Kam Londonui dviračių revoliucija?

Raudonieji autobusai ir juodieji taksi – jau ilgą laiką Londono simboliai, tačiau miestas gali tapti garsus ir savo mėlynais bei sidabriniais dviračiais.

Miesto viešuoju transportu naudojasi labai daug žmonių, tad valdžia skatina dviračių nuomą. Šiais metais pradėjo veikti nauja sistema, kada iš iš šimtų nuomos punktų Londono centre, jo gyventojai gali išsinuomoti šią dviratę transporto priemonę, praneša cnn.co.uk.

Miesto valdžia mano, kad padidinus dviratininkų srautą Londone, sumažėtų spūstys viešajame transporte, tačiau patys dviratininkai sako, kad miestui reikėtų skirti itin daug lėšų dviračių infrastruktūros gerinimui, kadangi dauguma bijo važinėti dviračiais didelėmis ir   dėl didelio automobilių srautų pavojingomis gatvėmis.

„Akivaizdu, kad yra dar labai daug darbo. Miesto dviračių takų tinklas dažnai nutrūksta, daugumoje gatvių automobiliai važiuoja labai greitai, todėl dviratininkams paprasčiausiai nesaugu“, – sako Didžiosios Britanijos dviratininkų draugijos atstovas.

Pradedantiesiems važinėti Londone dviračiu – tai bauginantis dalykas. Didelis eismas, kamščiai, siauros gatvės, mažai dviračių stovėjimo vietų bei nemažas žuvusiųjų skaičius keliuose yra svarbūs rodikliai, dėl kurių dažniausiai gyventojai nenori keliauti dviračiais.

Kita vertus, dviračių entuziastai sako, kad negalima ignoruoti tokių svarbių problemų, kurios verčia miestą keistis teigiama linkme.

„Aš visą gyvenimą keliauju dviračių ir niekada nesu matęs tiek daug dviratininkų, kiek šiais metais. Tai tikrai geras pokytis“ – sakė vienas iš Londono dviratininkų draugijos narių.
Panašių projektų keik anksčiau rizikavo imtis Paryžius ir kiti didieji miestai, kur keliavimas dviračiais pasiteisino.

Londone nupirkta apie 6 tūkst. dviračių, šiuo metu jau esančių   nuomos taškuose.

Pavadinimu „Boris Bikes“ dviračiai pasirodė gatvėse dar liepą. Miesto valdžia paskelbė, kad prieš 2012 m. Olimpines žaidynes bus nupirkta papildomai dar 2 tūkst. dviračių.  

„Labai abejojau, kad šis projektas galėtų būti sėkmingas, tačiau dabar gatvėse matome žmones, kurie dviračiu paskutinį kartą važiavo prieš dešimtmečius, o dabar vėl besirenkančius šią priemonę ir esančius labai laimingus dėl to“, – sakė „Guardian“ žurnalistė Helena Pidd.

Planuojama, kad iki 2025m. Londono gyventojų populiacija padidės dar milijonu, todėl vienintelė išeitis, jei dalis viešojo transporto keleivių iškeistų jį į dviračius.


Šiame straipsnyje: Boris Bikesdviračiai Londone

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių