- Lukas Juozapaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Transporto sektoriaus atstovai sako, kad valdžios priimti sprendimai gena transporto sektoriaus įmones iš Lietuvos, apie 400 Lietuvos įmonių jau persikėlė į Lenkiją, dalis jau žvalgosi į Latviją.
„Verslas visada ieško palankesnių sąlygų pas savo kaimynus. Vieni kaimynai lenkai, kiti kaimynai – latviai (...) Vis daugiau pasigirsta žinių iš mūsų vežėjų, kad ruošiasi kraustytis į Latviją, kadangi Latvijoje tikrai nėra blogesnės sąlygos plėtotis transporto verslui, nei Lietuvoje“, – penktadienį spaudos konferencijoje sakė „Linava“ viceprezidentas V. Bučinskas.
„Jeigu ETT sprendimai būtų palankūs vežėjams ir nebūtų privalomas automobilių grąžinimas kas aštuonias savaites į transporto registracijos šalį, aš net neabejoju, kad visos transporto įmonės, kurios įsikūrusios Šiaurės Lietuvoje, išsikraustys į Latviją ir bus labai gaila, kad Lietuvos biudžetas praras pajamas“, – kalbėjo vienas „Linavos“ vadovų.
Vis daugiau pasigirsta žinių iš mūsų vežėjų, kad ruošiasi kraustytis į Latviją, kadangi Latvijoje tikrai nėra blogesnės sąlygos plėtotis transporto verslui, nei Lietuvoje.
Latvijoje lengviau įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių
Pasak V. Bučinsko, Latvija vežėjams patrauklesnė, kadangi joje paprasčiau įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių:
„Jeigu šiandien mes Lietuvoje, neturėdami kvotų ir lengvatinio įdarbinimo, trečiųjų šalių piliečių negalime sulaukti Lietuvoje per pusantro ar du mėnesius, tai Latvijoje šis procesas vyksta daug paprasčiau: daugiausia per 25 dienas darbuotojas gali atsirasti savo įdarbinimo įmonėje ir pradėti mokėti mokesčius į biudžetą.“
„Jeigu leidimą laikinai gyventi migracijos departamentas pagreitinta tvarka priima sprendimą per du mėnesius ir paima mokestį 240 eurų, tai Latvijoje analogiškas už 200 eurų mokestį sprendimas priimamas per dešimt dienų“, – teigė V. Bučinskas.
Dar viena vežėjus persikelti į Latviją, anot V. Bučinsko, yra mažesnės dienpinigių normos. Vežant krovinius į Europos valstybes dienpinigių normos skiriasi.
„Lietuvoje maksimali dienpinigių norma yra 50 eurų per dieną, kalbu apie Austriją, Latvijoje – 32. Belgijoje dienpinigių norma nustatyta 61 euras, latviai nustatė 28 eurus. Prancūzijoje Lietuva norma 63, Latvija – 40 eurų“, – kalbėjo V. Bučinskas.
Spaudos konferencijoje „Linava“ atstovai sakė, kad iš Lietuvos į Latviją savo veiklą jau perkėlė apie dešimt įmonių.
Lietuvos vežėjai jau įsikūrę Lenkijoje
„Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, iš Lenkijoje jau įsiregistravo daugiau kaip 400 lietuviškų vežėjų įmonių, registruoti 4,5 tūkst. sunkvežimių.
Pasak į Lenkiją verslus perkėlusių Lietuvos vežėjų, kraustytis į kaimyninę šalį skatina tai, kad Lenkijoje netaikomas algos koeficientas komandiruojamiems darbuotojams, pigesnis įmonės draudimas, 6 proc. mažesnis pelno mokesčio tarifas ir mažesni už darbuotoją sumokami mokesčiai.
„Tikrai Lietuvos vežėjai keliasi į Lenkiją ir pakankamai intensyviai. Dabar susiklosčiusi tokia situacija, kad dauguma vairuotojų net nenori darbintis Lietuvoje“, – spaudos konferencijoje kalbėjo į Lenkiją persikėlusios transporto įmonės „Nordic Tracking Logistics“ vadovas Kazimieras Narkevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
K. Starkevičius: Žemės ūkio ministeriją užvaldė „valdininkija“2
Paskirtasis žemės ūkio ministras Kazys Starkevičius mano, kad kelias paskutines kadencijas Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) veikloje trūko aiškios krypties, todėl institucijos keliami reikalavimai ūkininkams tapo nebesuprantami. Be to, jo manym...
-
Auksiniai grybai: už kilogramą baravykų – 20 eurų2
Prieš traukdami pinigines turgavietėse miestiečiai svarsto, imti kilogramą mėsos ar tiek pat grybų. Kainos įkandamos toli gražu ne visiems. ...
-
Prekybininkai atsakė, ar olimpiada išjudino pardavimus
Pastarąsias savaites vykstant Paryžiaus olimpinėms žaidynėms, Lietuvos prekybininkai sako nefiksuojantys padidėjusių gėrimų ar užkandžių pardavimų. Kavinės teigė olimpiados metu daugiau lankytojų taip pat nesulaukusios. ...
-
„Eurostatas“: pagal ledų mažiausią kainą pirmauja ir Lietuva3
„Eurostato“ duomenimis, Lietuvoje galima atsigaivinti bene pigiausiais Europoje ledais, šeštadienį rašo „Verslo žinios“. ...
-
Aštuonias valandas – neigiamos elektros kainos7
„Nord Pool“ biržoje aštuonias valandas iš eilės laikysis neigiamos elektros kainos. Tokios jos bus nuo 9 val., šeštadienį pranešė LRT radijas. ...
-
Ministerija: per trejus metus talentų pritraukimui į Lietuvą skirta 2,3 mln. eurų1
Siekiant į Lietuvą pritraukti aukštos kvalifikacijos specialistų ir darbdavių per trejus metus Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIM) šiam tikslui įgyvendinti suteikė finansinių paskatų už 2,3 mln. eurų. ...
-
G. Nausėda: Vokietijos bankų susidomėjimą Lietuva skatina šalių bendradarbiavimas gynyboje3
Vokietijos banko „Commerzbank“ susidomėjimas Lietuva – ženklas, jog Vilniaus ir Berlyno bendradarbiavimas krašto apsaugos ir gynybos pramonės srityse pritraukia ir finansinių vokiečių institucijų dėmesį, sako prezidentas Gitan...
-
Lietuvai atsiveria galimybė tapti turistų traukos centru1
Šią vasarą Pietų Europą alina kaitra. Liepos mėnesį termometro stulpeliai lietuvių pamėgtoje Ispanijoje pasiekė beveik 50 laipsnių karštį. Gyventojai ir turistai griebiasi bet kokių būdų atsivėsinti. ...
-
Bręsta pokyčiai: kaip nauja sistema palies verslininkus ir pirkėjus?12
Jei turite ar planuojate pradėti verslą, sukluskite. Ši vasara yra paskutinė, kai mažieji verslai, pavyzdžiui, prekiaujantys mugėse ir festivaliuose, gali taikyti iki šiol įprastus atsiskaitymo būdus. Nuo kitų metų gegužės 1 d. tiek v...
-
Pradėti naujo traukinių depo Vilniuje projektavimo darbai
LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ planuoja iki 2028 metų traukinių remonto ir techninės priežiūros veiklą perkelti atokiau nuo sostinės centro. Pranešama, kad jau pradėti naujo traukinių depo projektavimo darbai. ...