- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaipgi gali egzistuoti serijiniu būdu gaminamas automobilis, kurio ilgis – 137 cm, plotis – 104,1 cm? O svoris – 59 kg? Tai – rekordiškai mažiausias visų laikų automobilis. „Peel P50“. Beje, prekyboje netrukus pasirodys modernus istorinio mažylio klonas – „Peel Trident“.
Sparčiai brangstant degalams, dešimtis litrų srebiantys automobilių pasaulio rajūnai vairo brolių ir seserų gretose darosi vis nepopuliaresni. Ir atvirkščiai – sparčiai populiarėja vis mažesni automobiliai: Volkswagen Up, Toyota IQ, Tata Nano. Mažiausiu nūdienos automobiliu iki šiol buvo laikomas tautoje „smurfu“ neretai vadinamas 269,5 cm ilgio ir 155,9 cm pločio dvivietis automobiliukas „Smart“. Tačiau visų laikų rekordininkas – ne jis. Rekordinio nykštuko titulas priklauso 1962-1965 m. bendrovės „Peel Engineering Company“ gamintam „Peel P50“. Išties, pribloškiamas minimalizmas.
Riedėdavo sau mažylis ciklopas trimis mažyčiais ratukais ir vargo nematydavo. Durys tokiame automobilyje – tik vienos. Žibintas – taip pat vienas. Kaip, beje, ir valytuvas. Tiesa, pavarų automobiliukas turėjo net trigubai daugiau. O kubinių centimetrų variklyje – daugiau nei ant abiejų rankų pirštų! Net 49 cm³.
Juokas juokais, tačiau išmėginti, kaip tokia transporto priemonė išvysto maksimalų savo greitį (61 km/h), tikriausiai būtų ne juokas… Kas yra skriejęs dviračiu greičiau nei 45 km/h nesunkiai supras, jog sarkazmo ankstesniame sakinyje – nedaug. Ant trijų „paspirtuko“ kalibro „ratų“ sarkazmui – ne vieta. Beje, kaip ir atbulinei pavarai – jos „Peel P50“ neturi. Matyt, ir nereikia.
Sunku įsivaizduoti, kaip į tokį automobilį būtų sutelpama, pavyzdžiui, dviese? Iš tiesų, jokios romantikos… Užtat pragmatizmo – nors vežimu vežk. Na gal ne vežimu, o bagažine – skirta pirkiniams susidėti. Tokia „Peel P50“ konstrukcijoje yra.
Įspūdingai proporcingos ir serijinės „Peel P50“ gamybos apimtys – atėmus automobiliuko salono koncepcijoje tokį dažną vienetą, gausime variklio darbinį tūrį. Tai bent feng šui! Kitaip tariant, pasaulį išvydo 50 tokių nykštukų. Vieno tokio kaina – 199 svarai.
Mikro stebuklus gaminusi bendrovė „Peel Engineering Company“ iširo 1974-aisiais. Tačiau po 36 metų, 2010 m. Garis Hilmanas (Gary Hillman) ir Faisalas Kanas (Faizal Khan) užsimojo legendinę mažylių liniją prikelti iš mirusiųjų – šių dviejų piliečių įkurta bendrovė pradėjo gaminti P50-ojo replikas.
Pirkėjams siūlomi automobiliukai su benzininiais ir elektriniais varikliais. Beje, benzininis – 49 cm³ keturtaktis motoriukas CVT, kurio galia – 2,5 kW, o sukimo momentas – 4,2 Nm. Su vienu litru benzino galima nuvažiuoti… spėkite, kiek gi kilometrų? Vėl magiškasis 50! 50 kilometrų. Turint omenyje, jog litras benzino kainuoja penkis litus, nesunku paskaičiuoti, jog 10 km kelionės kaina sieks 1 Lt. Degalų kontrabandininkai iš apmaudo nagus nusigraužtų!
Nuo rinkodaros grįžkime prie kainodaros. Ir arkliui aišku, jog elektrinis CVT motoras vairuotojui leis sutaupyti dar daugiau. Jo galia – analogiška benzininio variklio galiai (tie patys 2,5 kW), bet užtat koks sukimo momentas – ohoho – 14,4 Nm! Tiesa, akumuliatorių užteks tik 30 km. Bet, labai neišlaidaujant.
Jei kas sumanytų papiktnaudžiauti akceleratoriumi, apdairūs P50 replikos gamintojai numatė ir tai – greičio ribotuvas neleis iš automobiliuko išspausti daugiau kaip 65 km/h. Štai taip.
Beje, P50-asis – ne vienintelis „pusantro gesintuvo“ dydžio modelis „Peel Engineering Company“ bendrovės gamoje. Būta ir tokio „Peel Trident“. Burbulastogis unikumas buvo gaminamas nuo 1965-ųjų iki 1966-ųjų. Išsyk matyti, jog žūtbūtinio kosminio lenktyniavimo metais… O kainavo pigiau nei P50-asis – tik 190 svarų.
„Trident“ tiražas taipogi buvo ribotas – jų rinkoje pasirodė taip pat tik keliasdešimt. Varikliukai – tie patys, mopediniai. Maksimalus greitis – irgi analogiškas P50-ajam. Užtat kiek erdvės! 182,9 cm ilgio ir 106,7 pločio. Ir! Net dvi sėdynės salone! (Arba viena sėdynė ir vieta pirkiniams…).
Replikuotasis „Trident“ pirkėjams siūlomas taip pat su benzininiu arba elektriniu varikliuku. Nors benzininis „Trident“ už P-50-ąjį sunkesnis net 36 kg (taigi sveria, 99 kg, kai moderni P50-ojo versija – tik 54 kg), baidytis papildomų kilogramų gal ir nereikėtų – ko gero, degalų sąnaudoms išaugti neleis aerodinamiškos kėbulo linijos.
Bene paskutinė linksma žinutė šiame rašinyje – gamintojai tvirtina, jog P50 ir „Trodent“ replikos bus visiškai legali transporto priemonė tiek Jungtinėje Karalystėje, tiek Europos Sąjungoje. Maža to, mažyliai priskiriami ne automobilių, o triračių mopedų klasei (beje, JAV šie mikro šedevrai priskiriami motorizuotų dviračių klasei). Užtat kaina - 8 tūkst. svarų. Užsisakyti tokį egzempliorių jau galima gamintojų svetainėje. Linksma vasara – garantuota.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...