako besikoncentruojanti į pozityvą
Jungtinių Valstijų prezidento Donaldo Trumpo (Donaldo Trampo) inauguraciją gyvai stebėjusi Europos Sąjungos (ES) ambasadorė JAV Jovita Neliupšienė sako, kad Bendrija siekia koncentruotis į pozityvius bendradarbiavimo su būsimąja administracija...
-
Budrys: Ukrainos taikos derybose Europa turi visą teisę būti girdima
Berlyne viešintis užsienio reikalų ministras Kęstutis Budrys sako, kad Europa turi teisę būti girdima Ukrainos taikos derybose. ...
-
Nausėda sveikina Trumpą: užsiminė apie naujausius Lietuvos įsipareigojimus gynybos finansavimui34
Pirmadienį prasidedant naujajai JAV prezidento Donaldo Trumpo kadencijai, Lietuvos vadovas Gitanas Nausėda sveikina naująjį Vašingtono lyderį ir tikina – respublikono lyderystė gali paskatinti NATO šalis skirti daugiau lėšų g...
-
Skvernelis su Seimo delegacija vieši Ukrainoje, susitiko su parlamento vadovu
Seimo pirmininkas Saulius Skvernelis su delegacija pirmadienį vieši Ukrainoje, kur susitiko su šios šalies parlamento vadovu Ruslanu Stefančuku. ...
-
Bagdonas sureagavo į jam pateiktus įtarimus: esu šiek tiek nustebęs1
Teisėsaugai pateikus įtarimus „čekiukų“ byloje, Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas stebisi, kodėl antrą kartą yra tiriamas už tą patį nusižengimą. ...
-
Bagdonui pateikti įtarimai „čekiukų“ byloje
Teisėsauga pateikė įtarimus Seimo nariui liberalui Andriui Bagdonui „čekiukų“ byloje, BNS pirmadienį patvirtino Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT). ...
-
Morkūnaitė-Mikulėnienė įvardijo rizikas, jei partijai ims vadovauti Kasčiūnas (interviu)6
Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) pirmininko rinkimuose dalyvaujanti Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė partijai žada nuoseklumą. Pasak jos, tai ir yra pagrindinė konservatorių stiprybė, padėjusi politinei jėgai i&sc...
-
Kubilius: tiek laukti negalima4
Europos Sąjungos (ES) valstybių narių išlaidos gynybai neturėtų būti įtraukiamos į Mastrichto kriterijais apibrėžtą 3 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP) biudžeto deficitą, sako Europos gynybos komisaras Andrius Kubilius. ...