- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Jei tiesiog pasakytume, kad eksportuojame į Aziją ir Afriką, nepasakytume nieko, nes šiuose pasaulio kraštuose yra galybė valstybių ir jos visos viena nuo kitos skiriasi lyg diena ir naktis“, – sakė Raimundas Laurikėnas, UAB „Švyturys – Utenos alus“ eksporto vadovas.
„Švyturio“ alus, ypač lagerio stiliaus „Ekstra“, daugelyje pasaulio šalių puikiai atpažįstamas jau daugiau nei du dešimtmečius. Tačiau prasidėjus karui Ukrainoje šio alaus eksportas į šalis agresores – Rusiją ir Baltarusiją – buvo sustabdytas. Tai privertė šalies aludarius klientų ieškoti kur kas toliau – Azijoje, Afrikoje ir Šiaurės Amerikoje.
„Tai visai kitos alkoholio vartojimo kultūros, mums neįprastų skonių, gėrimų pasaulis. Šiose šalyse dirbame jau ne vienus metus, bet kartais dar atrodo, kad atrakinti jas yra labai sunku. Japonai nori vienų dalykų, tailandiečiai – kitų, Afrikoje skoniai ir vartojimo įpročiai taip pat skiriasi beveik visose šalyse. Amerikiečiai savo vartojimu mums artimiausi, tačiau šioje rinkoje taip pat didžiulė vietos gamintojų, kurie gaminių gausa nenusileidžia Europai ir Azijos regionams, konkurencija“, – sakė R. Laurikėnas.
Po Azijos rinkų pasuko į Afriką
Lietuviško alaus šiandien galite įsigyti Ganoje, Kamerūne, Dramblio Kaulo Krante ir ne vienoje kitoje mums egzotiškoje Afrikos šalyje.
„Labai daug gamintojų savo eksporto rinkas išplėsti bando Azijoje, mes taip pat, nes ši rinka vakariečiams atrodo gana suprantama ir artima. Tačiau mūsų produkcija įdomi tapo ir Afrikoje, kurios vartotojai šiandien jau atranda ir „Ekstra“, „Ekstra Draught“ alų, nors tai netipiniai šio regiono gėrimai“, – sakė bendrovės produkcijos eksporto vadovas.
Mūsų produkcija įdomi tapo ir Afrikoje, kurios vartotojai šiandien jau atranda ir „Ekstra“, „Ekstra Draught“ alų, nors tai netipiniai šio regiono gėrimai.
„Švyturio-Utenos alaus“ produkcijos eksportas į Afrikos šalis šiemet itin aktyvus, Lietuvoje pagamintų gėrimų prekybos geografija šiame žemyne nuolat plečiasi. Pirmiausia populiarumo tolimosiose rinkose susilaukė įvairūs sidrai, tačiau šio žemyno gyventojai įvertino ir tradicinį alų.
„Afrikoje nėra nusistovėjusios alkoholio vartojimo kultūros, jiems patinka stipresni gėrimai, stiprus alus. Jie mėgsta saldžius, salyklinius gėrimus. Mes Afrikoje sėkmingai pradėjome nuo sidrų. Tačiau reikia suprasti, kad šiame žemyne yra milžiniška kultūrų įvairovė, kelios dešimtys šalių, kurių kiekvienoje visai kiti prekybos niuansai, vartojimo įpročiai, kitokie skoniai ir t. t. Vis dėlto šioje rinkoje dar anksti kalbėti apie vakarietiškas alaus tendencijas, kraftinį alų ir pan.“, – sakė R. Laurikėnas.
Be abejo, Afrikoje sėkmingai prekybai įtakos turi ir demografinė padėtis, ekonominės sąlygos, kultūrinės normos, kitokios rinkos reguliavimo tradicijos. Vis dėlto žemyne auga urbanizacija, šalių ekonomikos, daugėja vidurinės klasės gyventojų, tad galimybių eksportui tik daugės.
Parodos Taipėjuje akimirka. „Švyturio-Utenos alaus“ archyvo nuotr.
Azijoje mėgstamas kitoks alus
„Su visai kitokiais vartotojų įpročiais susidurti teko įžengus į Azijos rinką“, – teigė pašnekovas. Šioje rinkoje šalys viena nuo kitos taip pat labai skiriasi.
„Europoje didesnės dalies šalių vartotojai ir jų įpročiai, pamėgti skoniai yra labai panašūs ir skiriasi tik niuansai, o Azijoje nėra nieko panašaus – Japoniją ir Kiniją ar Taivaną lyginti būtų labai sunku“, – pastebėjo R. Laurikėnas.
Azija yra viena didžiausių ir sparčiausiai augančių alaus ir kitų alkoholinių gėrimų rinkų pasaulyje. Sparčiai didėjantis miestuose gyvenančių žmonių skaičius, augančios pajamos ir kintantis gyvenimo būdas visame regione augina daugelio ne pirmo būtinumo prekių, tarp jų ir alaus, paklausą.
Teko kurti receptūras, kurios labiau tiktų japonų skoniui. Tai viena iš priežasčių, kodėl gimė naujasis „Švyturys Ekstra Dry.
Didžiules pastangas įmonė deda pristatydama savo gaminamus gėrimus Japonijoje, Taivane, Vietname, Pietų Korėjoje ir kt. Azijos regiono šalyse. Visose šiose šalyse galima rasti „Švyturio“ alaus rūšių.
