- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors Lietuvos susisiekimo ministerija laikosi pozicijos, kad šalyje nebūtų nuolatinės automobilių su vairu dešinėje pusėje registracijos, tačiau 44 proc. vairuotojų mano priešingai – jų teigimu, tai leistų įsigyti pigesnių automobilių.
Tokią lietuvių nuomonę atskleidė skelbimų portalo Autoplius.lt apklausa, kurioje dalyvavo 2500 respondentų.
Balandžio mėnesį vykusioje apklausoje 54 proc. respondentų atsakė, kad nuolatinė registracija turėtų būti neleidžiama, nes Lietuvos kelių eismo taisyklės nėra pritaikytos automobiliams su dešinėje pusėje esančiu vairu ir važiuoti jais mūsų šalyje nesaugu.
Šiuo metu Lietuvoje automobiliu su dešinėje pusėje esančiu vairu leidžiama važinėti laikinai – 90 dienų.
Portalo plėtros vadovo Viktoro Daukšo teigimu, automobiliai, pritaikyti eismui priešinga kryptimi nei yra Lietuvoje, yra pavojingi ir gali padidinti avaringumą keliuose.
„Pagrindinis automobilių su vairu dešinėje pusėje trūkumas, kad lenkimo metu reikia atlikti du veiksmus – išvažiuoti į dešinįjį kelkraštį, pasižiūrėti, ar kelias laisvas ir tik tuomet lenkti kairiąja puse. Be to, reikia pakeisti žibintus, nes jie akina priešpriešine juosta važiuojančius vairuotojus. Dėl minėtų priežasčių automobiliai turi būti pritaikyti Lietuvos eismo sąlygoms“, – sako V. Daukšas.
Sutaupoma apie ketvirtadalį sumos
Ekspertai apskaičiavo, kad angliški automobiliai su dešinėje pusėje esančiu vairu gali būti iki 50 proc. pigesni už kairiavairius automobilius, tačiau papildomai lėšų reikia skirti transporto priemonėms pargabenti ir pritaikyti Lietuvoje.
„Galima nesunkiai palyginti. Pavyzdžiui, mūsų šalyje populiarus dyzelinis 2005 m. „Volkswagen Passat“ vidutiniškai kainuoja 26,7 tūkst. litų, tuo tarpu tokį patį modelį su vairu kairėje pusėje Anglijoje galima įsigyti perpus pigiau – už 13 tūkst. litų. Tiesa, dar beveik 6 tūkst. litų tektų investuoti, norint pritaikyti jį važiavimui Lietuvos keliais. Taigi perkant šį modelį galima sutaupyti apie 29 proc. lėšų. Be abejo, reikia pasirinkti ir kvalifikuotus automobilio perdarymo specialistus, nes kitu atveju galima patirti ir nuostolių”, – paaiškino V. Daukšas.
Verta pastebėti, kad įsigyjant prabangius automobilius su kairėje pusėje esančiu vairu, kaip, pavyzdžiui, „BMW X5“ ar „Audi A8“, dėl didesnės transporto priemonės kainos pirkėjai sutaupo dar daugiau lėšų.
Pirkėjai – ne tik lietuviai
Autoplius.lt apklausos dalyvių taip pat buvo klausiama, ar jie įsigytų automobilių su dešinėje pusėje esančiu vairu, jeigu Lietuvoje būtų leidžiama nuolatinė jų registracija.
43 proc. respondentų į šį klausimą atsakė teigiamai, o 47 proc. pripažino, kad kaip ir iki šiol pirktų mūsų šalies keliuose įprastus automobilius su kairėje pusėje esančiu vairu. Kas dešimtas respondentas nebuvo apsisprendęs, kokį automobilį pasirinkti.
Pasak V. Daukšo, šiuo metu Autoplius.lt yra parduodama 1,7 tūkst. automobilių, kurių vairas yra dešinėje pusėje. Tai sudaro 4,3 proc. visos automobilių pasiūlos portale.
„Dažniausiai minėtas transporto priemones parduoda verslininkai, užsiimantys tokių automobilių importu į Lietuvą. Verta pastebėti, kad pirkėjai yra ne vien tik lietuviai. Prabangesni ir jau pritaikyti europiniams standartams automobiliai domina pirkėjus iš Vokietijos ir kaimyninių šalių“, – pasakoja V. Daukšas.
Apklausa taip pat parodė, kad automobilį su dešinėje pusėje esančiu vairu yra išbandę 62 proc. vairuotojų. Įdomu, kad didžioji jų dalis (64 proc.) minėtas transporto priemones vertina neigiamai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...