Atšalus orui automobilių neužveda triskart daugiau vairuotojų

Oro temperatūrai nukritus žemiau 15 laipsnių šalčio neužvedamų automobilių skaičius padidėja maždaug tris kartus, skelbia draudimo bendrovė „PZU Lietuva“.

Pagalbos labiausiai prireikia miestų gyventojams, savo automobilius laikantiems kiemuose.

„Per šalčius dažniausiai su problemomis susiduria didžiųjų miestų gyventojai, kurie automobilius laiko ne garažuose ar požeminėse aikštelėse, o kiemuose ar gatvėse prie namų. Vairuotojai dažniau neužveda senesnių nei 10 metų, ypač dyzelinu varomų automobilių. Radę užšalusius automobilius, dauguma vairuotojų prašo kaimynų ar draugų pagalbos, norėdami pasikrauti savo akumuliatorių nuo kito automobilio akumuliatoriaus. Primename vairuotojams, kad ne visais atvejais tai yra saugu“, – sakė bendrovės Masinių žalų skyriaus vadovo pavaduotojas Mindaugas Balinskas.

Pasak jo, užšalusio automobilio tempimas kieme gali baigtis eismo įvykiu – šaltą automobilį sunkiau valdyti, sunkiau išlaikyti saugų atstumą nuo kitų transporto priemonių. Pasitaiko, kai tempiant automobilius kiemuose apgadinami keli šalia stovintys automobiliai.

„Rekomenduojame vairuotojams nerizikuoti ir kreiptis pagalbos į specialistus, kurie nemokamai pagelbės Kasko draudimu apsidraudusiems ir techninės pagalbos kelyje paslaugą užsisakiusiems  vairuotojams“ , – pabrėžia draudikas.

Žalų ekspertas atkreipia dėmesį, jog esant šaltiems orams būtina papildoma automobilio priežiūra, o jį užvedant padeda keletas praktinių gudrybių.

• Akumuliatorius yra jautriausia šalčiui automobilio dalis, ypač jei jo eksploatavimo laikas eina į pabaigą. Akumuliatorių reikėtų keisti kas tris metus, o įsigyjant naują prietaisą vertėtų investuoti į aukštesnės kokybės gaminį.
• Esant žemai temperatūrai automobilį bus lengviau užvesti, jei įjungdami automobilio degimą trumpam įjungsite  automobilio šviesas – taip užvedimo metu variklį sukantis starteris gaus stipresnę srovę.
• Akumuliatorius išeikvos mažiau energijos, jei prieš pasukant degimo raktelį įminsite sankabos pedalą.
• Esant šalčiams nelaikykite automobilio kuro bako pustusčio, nes jame kondensuojasi drėgmė, ir gali užšalti kuro padavimo sistema. Taip atsitikus, automobilį tenka transportuoti į šildomas patalpas ir, geriausiu atveju, gaišti laiką laukiant, kol sistema atšils.
• Svarbu prieš šaltąjį sezoną pasikeisti tepalus, net jei dar ir neatėjęs jų keitimo laikas. Naujuose tepaluose nebus prisikaupę įvairiausių nuosėdų, vandens kondensato, dilimo produktų, todėl ir esant didesniam šalčiui tepalai geriau tarnaus. Jei gamintojas numato galimybę naudoti tam tikro klampumo diapazono tepalus, žiemą rekomenduojama pilti mažiau klampius sintetinius ar pusiau sintetinius tepalus.
• Prieš šaltąjį sezoną reikia patikrinti automobilio pakaitinimo žvakes, nes dėl jų variklyje oras pašildomas iki reikiamos temperatūros.
• Automobilių su dyzelino varikliais savininkams reikėtų pasirūpinti žiemos sezonui skirtu kuru.



NAUJAUSI KOMENTARAI

siaip

siaip portretas
masina is italijos 9metai 2.2dti, akumas originalus, aisku dabar jei is pirmo karto neuzvedi tai amen, sian nuvaziavau kainu paziuret tai prie akumu parduotuves tvirtoves al. nera net kur masinos pastatyt, nors ten kainos nera pigiausios

AB

AB portretas
Kodėl reik įjungti šviesas užvedant automobilį taip ir nesupratau :) gal kad greičiau akumas nusėstų ar ką :)

CD

CD portretas
Esmė ta, kad cheminių reakcijų greitis žemoje temperatūroje sulėtėja, ir dėl to sumažėja baterijos talpa. Paprasčiausia šiuo atveju -10-15 sekundžių prieš paleidžiant variklį įjungti tolimąsias šviesas. Tai šiek tiek apšildys elektrolitą, ir energijos atidavimas starto momentu bus didesnis. Išjungus žibintus reikia iki dugno išspausti sankabos paminą ir pabandyti užvesti variklį.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių