- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vežėjai vilkikų vairuotojų krizę Vyriausybei siūlo spręsti bendromis pastangomis – naujus vairuotojus įlieti į darbo rinką galėtų padėti transporto infrastruktūros gerinimas, profesionalių vairuotojų mokymų subsidijavimas bei kitos profesijos patrauklumą gerinančios priemonės.
Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovo Povilo Drižo, vilkikų vairuotojų krizę Europoje gilina augantis transporto paslaugų poreikis, kurio negali kompensuoti menkas naujų vairuotojų atėjimo į darbo rinką aktyvumas.
„Profesionalių vairuotojų trūkumo krizė turi įtakos visai valstybės ekonomikai, kadangi apima tiekimo grandines, pramoninę gamybą, prekybą ir prekių aprūpinimą galutiniams vartotojams. Todėl tai nėra vien tik transporto ir logistikos verslo problema. Šį klausimą valstybė ir verslas turi spręsti bendrai“, – sako P. Drižas.
Jo teigimu, prioritetine ekonominės politikos kryptimi turi tarpti migracijos ir įdarbinimo procedūrų supaprastinimas, pritraukiant vairuotojus iš kitų šalių. Tam reikia reformuoti imigracijos politiką, įtraukiant atsakingas valstybės institucijas.
Į darbo rinką įlieti naujus profesionalius vairuotojus galėtų padėti valstybinės subsidijos 95 kodo pirminio vairavimo mokymo ir kvalifikacijos kėlimo dokumentams įgyti. Ši subsidijavimo programa galėtų būti orientuota siekiant į darbo rinką pritraukti jaunimą, moteris ar perkvalifikavimo siekiančius asmenis, registruotus bedarbius.
TTLA vienijamų įmonių pateiktais duomenis, darbuotojams skatinti naudojamos įvairios priemonės: vairuotojams atliekamas kasmetinis vairuotojų sveikatos patikrinimas, darbdaviai moka papildomas įmokas į darbuotojų III pakopos pensijų fondą. Vairuotojams taip pat apmokamos gyvybės ir sveikatos, kelionių draudimo paslaugos, jie draudžiami nuo nelaimingų atsitikimų, dengiamos jų gydymo užsienyje išlaidos.
Didelė dalis didžiųjų vežėjų yra įsteigę vairuotojų mokymų centrus, akademijas, investavę į kokybišką mokymo infrastruktūrą. „Atvykusiems naujokams suteikiamas kelių savaičių adaptacijos laikotarpis, per kurį vairuotojai supažindinami su darbu įmonėje, vykdomi kompetencijos kėlimo mokymai, suteikiamas nemokamas apgyvendinimas ir maitinimas“, – sako P. Drižas.
Verslas taip pat investuoja į vilkikų atnaujinimo parką – kas antras Lietuvoje registruotas vairuojamas vilkikas yra naujesnis nei 3 metų amžiaus. Modernūs vilkikai užtikrina ne tik ergonomišką darbo vietą vairuotojui, tačiau juose papildomai įrengiami skaitmeniniai asistentai vairuotojams, kurie planuoja maršrutą, sustojimus, kuro užpylimo vietas – taip siekiama iki minimumo sumažinti vairuotojo klaidos galimybę ir streso lygį.
Pasak P. Drižo, Lietuvos didieji vežėjai investuoja į vairuotojų poilsio infrastruktūrą Europoje – stato viešbučius vairuotojams, įrengia saugias automobilių stovėjimo aikšteles, siekiant užtikrinti tinkamas darbo sąlygas ir kokybišką profesionalių vairuotojų poilsį.
„Tačiau reikalingas ir valstybių prisidėjimas ES mastu, kuriant platų krovininio transporto stovėjimo aikštelių ir viešbučių tinklą“, – sako P. Drižas. Europos Komisijos duomenimis, šiuo metu visoje ES trūksta 100 tūkst. automobinių statymo vietų, o iš esamų tik 2,5 proc. yra sertifikuotos ir gali užtikrinti reikiamą saugumo lygį. Situacija su viešbučių pasiūla šalia pagrindinių ES transporto koridorių yra dar blogesnė – viešbutis šalia automobilių statymo aikštelės yra retenybė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Litgrid“: suremontavus Suomijos branduolines elektrines elektra pigo 4 proc.3
Pasibaigus branduolinių elektrinių remontui Suomijoje, vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje praėjusią savaitę mažėjo 4 proc. iki 86,6 euro už megavatvalandę (MWh). ...
-
Lietuvai siūloma pasitraukti iš energetikos chartijos sutarties1
Energetikos ministerija siūlo Lietuvai pasitraukti iš beveik prieš tris dešimtmečius pasirašytos Energetikos chartijos sutarties. ...
-
VERT: vidutinė šilumos kaina gruodį didėja 7 proc.1
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
Europine geležinkelio vėže pirmąkart atgabentas krovinys iš Austrijos
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pirmą kartą europine vėže atgabeno krovinį iš Austrijos – į Šeštokus netoli Lenkijos sienos pervežtos ...
-
Atlyginimų atotrūkis tarp sostinės ir kitų regionų trečiąjį ketvirtį kiek mažėjo1
Atlyginimų atotrūkis tarp Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionų trečiąjį šių metų ketvirtį siekė 394,7 euro ir per ketvirtį sumažėjo 18,9 euro, pirmadienį pranešė Valstybės duomenų agentūra. ...
-
Pradėta platinti trečioji gynybos obligacijų emisija
Pirmadienį pradėta platinti trečioji gynybos obligacijų emisija, pranešė Finansų ministerija. ...
-
Kodėl pabrango sviestas ir pieno produktai?17
Parduotuvėse rekordiškai pabrango sviestas, auga ir kitų pieno produktų kainos. Prognozuojama, kad pieno produktai po Naujųjų gali ir toliau brangti. Apie tai, kiek teks mokėti už sviestą ir kaip tai brangins kitus gaminius, kuriuose naudojamas ...
-
Biurokratijos pelkėje stringa milijardiniai projektai: atskleistos gilios sistemos problemos6
„Teltonikos“ istorija išryškino biurokratijos pelkę Lietuvoje. Šalyje dirba daugiau valdininkų, nei įprasta išsivysčiusiose valstybėse. Negana to, verslas skundžiasi, kad tie patys valdininkai kuria įvairius riboj...
-
J. Rojaka: sprendimai dėl PVM lengvatos restoranams nebus greiti1
Šių metų pradžioje panaikinus pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatą maitinimo verslui ir nemažai restoranų užsidarant, Seimo ekonomikos komiteto narė Jekaterina Rojaka sako, kad galimas PVM mažinimas ar kiti sprendimai galėtų būti pr...
-
Vilnius lietuvių nebetraukia: kokias alternatyvas renkasi?3
Kaimyninėse Latvijoje ir Estijoje respondentai, planuojantys pirkti būstą per artimiausius trejus metus, dažniausiai renkasi sostinę arba jos apylinkes. Tuo tarpu Lietuvoje situacija kitokia – Vilnių kaip trokštamo būsto vietą renkasi ma...