- Autoreviu.lt inf
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Požeminės automobilių stovėjimo aikštelės ir daugiaaukščiai garažai Lietuvoje pasirodė neseniai, pastaruosius 15 metų. Tokios aikštelės įrengtos prekybos centruose, prie gyvenamųjų namų, po miesto gatvėmis. Nors jų nėra daug ir ne visose Lietuvos vietovėse, jose automobilius yra statę dauguma vairuotojų.
Tačiau Lietuvos vairuotojams automobilį lengviausia statyti atvirose automobilių stovėjimo aikštelėse. Tai parodė Lietuvos gyventojų apklausa, kurios metu visoje Lietuvoje buvo apklausta beveik 300 vairuojančių įvairaus amžiaus žmonių. Tyrimą atliko rinkos tyrimų bendrovė „GfK CR Baltic" tinklalapio Autoledi.lt užsakymu.
Apklausos metu Lietuvos vairuotojų teirautasi, kokioje automobilių stovėjimo aikštelėje - atvirtoje ar požeminėje - jiems patogiau ir lengviau statyti automobilį. Pusė jų (51 proc.) atsakė, kad jiems automobilį lengviau statyti atvirtoje automobilių aikštelėje.
Pasak „GfK CR Baltic" Lietuvos padalinio vadovo Andriaus Norkevičiaus, kita dalis apklaustųjų - 38 proc. - teigė, kad jiems jokio skirtumo kokioje aikštelėje statyti automobilį, 4 proc. šis veiksmas sudėtingas bet kurioje aikštelėje. Požeminėse aikštelėse ar daugiaaukščiuose garažuose statyti automobilius lengviau tik 7 proc.
Svarbiausia - geras matomumas ir aiškumas, kur statyti automobilį
Pusė Lietuvos vairuotojų teigė, kad jiems automobilį lengviau statyti atvirose automobilių stovėjimo aikštelėse. Taip pripažino net 54 proc. vairuojančių moterų, o vairuojančių vyrų - 44 proc.
Atvirose automobilių stovėjimo aikštelėse yra geras matomumas ir aišku, kur statyti automobilį. Šį argumentą nurodė net 68 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų,
Be to, trečdalis jų įvardijo, kad atvirose aikštelėse iš tolo matyti laisvos vietos ir yra paprasčiau jas rasti. Taip pat respondentai nurodė, kad atviroje aikštelėje lengviau rasti, kur yra išvažiavimas. Šį argumentą pasirinko penktadalis apklaustųjų.
Pusei vairuojančių vyrų nėra skirtumo, kokioje aikštelėje statyti automobilį
38 proc. apklaustųjų nėra skirtumo, kokioje aikštelėje statyti automobilį.
Beveik pusei Lietuvos vairuojančių vyrų automobilį paprasta statyti visur. Taip teigė 46 proc. apklausoje dalyvavusių vyrų, tuo tarpu moterų tik šiek tiek daugiau nei penktadaliui - 24 proc. apklausoje dalyvavusių moterų.
Požeminėse aikštelėse būna daugiau vietų
Požeminėse aikštelėse ar daugiaaukščiuose garažuose statyti automobilius lengviau tik 7 proc. apklaustų vairuojančių vyrų ir 6 proc. apklaustų vairuojančių moterų, taigi šias aikšteles pasirinko tik 7 proc. visų apklaustųjų.
Net 42 proc. šių respondentų pažymėjo, kad tokiose aikštelėse daugiau vietos nei gatvėse.
Trečdalis respondentų nurodė, kad požeminėse aikštelėse šaltuoju sezonu yra šilčiau, nuo automobilio nutirpsta sniegas. Taip pat, einant link automobilio, nelyja ant galvos. Šį argumentą taip pat nurodė trečdalis apie šias aikšteles nuomonę išreiškusių respondentų.
Apklaustieji paminėjo ir saugumą. Jų teigimu, tokiose aikštelėse saugiau, nes jose dažnai būna įrengtos stebėjimo kameros.
Baugina nepakankamas matomumas
Pagrindinė priežastis, dėl kurios vairuotojai vengia tokių aikštelių - prastas matomumas ir nepakankamas apšvietimas. Tačiau ir naktį, statant automobilį lauke, kartais būna nepakankamas apšvietimas bei blogas matomumas.
