- LNK, ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kazachstane gali būti iki 300 lietuvių. Jiems rekomenduojama neiti į gatves. Čia įstrigo ir pusšimtis Lietuvos įmonių vilkikų. Jie neturi grynųjų pinigų, gali pristigti ir maisto, praneša LNK.
Vežėjų įmones vienijanti „Linava“ neslepia – vairuotojai niekada nesiverždavo į Kazachstaną. „Tai yra vis tiek egzotinės šalys. Gan saugios, bet kas yra nepatyrę, Vakaruose vis tiek saugiau“, – sakė „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.
Dabar – naujas iššūkis, Kazachstane neveikia muitinė, uždarytos sienos, nėra ir interneto bei mobiliojo ryšio. „Kai kurios žinios, kurias mes gauname, vairuotojai yra tuose karštuose taškuose, bet, kad grėstų pavojus jų gyvybei, mes to negirdime“, – kalbėjo generalinis sekretorius.
Kazachstane įstrigę bent 50 Lietuvos įmonių vilkikų. Didžioji dalis vairuotojų – ne lietuviai. Įmonės – lietuviškos, bet vairuotojai dažnai būna iš trečiųjų šalių.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Kad kas keliuose būtų užstrigę, tokių atvejų turbūt nėra. Vienaip ar kitaip, žmonės yra kažkur civilizuotoje vietoje tik dėl saugumo klausimų bandoma identifikuoti įmones. Jos tuos dalykus sprendžia savo viduje ir komunikuoja su žmonėmis“, – sakė Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovas Povilas Drižas.
Kokioje padėtyje dabar vairuotojai, pasakojo vienos įmonės vadovas. „Mano įmonės dabar trys automobiliai yra Kazachstane, galiu pasakyti, kad vairuotojai nėra Lietuvos piliečiai, o trys baltarusiai“, – teigė „Telmento transporto“ vadovas Artūras Telmentas
Galimybių susisiekti būna po kelias minutes per parą. Vairuotojai neturi pinigų, nes Seimas nuo sausio uždraudė vairuotojams į kelionę duoti grynųjų. „Nuo sausio 1-osios įsigaliojus naujai pataisai, negalėjome duoti grynųjų, tai pervedėme į kortelę, bet, aišku, iš kortelės nusiimti nėra galimybės. Leido atsikabinti vieną vilkiką – du vairuotojai nuvažiavo iki vieno miesto. Kai jie ten nuvažiavo, neramumų nebuvo. Aišku, sąmyšis parduotuvėse. Žmonės neturi grynųjų pinigų, o prie bankomatų milijoninės eilės. Neleido nusiimti daugiau nei 20 eurų. Iš pareigūnų gavo žinią, kad gali būti, jog vairuotojai taip stovės iki sausio 19 dienos. Kažkiek maisto jie dar turės, bet jei iki 19 dienos, tai tikrai maisto neužteks“, – svarstė A. Telmentas.
Įmonė svarsto, kaip vairuotojus evakuoti. „Bandysime ieškoti žmonių, kurie galėtų išvežti vairuotojus ir palikti transportą ten“, – sakė pašnekovas.
Dabar ne apie pelnus ar nuostolius kalbama, bet kad žmonės galėtų saugiai sugrįžti.
„Dabar ne apie pelnus ar nuostolius kalbama, bet kad žmonės galėtų saugiai sugrįžti“, – teigė „Linava“ generalinis sekretorius.
Iš viso Kazachstane gali būti iki 300 lietuvių. Kaip sakė Lietuvos ambasadorius Kazachstane Gintautas Vasiulis, tokia informacija gauta remiantis analizuojant mobilaus ryšio tiekėjų teikiamus duomenis.
Rekomenduojama kelionių į Kazachstaną atsisakyti. Jau esantiems Kazachstane – vengti susibūrimų. „Šį momentą, atrodo, kad situacija visoje šalyje yra ganėtinai stabili. Jei ir vyksta protestai, tai jie yra nesmurtiniai. Išimtis yra Almatos miestas, kur situacija yra sunkiai kontroliuojama“, – teigė jis.
Buvęs ambasadorius Kazachstane sako – dabartinių neramumų priežastys – dvi – Kazachstano vidiniai ištekliai – vieni didžiausių pasaulyje, bet ir korupcija didžiulė. Anot diplomato, – lyg nacionalinis sportas.
„Kai ne visi gali sudurti galą su galu, arba kai kurių net ir šaldytuvai apytuščiai. Tai tada ir klausiu: kur tie milijardai?“ – akcentavo buvęs ambasadorius Kazachstane Vytautas Naudužas.
Kazachstane interesų turi ir kaimyninės valstybės – Rusija ir Kinija.
