- Diena Media inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lapkričio 11 dieną sukanka 90 metų nuo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos įkūrimo. 1918-aisiais pradėta formuoti nepriklausomos Lietuvos valstybės transporto ir ryšių sistema tapo pagrindu šalies ekonominei raidai, šiandienos pažangai ir pasiekimams.
Prieš 90 metų įkurtai Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai teko atsakomybė už karo metais suniokotos šalies susisiekimo sistemos kūrimą ir tolesnę plėtrą. Jau per pirmuosius du nepriklausomybės dešimtmečius buvo sukurtos visos teisinės sąlygos šalies transporto ir ryšių sistemos plėtrai. Tarpukario laikotarpiu nutiestos pagrindinės šalies arterijos - Žemaičių ir Aukštaičių plentai, įgyvendinta daugybė kelių ir tiltų statybos projektų, atgaivinti šalies geležinkeliai, į rytinės Baltijos uostų lyderius iškeltas Klaipėdos uostas, klestėjo vidaus vandenų laivyba, sukurta sava civilinė aviacija, pašto sistema, įrengtos pirmosios automatinės telefono stotys.
1940 m. birželio 15 d. SSRS kariuomenei okupavus Lietuvą, jau po trijų mėnesių ministerija buvo likviduota, o jai pavaldžios įstaigos priskirtos įvairioms SSRS ministerijoms ir žinyboms. Pasibaigus Antrajam pasauliniam karui, Lietuva liko inkorporuota į SSRS sudėtį, o jos transportas tapo didžiulės SSRS transporto sistemos sudėtine dalimi.
1990 m. atkurtai ministerijai teko didžiuliai iššūkiai reformuoti šalies transporto ir ryšių sistemos valdymą, pereiti prie liberalios rinkos principais grindžiamos veiklos bei integruoti nacionalinę transporto sistemą į visos Europos transporto tinklą. Šiandien šie uždaviniai iš esmės yra sėkmingai įgyvendinti, besitęsiantys integracijos į Europos Sąjungą procesai sėkmingai plėtojami toliau.
Šiandien transportas, sandėliavimas ir ryšiai sukuria 13,1 proc. bendrosios pridėtinės vertės Lietuvoje - tai daugiau nei 11 mlrd. litų. Transporto paslaugų eksportas, per paskutinius penkis metus Lietuvai „uždirbęs" 10 mlrd. litų grynųjų pajamų, sudaro 55 proc. visų Lietuvos paslaugų eksporto. Šie du dydžiai nusako itin didelę transporto ir ryšių sektoriaus reikšmę šalies ekonomikai.
Ypatingos pažangos pasiekta Lietuvos narystės ES laikotarpiu. 2004-2008 m. į transporto sektorių investuota 8,5 mlrd. litų. Vadovaujantis mokslininkų skaičiavimais, per ateinančius 5 metus investicijų grąža sieks apie 18 mlrd. litų.
Minėtu laikotarpiu rekonstruota ir modernizuota 977 km valstybinės reikšmės kelių, išasfaltuota 1135 km žvyrkelių, rekonstruoti 132 km geležinkelio kelių, suremontuoti 63 tiltai ir 36 pervažos, atnaujintos Vilniaus ir Kauno geležinkelio stotys. Išplėsti ir atnaujinti Vilniaus, Kauno ir Palangos tarptautinių oro uostų keleivių terminalai, 2,5 karto padidinti šalies oro uostų pajėgumai. Klaipėdos valstybinis jūrų uostas pirmauja Baltijos jūros regione pagal konteinerių krovos augimą. Be to, Lietuva tapo viena iš pirmaujančių valstybių pagal judriojo telefono ryšio skverbtį - 100 gyventojų jau tenka beveik pusantro šimto judriojo telefono ryšio abonentų. Trečdalis kaimo namų ūkių gyventojų turi galimybę naudotis plačiajuosčiu internetu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
NSGK nariai kritiški Biručio idėjoms dėl krašto apsaugos lėšų panaudojimo: skamba labai keistai
Kultūros ministrui Šarūnui Biručiui prakalbus, jog dalis didinamo gynybos finansavimo galėtų būti skiriama ugdyti piliečių atsparumą dezinformacijai, Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) nariai tokias idėjas sutinka kriti&scar...
-
Pažeidus dar vieną kabelį Baltijos jūroje, ministrė akcentuoja papildomų priemonių poreikį
Baltijos jūroje sekmadienį pažeidus dar vieną kabelį, krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė sako įžvelgianti papildomų priemonių poreikį siekiant užtikrinti didesnį saugumą ir efektyvesnį bendradarbiavimą tarp regiono &scaro...
-
Dėmesio, kauniečiai: pasitikrinkite adresą
Kaune gyvena apie 16 tūkst. gyventojų, kurių deklaruotos gyvenamosios vietos adresas nėra tikslus. ...
-
Netikėti tyrimo rezultatai: penktadalis lietuvių turi polinkį į modernią priklausomybę
Netikėti tyrimo rezultatai – daugiau nei penktadaliui lietuvių būdingas perteklinis socialinių tinklų naudojimas, o tai specialistai sieja ir su emociniu atsparumu. Anot tyrėjų, Lietuvoje nerimo sutrikimų ir depresijos riziką patiriančių suaug...
-
Prikaupėte saldumynų – pasisaugokite vieno dalyko: dabar itin palankus metas
Jeigu per šventes gavote dovanų saldumynų ir juos pasidėjote į spintelę, prieš valgydami, atidžiai apžiūrėkite. Specialistai perspėja, dabar itin palankus metas maistinėms kandžių lervoms veistis. ...
-
Svarbiausi klausimai ir atsakymai apie viešojo transporto bilietų kainas sostinėje
Trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės tarybai bus teikiamas siūlymas keisti miesto viešojo transporto bilietų kainas, kurios nesikeitė nuo 2013 m. Jei taryba pritars klausimo pateikimui, tolimesni kainodaros svarstymai vyks komitetuose ir kitam...
-
Teismas atmetė Valstybinės kalbos inspekcijos skundą dėl lenkiškų lentelių Vilniaus rajone
Regionų administracinis teismas atmetė Valstybinės kalbos inspekcijos (VKI) skundą dėl viešųjų užrašų lenkų kalba Vilniaus rajone. ...
-
Benkunskas: sprendimai dėl Vilniaus sporto rūmų yra finalinėse stadijose
Sostinės meras Valdas Benkunskas sako, kad sprendimo dėl memorialo žydams įkūrimo Vilniaus koncertų ir sporto rūmuose galima tikėtis artimiausiu metu. ...
-
Urnoms nebeliko vietos: skatina mirusiųjų pelenus pasilikti namuose
Panevėžio kolumbariumuose nebeliko urnoms nė vienos vietos. Todėl savivaldybė skuba ieškoti pinigų naujam, nors šių metų biudžetas to nenumatė. Teigiama, kad nišos ištirpo ir dėl to, kad emigrantai vis dažniau išk...
-
Seniausio Lietuvos žirgyno likimas: rado atsakymą, kas kaltas dėl uždarymo
Seniausias ir didžiausias šalies žirgynas išgyvena sunkius laikus. Vilniaus rajone, Riešėje, įsikūręs padalinys, planuoja nutraukti veiklą. Žemės ūkio ministerijos valdomas žirgynas jau dešimtmetį dirba nuostolingai. Nau...