- Leonas Paplauskas, Autobild.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Deja, laužyti stereotipus sunku. Automobilių gamintojai tai gerai žino – įvairios viešai pasklidusios nuomonės (ir teigiamos, ir neigiamos) tampa dogmomis ir yra nuolat kartojamos.
Jei tikėti jomis, kiekvienas Mercedes suteikia važiavimo komfortą, BMW – puikią dinamiką, Mazda – nepriekaištingą kokybę ir patvarumą, o Fiat – nuolat genda. Ir taškas arba, kaip italai pasakytų, basta!
Tačiau kartais ateina tokia akimirka, kai stereotipas griūva it kortų namelis. Tą retą reiškinį patyrėme su Fiat Bravo.
Kompaktinės klasės italų automobilis 100 tūkst. km distancijoje laikėsi tiesiog puikiai ir savo rezultatu pranoko ne tik koncerno brolius, bet ir kelis konkurentus, viešai laikomus patvaresniais.
Trumpai tariant, Fiatui Bravo – maksimalūs dešimt balų!
Bravo Emotion versiją su 150 “arklių” dyzeliniu 1.9 “Multijet” varikliu atsiėmėme 2008 m. balandžio mėnesį. Nuo pat pradžios iš visų girdėjome vien komplimentus: didžiausią įspūdį padarė puikus dyzelinis variklis (žinoma, su “Common rail” įpurškimo sistema) ir labai gera įranga, pvz., navigacijos sistema, vairuotojo kelių saugos pagalve ir ksenono žibintais.
Tokio ilgo priedų sąrašo nesigėdytų nė vienas prabangios klasės modelis. Greitai paaiškėjo, kad Bravo ypač noriai renkasi “Auto Bild” redaktoriai, vykstantys į ilgesnes keliones. Nieko stebėtino: patogus ir erdvus salonas (ypač priekyje) ir dinamiškas variklis puikiai pasiteisina trasoje, todėl kompaktinis Fiat žaibiškai pelnė idealaus palydovo kelionėje vardą. Tai patvirtina ir maratono dienoraštis: “puikus variklis, geras sukimo momentas, mažos sąnaudos – Bravo išties maloni mašina”.
Neabejotinas Fiat Bravo privalumas – jo dinamiškas dizainas. Deja, kaip paprastai nutinka tokiais atvejais, dėl to nukentėjo praktiškumas. Galiniai statramsčiai akivaizdžiai per platūs ir riboja matymą atgal.
Pirmi kritikos žodžiai buvo skirti per trumpoms ir nepatogioms sėdynių sėdimosioms dalims, kurios šiek tiek gadina važiavimo džiaugsmą. “Deja, tuo Bravo prastesnis nei vokiečių konkurentai,” – nusprendžia vienas kolega iš vokiškojo “Auto Bild”.
Ne per geriausių nuomonių sulaukė ir kieta pakaba – bandymo dienoraštyje apie ją galima pamatyti daug pastabų. Vienas iš bandytojų, grįžęs iš Europos, parašė, kad automobilis, važiuodamas banguotu keliu, smarkiai šokinėja, o įveikdamas posūkius, nepaisant kietos pakabos, svyra į šoną.
“Važiuodamas Bravo niekada neturėsi ramybės, jame jautiesi kaip išgėręs butelį šalto itališko prosecco.” Laimei, ne visi tam pritarė. Gerame ir lygiame kelyje kompaktinis Fiat važiavo tvirtai ir nuspėjamai. Reikėjo tik priprasti prie to, kad pvz., navigacijos valdymo mygtukai yra prie lubų, o sėdynių šildymas nereguliuojamas.
Tačiau, laikui bėgant, visi kritikai nutilo, nes Bravo tvirtai ir be jokių sutrikimų įveikė kitas dešimtis tūkstančių kilometrų. Tiesa, kai kas dar skundėsi dėl šiek tiek pavėluotai veikiančio oro kondicionieriaus ar nelabai aiškaus greičio matuoklio duomenų, bet kalbant iš esmės, neturėjome jokio pagrindo nerimauti.
Per pirmąją apžiūrą, nuvažiavus 30 tūkst. km, buvo tik pakeista alyva ir filtras, per antrąją (60 tūkst. km) paaiškėjo, kad nusidėvėjo priekinių stabdžių diskų ir trinkelės. Nieko stebėtino, nes Bravo variklis nuolat gundė važiuoti tik dinamiškai.
O kas dar? Antspaudas techninės apžiūros knygutėje ir viskas. Būtent taip turi atrodyti kiekviena techninė apžiūra! Deja, kelis kritikos žodžius pelnė oficiali “Fiat” atstovybė Vokietijoje. Kai su Bravo ten nuvykome, paaiškėjo, kad jie neturėjo pagrindinių “einamų” dalių – net, pvz., valytuvų ir salono filtro.
Gerai, kad bent mūsų maratono dalyvis toliau elgėsi nepriekaištingai. Galinių stabdžių trinkelės “pasidavė” tik esant 92 337 km ridai ir buvo iš karto pakeistos trečiosios apžiūros metu.
Iki to laiko atrodė, kad Fiat Bravo ištvermės maratoną įveiks be menkiausio trūkumo…
Deja, likus vos 4 tūkst. km iki ilgalaikio testo pabaigos, prietaisų skydelyje užsidegė oranžinė variklio lemputė ir mašina perėjo į avarinį režimą.
