- Laima Staknytė - Patinskienė, Autoledi.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lenktynininkė Inesa Tuškanova dalyvauja ne tik ralio varžybose Baltijos šalyse. Inesa skina laurus Rusijos automobilių žiedinėse varžybose, kuriose važiuojama su pagal specialius „MitJet“ reikalavimus paruoštais sportiniais automobiliais.
Paprašėme Inesos pasidalinti savo pasiekimais bei patyrimais 2011-ųjų sezone bei trumpai apžvelgti ateinančiųjų metų planus.
Kaip apibūdintumėte šiuos 2011-uosius metus?
Inesa: Prisipažinsiu, šie metai man nebuvo labai sėkmingi, kadangi jau pirmosios varžybos baigėsi nesėkme. Be to, sezono pradžioje turėjau nesklandumų ne tik pasirenkant mechanikus, bet ir keičiau šturmaną. Tačiau tinkamas šturmanas jau yra, o ir su automobilių paruošimu varžyboms bei su nesutarimais tarp ekipažo ir mechanikų irgi susitvarkėme. Geriausią rezultatą pasiekėme Latvijoje „Latgale Rally 2011“- trečią vietą N4 klasėje.Tai tikrai buvo malonu, kad taip kas kartą.
Be to, susipažinau su gražia šalimi – Lietuva, ne tik jos žmonėmis ir kultūra, bet ir keliais. Mes Rusijoje tokių kelių neturime.
Kokie Jūsų šių metų asmeniniai pasiekimai?
Inesa: Visų pirma reikėjo priprasti prie automobilio, kadangi jis stovėjo metus, ir aš dabar su juo metus važiavau. Jei palyginti pirmąsias varžybas ir paskutines – tikrai kaip dangus ir žemė – tai mano didelis pasiekimas. Visų pirma patobulinau stenogramas, nes keliai tikrai buvo sudėtingi, taip pat pasiektas tarpusavio supratimas tarp piloto ir šturmano, o tai komandoje labai svarbu. Dabar drąsiai galiu teigti, kad mes – ekipažas.
Mes netgi turime savitą susikalbėjimą: „kru“ - taip dažnai sakome viena kitai, o juk „crew“ -angliškai komanda. Tai mūsų ekipažas – tiesiog juokiamės ir tai sakydamos pakeliame sau nuotaiką.
Taigi, gerai jaučiuosi savo automobilyje ir kai yra tarpusavio pasitikėjimas tarp manęs ir šturmano, kuris skaito stenogramas, galima galvoti apie tolimesnį tobulėjimą ir manau reikia tikrai ne tiek daug, kad taptume profesionaliu ekipažu. Ir tikrai rimtu konkurentu ir vyrams! (šypsosi)
Inesa, Jūs dalyvaujate ne tik ralio varžybose. Papasakokite daugiau apie žiedines automobilių varžybas.
Inesa: Automobilių žiedinėse varžybose viskas paprasčiau, nei ralio. Be to, aš Rusijoje turiu rėmėjus, komandą, kuri suinteresuoti mano pergalėmis. Jaučiuosi tikrai užtikrintai. O varžybose dalyvauju su specialiai joms pagal „Mitjet“ reikalavimus paruoštu automobiliu.
Be to, žiedinėse lenktynėse rečiau genda automobilis, todėl problemų dėl to kyla mažiau. Tose varžybose esu lyderė: nes tiek kvalifikaciniuose važiavimuose, tiek per varžybas esu pirmose pozicijose. Nors važiuoju pirmus metus, bet rezultatai kas kartą geresni.
O kiek metų dalyvaujate automobilių ralio varžybose?
Inesa: Ralyje važiuoju jau trečius metus.
Kaip pavyksta persiorientuoti: ralis – žiedas?
