Ralis „Kauno ruduo“: sezoną palydėjo net 83 ekipažai

Vėlų šeštadienio vakarą finišavo su sezono palydomis sutapęs tradicinis, jau 37-tą kartą surengtas automobilių ralis „Kauno ruduo 2010”, skirtas nusipelniusiems sporto meistrams Kastyčiui ir Arvydui Girdauskams atminti. Tai vienos seniausių šalyje automobilių ralio lenktynės, be pertraukų rengiamos nuo 1974 metų. 

Nors šiemet šis ralis nebuvo įtrauktas į šalies čempionato įskaitą, tačiau tai anaiptol nesumenkino sportininkų dėmesio renginiui. Veikiau priešingai, ralio organizatorių – viešosios įstaigos „Nemuno žiedas“ ir Lietuvos „Porsche“ bei Kauno automobilininkų klubų – lūkesčius pranoko prie lenktynių starto linijos išsirikiavę net 83 ekipažai iš Lietuvos, Latvijos, Rusijos ir Vokietijos. „Kauno rudens“ ralis kartu buvo ir Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) taurės paskutinysis, šeštasis etapas bei automobilių sporto klubų įskaitos varžybos. Ralyje dalyvavo ir nemažai praeityje garsių šalies lenktynininkų, kurie varžėsi sporto meistrų ir sporto teisėjų veteranų įskaitose. 

„Prieš daugelį metų, kai „Kauno rudens” ralių maršrutais kartu su geriausiais šalies automobilių sporto meistrais varžėsi garsūs Lenkijos, Vengrijos, Vokietijos, Čekijos, Rumunijos ir kitų šalių ralistai, galėjome tik svajoti apie tokį gausų lenktynininkų būrį“, - kalbėjo ilgametis Kauno automobilininkų klubo vadovas Vidmantas Čiutelė, tik prieš tris dienas atšventęs garbingą 75-čio jubiliejų ir kurio drauge su bendražygiais pastangomis surengta per 30 „Kauno rudens“ ralių. Beje, ir šįkart Vidmantas nebuvo tarp žiūrovų, o kartu su Modestu Jaku su veterano sportinę jaunystę menančiu „Moskvič 412“ įveikė visą ralio maršrutą ir džiaugėsi savo klasėje iškovota trečiąja prizine vieta. 

Pagal varžybų nuostatus pagrindinis ralio trofėjus – K. ir A. Girdauskų atminimo taurė – įteikta ekipažui, sporto meistrų veteranų įskaitos nugalėtojui. Jais tapo „Volga GAZ 21“ automobilį vairavęs Algirdo Rymonio ir Vytauto Vanago ekipažas, kuriam laimėti nesutrukdė ir 20 sek. gauta bauda. 

Taurę įteikęs K. Girdausko sūnus, buvęs Seimo narys, daugkartinis šalies ralio čempionas Saulius Girdauskas pasveikino nugalėtojus ir prizininkus, šių varžybų organizatorius, į lenktynes atvykusius tėvo ir dėdės sportininių batalijų bendražygius su sezono pabaigtuvėmis.
„Tokia puiki šventė ir tokios varžybos – geriausias pagarbos ženklas anksti Anapilin išėjusiems žymiems lenktynininkams“, - kalbėjo S. Girdauskas.

Antrąją vietą tarp šios grupės sportininkų iškovojo iš Vokietijos atvykęs Michailas Titovas, kuriam šįkart šturmano kėdėje talkino Kauno rajono meras Valerijus Makūnas, o trečioji prizinė vieta atiteko šeimyniniam Visvaldo ir Roko Petrulių ekipažui.  „Volgų GAZ 24“ klasės garbės pakylą atitinkamai užėmė Romas Juozas Jakučionis su Pauliumi Jankūnu, Sigitas Januška su Jonu Sagatausku ir Petras Krivoščenka su Arvydu Kačiuku.

Ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio kaip ir prieš daugelį metų buvusios TSRS pirmenybėse užkopė VAZ automobilių klasės nugalėtojai Sigitas Alesius ir Gintautas Šlėderis. 
„Džiaugiamės ne tik pergale savo klasėje, bet ir gerai parengtomis, labai kompaktiškomis varžybomis, o jų dalyvių skaičius pats savaime byloja sportininkų dėmesį renginiui ir jo kokybę“, - po varžybų kalbėjo buvusio Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidento S. Alesiaus navigatorius G. Šlėderis, dabar pats rengiantis daugelį automobilių sporto varžybų.