„Azijoje visų prekybos tinklų lentynos, kaip ir visur kitur, visų pirma yra užpildomos Azijos regiono gamintojų produkcija ir tik likę nedideli plotai lentynose atitenka Europos, Šiaurės Amerikos gamintojams. Supratimas apie tai, koks turi būti alus, šiose rinkose visai kitoks. Europiniai produktai tinka ne visoms Azijos šalims, ypač Japonijai. Turime ieškoti visai kitų produktų, kitų skonių, kurie skiriasi nuo Europoje gaminamų. Azijos rinkose vyrauja lengvesnis alus, neturintis kartumo, vadinamojo kūno, lengvai geriamas“, – rinkas apibūdino R. Laurikėnas.
Anot jo, ypač įdomi ir didelė rinka yra Japonijos, tačiau ji – ir labai paslaptinga.
„Japonijoje mums iš karto buvo paaiškinta, kad tradicinis „Ekstra“ alus yra per kartus ir per sunkus. Teko kurti receptūras, kurios labiau tiktų japonų skoniui. Tai viena iš priežasčių, kodėl gimė naujasis „Švyturys Ekstra Dry“, – pasakojo bendrovės atstovas.
Tiesa, Japonijoje ir keliose kitose Azijos šalyse, kaip ir Europoje ir JAV, pastaruoju metu išpopuliarėjo kraftinis alus, pradėjo steigtis nedidelės alaus daryklos, jų barai. Europos gamintojams, kurie kraftinį alų verda jau ne vienus metus ir yra išbandę daugybę technologijų ir skonių, tai atveria naujų galimybių.
Vis dėlto, anot R. Laurikėno, vartojimo kultūra Lietuvai ir kitoms Europos šalims artimiausias yra Taivanas. Čia klientai vertina tiek „Ekstra“ alų, tiek kitus bendrovės gaminius už jų originalias skonines savybes ir šiltai sutinka Lietuvoje pagamintas prekes.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
L. Savickas: „Teltonikos“ atveju politikai nevykdė elementarios politinės vadybos4
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministro postą Lukas Savickas mano, kad „Teltonikos“ skandalas kilo dėl politinių vadovų nesugebėjimo užtikrinti politinės vadybos. Jo teigimu, jei „Teltonikos“ projektui būtų paskirtas ko...
-
„Foxpay“ vadovas S. Galatiltis: Lietuvos banko sprendimas nebuvo netikėtas
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusios ir licencijos netekusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ vadovas Saulius Galatiltis sako, jog Lietuvos banko (LB) sprendimas atimti įmonės licenciją nebuvo netikėtas. ...
-
Lietuvos bankas panaikino „Foxpay“ licenciją2
Lietuvos bankas (LB) už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikino teisėsaugos akiratyje atsidūrusios Ievos Trinkūnaitės valdomos finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, penktadienį paskelbė bankas. ...
-
Savivaldybė leido atnaujinti dalį gatvių šalia būsimo Vingio „Akropolio“
Šalia planuojamo naujo prekybos ir pramogų centro „Akropolis Vingis“ Vilniuje bus atnaujintos ir įrengtos naujos gatvės. ...
-
Šiandienio medicinos darbuotojo portretas: išskyrė 5 įgūdžius, reikalingus sveikatos priežiūros spec
Darbuotojams, norintiems sėkmingai įsitvirtinti darbo rinkoje, neretai tik profesinių žinių jau nepakanka. Tai rodo ir pernai Pasaulio ekonomikos forumo išskirti dešimt darbuotojams reikalingiausių įgūdžių, tarp kurių reikšming...
-
Į Sosnovecą vilioja ir architektūra, ir sportas
Dažnai Lenkija siejama daugiausia su vieta, kur vykstama apsipirkti. Tačiau šioje šalyje yra labai daug vietų, kurias verta aplankyti dėl visiškai kitų priežasčių. Vienas tokių paslėptų perlų yra Sosnovecas (Sosnowiec) – ...
-
Prestižinės UNESCO premijos „Moterims moksle“ laureatė: mokslas tuo ir žavus – jis pilnas netikėtumų4
Lapkričio 12 d. Vilniuje, Lietuvos mokslų akademijos (LMA) Didžiojoje konferencijų salėje įteikti diplomai UNESCO Baltijos šalių stipendijų konkurso „Moterims moksle“ laureatėms. ...
-
Verslo mentorystė: kaip noro tobulėti ir patirties sąjunga padeda verslams augti?1
Plėtojant verslą neišvengiamai kyla daugybė iššūkių. Juos įveikti gerokai lengviau turint patirtimi ir patarimais pasidalinti galinčius mentorius. Tai viena iš jau dešimtmetį gyvuojančios ir daugiau nei 150 mentori...
-
„Ignitis renewables“ pristatė jūrinio vėjo parko galimybes Lietuvos laivų savininkams2
Tarptautinės žaliosios energetikos bendrovės „Ignitis renewables“ vystomas jūrinio vėjo elektrinių parko projektas „Curonian Nord“ aplink save buria plačią verslų ekosistemą. Per Klaipėdoje surengtą susitikimą su laivų sav...
-
„LTG Link“ atskleidė, kada atnaujins traukinių maršrutą tarp Vilniaus ir Daugpilio1
Baigus geležinkelio remonto darbus Latvijoje kitą pavasarį gali būti atnaujintas keleivinių traukinių maršrutas tarp Vilniaus ir Daugpilio, skelbia keleivių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Link“. ...