Inesa: Taip, tikrai vairavimas abejose varžybose skiriasi. Tiesiog sėdu, susikaupiu, ir kadangi ir automobiliai skiriasi – per daug pastangų tam nereikia. Tačiau ir vieno važiavimo, ir kito metu įgūdžiai nuolat tobulinami ir papildomi. Ralis mane moko vengti klaidų, o tie, kurie važiuoja tik žiede, tikrai neturi tokios patirties. Manau, tai tik prisideda prie piloto profesionalumo.
Labai svarbu pajusti ir dangą, ir automobilį. Aš galiu važiuoti bet kokiu automobiliu, tiesiog tuo, kas turi pedalus ir vairą. (juokiasi) Kuo daugiau važiuoji, tuo daugiau įgyji patirties.
Kokie Jūsų ateinančių metų planai?
Inesa: Toliau treniruotis ir tobulėti. Treniruotis su treneriu pačiai, kaip pilotei, bei tobulinti ekipažo važiavimą.
Žinoma, kitiems metams iš tikro keliu didesnius tikslus. Na, manau kitais metais visame ralio čempionate nedalyvausime, tik tam tikruose etapuose. Automobilių žiedinėse „MitJet“ lenktynėse dalyvausiu visose.
Kur dažniausiai treniruojatės?
Inesa: Visur, kur yra kelias. Treniruočių metu atlieku tam tikrus pratimus, skirtus tobulinti tam tikrus veiksmus: tiek įvažiavimo į posūkius, tiek tiesiojoje. Jei kelias neuždarytas, tuomet tikrai važiuoju atsargiai, savo puse, o jei kelias uždarytas – jau važiuoju kaip ir trasoje, išnaudodama visą kelią. Važiuoju maksimaliai greitai, išnaudojant visas galimybes. Važiuoju įvairia danga: tiek asfaltu, tiek miško keliuku.
Daugiau treniruojuosi jūsų kraštuose, nes mūsų šalyje nėra tokių kelių. Lietuvoje tikrai lengviau treniruotis, Rusijoje galiu nebent tiesiojoje treniruotis.
Ar Jums lieka laiko pasivažinėti motociklu?
Inesa: Kadangi jau dalyvauju žiedinėse lenktynėse, tiesiog pasirinkau tai daryti automobiliu (šypsos). Motociklu važinėju savo malonumui. Tačiau ir šis važiavimas papildo visapusišką tobulėjimą. Susikoncentravimas, susikaupimas - tai irgi kaip treniruotė. Man ir bėgiojimas padeda treniruotis, nes vis tiek ir fizinė būklė labai svarbi. Sportuoti reikia visapusiškai.
O ar lieka laiko sau?
Inesa: Sau laiko tikrai nelieka, tačiau tikrai stengiuosi rasti. Pavyzdžiui, po varžybų savaitgalį, visą dieną pirmadienį skiriu grožio salonui, kad viską susitvarkyčiau. Stengiuosi pakankamai ilsėtis, man ir poilsis, ir geras miegas labai svarbus.
Inesos tuškanovos 2011 m. pasiekimai:
- 3 vieta Rusijos žiedinėse lenktynėse “MegaFon MitJet” ADM Močkovo
- 1 vieta savo klasėje „Kotlina Mocy 2011“, Lenkijoje, Ladeke
- 3 vieta 3 etapo Rusijos žiedinių lenktynių „MegaFon MitJet“
- 1 vieta Rusijos žiedinių lenktynių “MegaFon MitJet“ 4 etapo Kazanės ringe
- 2 vieta Rusijos žiedinių lenktynių „MegaFon MitJet“ 3 etapo Kazanės ringe
- 1 vieta is 3 vietų absoliučioje „MegaFon MitJet“ įskaitoje
- 3 vieta vasaros žiedinių lenktynių „MegaFon MitJet“
- 2 vieta vasaros žiedinių lenktynių “MegaFon MitJet“ 5 etapo
- 3 vieta „Latgale Rally 2011“ N4 klasėje Latvijoje
- 1 vieta komandinėje įskaitoje „Baltic Racing Team“ Lietuvos čempionate
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...