Pasak „Sportinio vairavimo centro" direktorius Andrejaus Savčenko, požeminės automobilių stovėjimo aikštelės ir daugiaaukščiai garažai neretai atrodo baugūs, nes vairuotojams nejaukūs siauri pravažiavimai ar uždaros erdvės.
„Vyrai vairuotojai dažnai būna drąsesni už moteris. Tai matyti ir iš šio tyrimo rezultatų - visgi vyrai mažiau vengia uždarų automobilių stovėjimo aikštelių, jiems dažniausiai tikrai nėra skirtumo, kur pastatyti automobilį, - pasakoja A. Savčenko. - Kaip pagrindinę priežastį nurodyčiau drąsą ir pasitikėjimą savimi. Kartais patirties atlikti tam tikrą manevrą trūksta būtent dėl drąsos ir tam tikrų įgūdžių stokos. Ir tai visiškai nepriklauso nuo lyties."
Moterys labiau linkusios pripažinti, kad gerai nemoka atlikti kokios nors manevro, bet dažniausiai to ir nedaro. O iš tikrųjų reikėtų bandyti, važiuoti, statyti ir po kelių sėkmingų bandymų tikrai pavyks.
Antras svarbus dalykas - pajusti savo automobilio gabaritus. Tai svarbu ne tik norint pastatyti automobilį uždarose aikštelėse, bet ir saugiai vairuoti judriomis gatvėmis.
Ar moterims reikalingos platesnės automobilių stovėjimo vietos?
Kai kuriose pasaulio šalyse yra specialios - platesnės - vietos, skirtos automobilius statyti moterims. Tokios vietos jau yra įrengtos Lenkijoje, o Pietų Korėjoje jos ne tik platesnės, bet ir pažymėtos kita spalva. Kinijoje yra atskiros automobilių stovėjimo aikštelės moterims, įrengtos prie prekybos centrų.
Remiantis tyrimais, platesnės automobilių stovėjimo vietos moterims įrengiamos tam, kad joms būtų patogiau pastatyti automobilį. Antai Vokietijoje atliktame tyrime dalyvavo 1 200 vairuojančiųjų. Buvo nustatyta, kad moterys automobilį stato 20 sekundžių ilgiau nei vyrai.
Bet Lietuvos gyventojai mano, kad tokių platesnių vietų moterims nereikia. Taip teigė net 50 proc. apklausoje dalyvavusių žmonių.
Tačiau penktadalis (20 proc. vyrų ir 24 proc. moterų) apklaustųjų mano, kad tokios vietos praverstų vairuojančioms mamoms. Joms būtų patogiau iškelti iš automobilių vaikus, lopšius ar automobilines kėdutes, išleisti vaikus.
Yra ir manančiųjų, kad tokios vietos moterims praverstų. Jų manymu, moterims būtų patogiau įsidėti ir išsiimti pirkinius, krepšius. Taip mano penktadalis apklaustųjų. Beje, su šiuo argumentu sutinka 25 proc. moterų, bet tik 16 proc. vyrų.
Situacija gerėja
Pasak Sportinio vairavimo centro" direktorius Andrejaus Savčenko, laikui bėgant situacija keičiasi. Požeminių automobilių stovėjimo aikštelių ir daugiaaukščių garažų įrengiama vis daugiau, ir vis daugiau vairuojančiųjų jais naudojasi. Todėl vairuojančių žmonių įgūdžiai gerėja, keičias jų įpročiai.
„Vairuotojams reikia daugiau drąsos ir praktikos, nes iš tikrųjų nėra skirtumo, ar automobilį reikia pastatyti į siaurą tarpą atviroje aikštelėje, ar požeminiame garaže. Pricipai išlieka tie patys, tik reikia labiau pasitikėti savimi ir įvertinti vietą, kurioje bandoma pastatyti automobilį," - teigia A.Savčenko.
Kokioje automobilių stovėjimo aikštelėje patogiau ir lengviau statyti automobilį
Aikštelės tipas |
Apklaustų vairuotojų skaičius (proc.) |
||
|
Iš viso |
Tarp vyrų |
Tarp moterų |
Atviroje |
51 |
44 |
64 |
Požeminėje/daugiaaukščiame garaže |
7 |
7 |
6 |
Visur lengva |
38 |
46 |
24 |
Visur sunku |
4 |
3 |
6 |
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...