Lietuva ir dar kelios rytuose esančios valstybės baiminasi, kad geležinkelių tinklą suvienodinus su vakarais, Lietuva negalėtų vežti krovinių iš rytinių valstybių ir prarastų nemažai pajamų. Todėl Lietuvos susisiekimo ministro nuomone, Europos Sąjungoje per anksti kurti bendrą Europos geležinkelių erdvę, kuri leistų riedmenis sertifikuoti vieno langelio principu Europos geležinkelių agentūroje.
Lietuvos geležinkelių sistema gerokai skiriasi nuo europinės, pirmiausia dėl to, kad Lietuva turi platesnius nuo sovietmečio likusius bėgius, skirtingos ir riedmenų – vagonų bei lokomotyvų – techninės charakteristikos, praneša LRT televizijos laida „Panorama“.
Sausį Europos Komisija pateikė teisės aktus, numatančius suvienodinti valstybių geležinkelių tinklus. Pirmiausia siūloma visose Europos Sąjungos valstybėse sukurti vieną riedmenų saugumo sertifikatą, kurį išduotų ne kaip dabar nacionalinės institucijos, o viena įstaiga – Europos geležinkelių agentūra. Tačiau vien į rytus važiuojantiems Lietuvos traukiniams prisitaikyti prie europinės sistemos būtų ypač sudėtinga, sako Lietuvos atstovai, todėl jie siekiantys, kad dabartinė tvarka nesikeistų.
„Mes turime dėl to specifiką, kad mūsų geležinkelio riedmenys dažnai išnuomojami trečioms valstybėms, patys iš jų nuomojamės riedmenis. Bendras saugos agentūros sukūrimas, kur pagal europines taisykles būtų vertinama geležinkelio riedmenų sauga, yra per ankstyvas, reikia pereinamojo periodo“, – kalbėjo susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
„Daugelis ministrų sakė, kad pasiūlymas dar nepribrendęs, kad per anksti siūlyti tokius dalykus. Aš atsakiau, kad turbūt jau per vėlu. Jei norime turėti europinę geležinkelių sistemą, kuri realiai veiktų ir traukiniai laisvai kirstų valstybių sienas, turime tą daryti. Jei nenorime, kelių transportas nurungs geležinkelius. Keli ministrai sakė, kad mūsų saugos kontrolės inspekcijos leidimą riedmeniui gali išduoti per mėnesį. Bet jei reikia leidimą gauti iš 25-ių kitų šalių inspekcijų, skaičius pasidaro visai kitoks“, – teigė Europos Komisijos narys, atsakingas už transportą, Siimas Kallas.
Kaip praneša LRT televizijos laida „Panorama“, bent kol kas daugelis Europos valstybių pasiūlyme mato daugiau grėsmių nei privalumų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo Biudžeto ir finansų komitete – kitų metų biudžeto svarstymas
Kadenciją baigiantis Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį svarstys 2025 metų valstybės biudžeto projektą. ...
-
Vilniaus rajono savivaldybė Bezdonių aikštelę ir sklypus Riešėje skirs gyventojų poreikiams
Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendė Bezdonyse esančios aikštelės teritoriją ir du Riešės žemės sklypus pritaikyti visuomenės poreikiams. ...
-
EK turėtų išmokėti Lietuvai dar 463 mln. eurų RRF subsidijos bei paskolos
Europos Komisija (EK) preliminariai teigiamai įvertino trečią Lietuvos prašymą išmokėti dalį paramos bei paskolos iš Europos Sąjungos (ES) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano (RRF). ...
-
V. Lopeta palieka „Swedbank“4
Vieno didžiausių bankų Lietuvoje „Swedbank“ Komunikacijos ir tvarumo tarnybos vadovas Valdas Lopeta traukiasi iš pareigų. ...
-
Ekspertai apie pirmąsias šildymo sąskaitas: džiaugtis dar anksti1
Gyventojus jau pasiekė pirmosios šildymo sąskaitos. Tiesa, šiemet pirmą kartą jos stebina maloniai. Sostinėje šilumos kilovatvalandė pigo trečdaliu. Tiesa, ekspertai atviri – džiaugtis gerokai mažesnėmis sąskaitomis dar an...
-
Ekonomistai skeptiškai vertina būsimos Vyriausybės žadamus pokyčius1
Pirmadienį pasirašius būsimos valdančiosios koalicijos sutartį, ekonomistai įvertino naujosios valdžios žadamus pokyčius. Nors ekspertai sako pritariantys poreikiui didinti valstybės biudžeto pajamas, jie įspėja, kad planuojami pokyčiai gal...
-
Juodąjį penktadienį kviečia pakeisti Žaliuoju1
Kasmet visame pasaulyje minint Juodąjį penktadienį, šiemet asociacija „Investors’ Forum“ kartu su partneriais kviečia atkreipti dėmesį į tvaresnį bet atsakingesnį vartojimą tądien minint Žaliąjį penktadienį. ...
-
V. Ąžuolas siūlo valstybės biudžete numatyti beveik 17 mln. eurų Mažeikių sporto arenos statybai2
Seimo narys, „valstietis“ Valius Ąžuolas registravo pasiūlymą 2025–2027 metų valstybės biudžeto projektui, kuriuo siūloma skirti 16,87 mln. eurų planuojamam statyti Mažeikių sporto ir pramogų centrui. ...
-
LEA: vidutinė elektros energijos kaina „Nord Pool“ išaugo 5,5 proc.
Vidutinė elektros energijos kaina „Nord Pool“ biržoje pirmoje lapkričio pusėje buvo 5,5 proc. didesnė nei spalio mėnesį ir siekė 0,096 Eur/kWh be PVM. Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, praėjusios savaitės vidutinė elektro...
-
Lietuviai nuogąstauja, kad atvykėliai perims darbo vietas: ar tai realu?25
Lietuvoje daugėjant imigrantų, tautiečių požiūris į juos, deja, keičiasi į blogąją pusę. Lietuviai nuogąstauja, kad atvykėliai perims darbo vietas, apkraus socialinių paslaugų sistemą ar bus linkę daryti nusikaltimus. Apie tai, kiek pagrįsto...