Antri šioje klasėje buvo LASF atsakingas darbuotojas Ričardas Rupkus ir Tomas Tiškus, o trečioji vieta atiteko Algirdo ir jo bendravardžio anūko Gricių ekipažui. Beje, trylikametis Algirdas Gricius išsivežė ir V. Čiutelės įsteigtą taurę jauniausiajam šio ralio dalyviui.

Į šį prizą pretendendavo pusmečiu jaunesnis ralio debiutantas, žinomo automobilių sporto entuziasto ir rėmėjo, „ARX-Baltica“ spaudos namų generalinio direktoriaus Rolando Dovidaičio sūnus Tadas, tačiau dėl jo su žinomu ralistu Genadijumi Segaliu pilotuojamos „Škoda Felicia“ gedimo Tadui pirmojo prizo dar teks palaukti.

Daug aplodismentų susilaukė ir praeityje garsios ralistės, vienos iš nedaugelio šalies vardą ir užsienio trasose garsinusių moteriškų ekipažų Ilona Ališauskienė su Rūta Krikštoponiene, važiavusios su „Land Rover“. Ilona su Rūta ne tik įtikinamai nugalėjo laisvosios klasės įskaitoje, bet ir buvo absoliučiai greičiausios sporto meistrų ir sporto teisėjų veteranų grupėje.

Pergale ZAZ automobilių klasėje džiaugėsi Rimas Brundza su Ame Šataite, „Moskvič 412“ – Gediminas Maškauskas su Danieliumi Saukevičiumi, kuriems atiteko ir Anatolijaus Kurdzikausko atminimo taurė, o „Moskvič 2140“ – Vidmantas Petronis su Vidmantu Dailide. 
Dar vieno iš geriausių Lietuvos automobilių ralio meistrų – Leontijaus Potapčiko - taurę išsivežė latvis Andris Zvingevicas. 

Aleksandro Mažrimo atminimo taurę iškovojo Eugenijus Tumalevičius su Andriumi Vadausku, o Rimo Baltrušio-Baltrušaičio – Evaldas Čerškus su Valentinu Pimonovu.   

Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje ir jos prieigose bei Kauno apylinkių keliais ir specialiose trasose pergalės rakto ieškojo LAS taurės varžybų dalyviai bei rungtyniaujantys autosporto klubų narių grupėje. Jiems teko įveikti 118,8 kilometro maršrutą su 15 papildomų rungčių, kurių bendras ilgis – 68,2 km. 

Daugelio sportininkų nuomone itin klastinga buvo lietaus permerkta Pavilkijo kroso trasa, o didžiausi išbandymai šįkart skirtingai nuo vasaros ralių teko startavusiems joje pirmiesiems.
„Dvidešimties pirmųjų automobilių ratai ištaškė purvus, ir gruntas tapo normalesnis. O lenktynes pradėję rikiuotės gale nė nepajuto, kokie vargai teko pirmiesiems“, - ralio ypatumus jau po varžybų aptarė sportininkai.Dvigubą pergalę išsivežę LAS ir „Porsche“ automobilių klubo taures iškovoję Mantas Morkis su Jonu Paukšte, kurie su „Mitsubishi Lancer Evo“ laimėjo ne tik LAS taurės šeštojo etapo varžybas, bet ir nugalėjo autosporto klubų įskaitoje.

Paulius ir Jonas Sprindžiai, vairavę „Seat Ibiza“, irgi abiejose grupėse užėmė antrąsias vietas. 
LAS taurės įskaitoje trečiąją prizinę vietą su „Subaru Impreza“ iškovojo Dariaus Saulevičiaus ir Laimos Valikonytės ekipažas, o tokia pat vieta autosporto klubų įskaitoje džiaugėsi Nerijus Urbonavičius su Vaidu Ažusieniu, vairavę „Audi RS4“.

Komandinėje įskaitoje 37-ąjį „Kauno rudens“ ralį įtikinamai laimėjo internacionalinė „Trys spalvos Racing“ ekipa, surinkusi 341 tašką. 

Antroji vieta atiteko „Autoralio“ komandai (184) taškai, o trečioji – „Ramanracing“, pelniusiai 162 taškus.


Šiame straipsnyje: Ralis Kauno ruduo

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių