- Lukas Juozapaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos verslas pamažu įsitvirtina Taivano rinkoje – lietuviškos produkcijos daugėja tiek fizinėse, tiek elektroninėse salos parduotuvėse, tikina „Versli Lietuva“. Pasak agentūros Eksporto departamento vadovės Rasos Uždavinytės, Taivane jau prekiaujama lietuviškais maisto produktais, numatoma toliau didinti Lietuvos žinomumą saloje.
Dar praėjusiais metais „Versli Lietuva“ siūlė lietuviškoms įmonėms galimybę prekiauti savo produkcija vienoje didžiausių Taivano elektroninės prekybos platformų „PC Home“. Agentūra laikosi pozicijos, jog elektroninė prekyba yra vienas paprasčiausių būdų Lietuvos verslams greitai patekti į naują rinką ir pasiekti gerų rezultatų.
Anot R. Uždavinytės, Lietuvos eksportuotojams Taivano rinka dar ganėtinai nauja, taigi, kol kas nėra tvirtų ekonominės diplomatijos ryšių.
„Vyksta intensyvios žvalgytuvės ir nuolatinis darbas su Taivano institucijų atstovais, prekybos asociacijomis, vietiniais distributoriais ir e. prekybos platformomis“, – Eltai komentavo R. Uždavinytė.
Kaip informuoja agentūros atstovė, eksporto partnerių saloje ieškoma biotechnologijų, lazerių ir kt. aukštųjų technologijų sektorių įmonėms ir plataus vartojimo lietuviškų prekių tiekėjams. Šie, R. Uždavinytės teigimu, Taivane jau prekiauja.
„Taivano e. prekyvietėse ir fizinėse parduotuvėse jau prekiaujama lietuvišku šokoladu, alumi, mineraliniu vandeniu, gintaro dirbiniais, užkandžiais. Mūsų žiniomis, pavasario pradžioje Taivano e. prekyboje atsidurs dar daugiau lietuviškų produktų – medus, sausainiai, arbata, sūris ir t.t.“, – vardija ji, taip pat pabrėžusi ir pačių taivaniečių iniciatyvą bendradarbiauti.
„Taivaniečių prekybininkai patys inicijuoja ir užmezga sėkmingus santykius su Lietuvos įmonėmis, siūlydami savo kaip tarpininkų paslaugas parduodant jų produktus Taivane. Tokiu būdu lietuviškoms įmonėms įėjimo į rinką procesas tampa paprastesnis, nereikia organizuoti logistikos ir patirti su ja susijusių kaštų, rūpintis sertifikatais ar kitokiais leidimais“, – sako R. Uždavinytė.
Tai yra pagrindinis mūsų koziris ir stiprybė – palankumą paversti lietuviškų produktų pardavimais.
Pavasarį planuojama įvaizdžio kampanija
„Versli Lietuva“ atstovė pripažino, kad lietuviškos produkcijos žinomumas Taivane išlieka menkas, nors, po sprendimo Vilniuje atidaryti Taivaniečių atstovybę salos, o ne jos sostinės Taipėjaus pavadinimu, Lietuva joje vertinama labai palankiai. Tuo agentūra esą mėgina pasinaudoti gerinant lietuviško verslo rezultatus.
„Kaip klientai ir potencialūs vartotojai taivaniečiai nelabai daug apie mus žino, tačiau dėl politinės situacijos esame labai palankiai vertinami. Tai yra pagrindinis mūsų koziris ir stiprybė – palankumą paversti lietuviškų produktų pardavimais“, – aiškino R. Uždavinytė. Tam „Versli Lietuva“ žada gerinti lietuviškos produkcijos žinomumą salos žiniasklaidoje.
„Planuojame, kad pavasarį pradėsime įvaizdinę kampaniją per Taivano žiniasklaidos priemones ir socialinius tinklus apie lietuviškų prekių stiprybes, išskirdami tokias savybes kaip natūralumas, aukšta kokybė, gamybos tvarumas“, – atskleidė R. Uždavinytė.
„Versli Lietuva“ sieks pasiekti ne tik kuo daugiau klientų, bet daugiau importuotojų supažindinti su lietuviška produkcija. Agentūra ambicijas sieja su platesne prekyba tiek fizinėse, tiek kitose Taivano e. parduotuvėse.
„Norime išplėsti lietuviškoms įmonėms galimybes būti ne vienoje e. prekybos platformoje, bet keliose iš karto, taip pat norime, kad lietuviškos prekės atsidurtų ir tradicinėse fizinėse parduotuvėse. Toks bendradarbiavimo modelis su Taivano importuotojais ir e. prekyvietėmis sudaro daugiau galimybių didinti eksporto apimtis šioje rinkoje“, – dėstė „Versli Lietuva“ Eksporto departamento vadovė.
Pernai lietuviškos kilmės prekių eksporto vertė į Taivaną siekė 17 mln. eurų.
Paviljonas jau įsteigtas Kinijoje, netrukus veiks P. Korėjoje
„Versli Lietuva“ analogišką e. prekybos paviljoną jau įsteigusi didžiausioje tarpvalstybinės el. komercijos platformoje Kinijoje „Tmall Global“. Netrukus dar vienas paviljonas turėtų būti įsteigtas ir Pietų Korėjoje, e. prekybos platformoje „Coupang“. Korėjiečiams bus siūlomi 10 Lietuvos gamintojų tekstilės, kosmetikos gaminiai, maisto produktai ir gėrimai bei interjero prekės.
Nacionaliniame e. prekybos paviljone veikianti įmonė turi galimybę parduoti savo produkciją tiesiai galutiniam vartotojui, o ne prekybos tinkluose. Kaip nurodo „Versli Lietuva“, lietuviškame paviljone bendrovės turi savo atskiras parduotuves bei užsakymų valdymo sistemą, kurioje gali stebėti tik savo pardavimus, juos analizuoti naudojantis verslo analitikos įrankiais.
Pati agentūra norinčias projekte dalyvauti įmones konsultuoja logistikos, sandėliavimo ir prekių atitikties patikrinimo klausimais. Savo ruožtu verslas pats apmoka logistikos, sandėliavimo ir kitus kaštus.
Planuojama, kad Taivano e. prekybos platformoje įsteigtas Lietuvos nacionalinis paviljonas bus didžiausias ligi šiol plėtotas analogiškas projektas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA: Inčukalnio gamtinių dujų saugykla sausio 1 d. buvo užpildyta beveik 65 proc.1
2024 m. gruodį fiksuotas mažesnis gamtinių dujų vartojimas ir Klaipėdos SGD terminalo darbas lėmė, kad Inčukalnio gamtinių dujų saugykla sausio 1 d. buvo užpildyta beveik 65 proc. – tai artimas lygis aukščiausiam daugiamečiam užpildy...
-
„Ryanair“ nuo birželio skraidins iš Kauno į Peskarą Italijoje2
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ nuo birželio skraidins iš Kauno į Peskarą Italijoje. ...
-
LEA: Lietuvoje elektros didmeninė kaina mažesnė nei Latvijoje bei Estijoje
Pirmąją sausio pusę vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje, „Nord Pool“ biržoje, siekė 0,086 Eur/kWh be PVM ir buvo 6 proc. mažesnė už vidutinę kainą Latvijoje ir Estijoje, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Seimas: nuo šių metų balandžio startuoliai turės atitikti naują kriterijų
Nuo šių metų balandžio startuoliai turės atitikti naują kriterijų – turėti didelį inovacijomis grįstą verslo plėtros potencialą. Valstybė labiau skatins būtent tokias įmones. ...
-
Maitinimo sektoriui sužibo viltis: Paluckas žada diskutuoti apie PVM lengvatą2
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatos maisto produktams ir viešojo maitinimo įstaigoms klausimą Seimas nagrinės pavasario sesijoje. Nors Vyriausybės vadovas neatsako, ar tokią atsakomybę palaikytų, ...
-
Užfiksuotas metų rekordas: šis butas – brangiausias per visą Lietuvos istoriją5
2024 metų brangiausiai Vilniuje parduotų butų sąrašas stebina savo solidumu ir įspūdingomis sumomis. ...
-
Pakelis sviesto – 4 eurai: ar galime tikėtis tokio „siurprizo“?
Praėjusiais metais Lietuvoje pieno kaina augo bene labiausiai ES – 11 proc. Praėjusių metų rudenį įsibėgėjo pieno produktų kainų augimas. 2024 m. lapkritį, palyginti su ankstesnių metų lapkričiu, šviežias nenugriebtas pienas pabrang...
-
Skrendantiems į Jungtinę Karalystę – naujovė: palies absoliučiai visus
Jau nuo balandžio vykstantys į Jungtinę Karalystę privalės gauti kelionės leidimą. Visi keliautojai, kad gautų leidimą atvykti į šalį, turės registruotis internetu ir sumokėti 12 eurų. Tai galios net ir skrendantiems jungiamaisiais skryd...
-
Seimas padidino rajono kelių finansavimą: ar to užteks?
Seimas dešimtadaliu padidino finansavimą rajoniniams keliams, lėšas paskirstant pagal gyventojų skaičių ir kelių ilgį juos valdančiose savivaldybėse, taip pat leido pačioms savivaldybėms apsispręsti, kokio lygio kelio remonto nori. ...
-
Seimas spręs, ar plėsti prijaukintų laukinių gyvūnų ar paukščių sąrašą
Seimas svarstys, ar plėsti prijaukintų laukinių gyvūnų ar paukščių sąrašą. Į jį įtraukus daugiau gyvūnų, jų augintojams nebereikėtų rūpintis leidimais juos laikyti nelaisvėje, jiems įrengti reikalavimus atitinkančias vietas. ...