Vežėjai prašo URM pagalbos
Transporto įmonės kreipėsi į Užsienio reikalų ministeriją (URM), prašydamos diplomatinės pagalbos padedant saugiai iš Kazachstano sugrįžti tolimųjų reisų vilkikų vairuotojams, įstrigusiems neramumų ir protestų sukaustytoje šalyje bei pasienio kontrolės punktuose, kur nebeveikia muitinių sistemos.
„Skaičiuojama, kad Kazachstano regione gali būti įstrigę keliasdešimt vilkikų vairuotojų, tačiau jų skaičius gali būti gerokai didesnis. Nustatyti tikslų ten įstrigusių žmonių skaičių – sudėtinga, nes neveikia mobilusis ir interneto ryšys, yra sudėtinga susisiekti su ten įstrigusiais Lietuvos transporto įmonių darbuotojais“,– rašoma Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kreipimesi į URM.
„Ypač neramu dėl žmonių, kurie yra įstrigę Kazachstano šalies viduje, protestuotojų kontroliuojamose vietovėse ir aikštelėse. Jų padėtis kelia didžiausią nerimą, nes su jais sudėtingiausia palaikyti ryšį įmonių vadovams, kai neveikia mobilusis ir interneto ryšys, o jų buvimo vietą galima matyti tik pagal navigacines sistemas, įrengtas vilkikuose. Kai kurie vairuotojai bijo pajudėti iš vietos, nes pajudėjus iš aikštelės, kurią kontroliuoja protestuotojai, gali kilti pavojus“, – sako Z. Buivydas.
Asociacijai „Linava“ nariai nuolat teikia naujausią informaciją apie šioje šalyje įstrigusius vilkikų vairuotojus, kad būtų galima turėti kuo tikslesnius duomenis ir jais dalintis su diplomatais, siekiant kuo greičiau susigrąžinti į Lietuvą transporto įmonių darbuotojus.
Praėjusiais metais su Kazachstano rinka dirbo 166 transporto įmonės, kurių autoparką sudaro 3630 vilkikų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Litgrid“: suremontavus Suomijos branduolines elektrines elektra pigo 4 proc.3
Pasibaigus branduolinių elektrinių remontui Suomijoje, vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje praėjusią savaitę mažėjo 4 proc. iki 86,6 euro už megavatvalandę (MWh). ...
-
Lietuvai siūloma pasitraukti iš energetikos chartijos sutarties1
Energetikos ministerija siūlo Lietuvai pasitraukti iš beveik prieš tris dešimtmečius pasirašytos Energetikos chartijos sutarties. ...
-
VERT: vidutinė šilumos kaina gruodį didėja 7 proc.1
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
Europine geležinkelio vėže pirmąkart atgabentas krovinys iš Austrijos
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pirmą kartą europine vėže atgabeno krovinį iš Austrijos – į Šeštokus netoli Lenkijos sienos pervežtos ...
-
Atlyginimų atotrūkis tarp sostinės ir kitų regionų trečiąjį ketvirtį kiek mažėjo1
Atlyginimų atotrūkis tarp Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionų trečiąjį šių metų ketvirtį siekė 394,7 euro ir per ketvirtį sumažėjo 18,9 euro, pirmadienį pranešė Valstybės duomenų agentūra. ...
-
Pradėta platinti trečioji gynybos obligacijų emisija
Pirmadienį pradėta platinti trečioji gynybos obligacijų emisija, pranešė Finansų ministerija. ...
-
Kodėl pabrango sviestas ir pieno produktai?17
Parduotuvėse rekordiškai pabrango sviestas, auga ir kitų pieno produktų kainos. Prognozuojama, kad pieno produktai po Naujųjų gali ir toliau brangti. Apie tai, kiek teks mokėti už sviestą ir kaip tai brangins kitus gaminius, kuriuose naudojamas ...
-
Biurokratijos pelkėje stringa milijardiniai projektai: atskleistos gilios sistemos problemos6
„Teltonikos“ istorija išryškino biurokratijos pelkę Lietuvoje. Šalyje dirba daugiau valdininkų, nei įprasta išsivysčiusiose valstybėse. Negana to, verslas skundžiasi, kad tie patys valdininkai kuria įvairius riboj...
-
J. Rojaka: sprendimai dėl PVM lengvatos restoranams nebus greiti1
Šių metų pradžioje panaikinus pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatą maitinimo verslui ir nemažai restoranų užsidarant, Seimo ekonomikos komiteto narė Jekaterina Rojaka sako, kad galimas PVM mažinimas ar kiti sprendimai galėtų būti pr...
-
Vilnius lietuvių nebetraukia: kokias alternatyvas renkasi?3
Kaimyninėse Latvijoje ir Estijoje respondentai, planuojantys pirkti būstą per artimiausius trejus metus, dažniausiai renkasi sostinę arba jos apylinkes. Tuo tarpu Lietuvoje situacija kitokia – Vilnių kaip trokštamo būsto vietą renkasi ma...