Nejau stereotipas apie gendančius Fiat ir vėl pasitvirtino? Neliko nieko kito, tik nuvaryti Bravo į firminį servisą.
Deja, ten net penkias dienas bandė nustatyti gedimo priežastį. Buvo pakeistos kelios detalės ir išardyta vos ne pusė variklio. Ir pagaliau diagnozė – nesandari oro įsiurbimo sistema.
Pasirodo, viso sąmyšio priežastis buvo… kiaunė, kuri nusprendė išbandyti savo dantų tvirtumą, pragrauždama guminę žarną, per kurią oras iš aušintuvo patenka į turbiną. Dėl to pasikeitė mišinio parametrai ir buvo tiekiama per daug kuro degimo kameroms. Savo ruožtu dėl to sugedo kietųjų detalių filtras ir jutikliai, skirti matuoti išmetamųjų dujų parametrus.
Kad ir kaip ten būtų, mes manome, kad firminis servisas turėjo daug greičiau rasti problemų šaltinį ir nekeisti “dėl viso pikto” beveik pusės variklio dalių.Ir dar: ieškodami minėto gedimo priežasties, aptikome trūkusią variklio galvutės ir išmetimo kolektoriaus tarpinę – remontas buvo atliktas pagal garantiją.
Bandymo pabaigoje perdegė viena lemputė, o apie smulkius paviršinius elektros sistemos korozijos požymius tiesiog mandagiai nutylėsime – juk tai tik kosmetikos reikalas. Vietoj to verčiau šauksime “bravo!”, nes taip gerai ilgalaikio 100 tūkst. km bandymo neįveikė nė vienas Fiat automobilis.
Geras darbas, ponai: jei ne kiaunė, kuri nusprendė išbandyti savo dantis, grauždama žarną tarp aušintuvo ir turbinos, Bravo pereitų mūsų bandymą taip puikiai, kaip XX a. dešimtojo dešimtmečio japonų automobiliai.
Nejaugi Turine prasidėjo nauja epocha? Taip, matyti akivaizdus pokytis, bet kelios detalės vis dar turi būti patobulintos. Pavyzdžiui, uždarų ertmių apsauga – “Dekra” ekspertui endoskopu apžiūrint mūsų maratono dalyvio slenksčius iš vidaus, ekrane pasirodė… vanduo. Matyt, drėgmė pateko per guminius kaiščius – jie nebuvo sandarūs, nes, tikriausiai, buvo sumontuoti jau padengus kėbulą apsauginiu vašku.
Be to, apsauginis sluoksnis padengtas gana nerūpestingai ir netolygiai. Laimei, nepamatėme net mažiausių korozijos požymių ir labiausiai šlapiose slenksčių vietose. Priekaištų nusipelno ir termoizoliacinė skardos kokybė, beje, jos kai kuriose vietose iš viso pasigedome, pvz., ties atsarginio rato arka. Panašiai yra ir su guminėmis durų tarpinėmis – viena iš jų blogai sumontuota.
Išardyti automobilį nebuvo sunku. Bet kai kuriuos elementus Fiat turi patobulinti. Dėmesį patraukė nerūpestinga uždarų erdvių apsauga, variklyje beveik nematyti nusidėvėjimo požymių. Pakoreguoti reikėtų ir kitus elementus: atkreipėme dėmesį ir į su nemažu pasipriešinimu dirbantį pavarų dėžės trosą, ir į nesandarias pusašių lankstų apsaugas (iš jų besiskverbianti alyva taškėsi į variklio bloką).
O štai pagirti reikėtų patį variklį, kuris, nepaisant gana dinamiško važiavimo, neatskleidė beveik jokių nusidėvėjimo požymių. Tas pats pasakytina ir apie pavarų dėžės vidaus dalis (krumpliaračius ir sinchronizatorius) bei sankabą. Neverčia nerimauti elektros sujungimų bei laidų kokybė – neryški paviršutinė korozija neturi jokios įtakos elektros sistemos darbui. Kompaktinio Fiat Bravo salonas taip pat puikiai atlaikė šį ištvermės maratoną – viduje neišgirdome jokių įtartinų garsų. Ir toliau taip, ponai italai.
Privalumai:
- Puikus dyzelinis variklisKokybiškas salonasGera bazinė įranga
- TrūkumaiKieta pakabaNetolygi antikorozinė dangaNetikslus pavarų perjungimas
Išvada
Turine (Italija) jau seniai kalbama apie kokybės gerinimą, bet tik dabar pagaliau turėjome progą įsitikinti, kad tai nebuvo vien tik tušti žodžiai. Bravo 100 tūkst. km įveikė be menkiausių problemų, vienintelio gedimo kaltininkė buvo kiaunė.
Tiesa, išardžius automobilį buvo rasta keletas smulkių trūkumai, tačiau, atsižvelgiant į tai, kad Fiat gamintojai yra pakeliui įkokybės gerinimo kalną viršūnę, galima tikėtis, kad ir jie netrukus bus pašalinti. Keletas kritikos žodžių priklauso keistam palydovinės navigacijos valdymo mygtukų išdėstymui. O dėl viso kito – nusiimame kepures prieš Bravo!
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...