- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministerija Seimui pateikė siūlymus dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo, numatant galimybę Lietuvoje registruoti dešiniavairius automobilius.
„Šiuo metu galima užregistruoti tik istorines dešiniavaires transporto priemones arba skirtas atlikti specialiems darbams, kaip vandens siurbimo mašina ir pan.“, - radijuje „Laisvoji banga“ kalbėjo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.
„Europos Komisija Lietuvai pateikė siūlymų dėl dešiniavairių automobilių, tačiau kai kurie jų yra gana atgrasantys. Pavyzdžiui stacionari įranga, kurios pagalba būtų galima stebėti lenkiantį automobilį. Taip pat reikėtų pakeisti priekinius žibintus ir perkelti veidrodėlius. Tad jei Seimas pritars, dešiniavairių automobilių registravimas nebus toks paprastas“, - tikino pašnekovas.
Jo teigimu, kur kas sudėtingiau bus mikroautobusų vairuotojams. Mat keleiviams ir kroviniams skirtos durys turi būti tik automobilio dešinėje: „Tuo metu Anglijoje, tokių autobusiukų durys yra kairėje automobilio pusėje. Taigi tokių transporto priemonių įregistravimas jau negalimas. Europos Komisija su nerimu žiūrėjo į tai, kad vilkikai ir autobusai iš Didžiosios Britanijos gali lengvai atkeliauti į ES kelius. Ir noriu pažymėti, kad EK Lietuvą padavė į teismą tik dėl lengvųjų automobilių, nes pamatė kokia grėsmė gali kilti dėl autobusų ir krovininių priemonių“.
Būdas kontroliuoti – dideli mokesčiai
„Techniškai tvarkingi automobiliai Europoje yra labai brangūs. Anglijoje 10 metų automobilio savininkas turi mokėti didelius mokesčius, jei nori jį eksploatuoti. Tai gali susidaryti apie 10 tūkstančių Didžiosios Britanijos svarų draudimui, aplinkos taršai ir pan. Tad vairuotojas verčiau perka naują automobilį ir moka mažesnius mokesčius. Todėl senesnių automobilių ten yra ne vienas šimtas tūkstančių ir jie neardomi, nes laukia eilės antrinei rinkai. Tačiau visoje Europoje nėra tam tinkamų sąlygų“, - pasakojo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas.
„Štai Bulgarijoje EK griežtai reikalavo, kad nebūtų jokių ribojimų dešiniavairiams automobiliams ir įstojus į ES per metus buvo importuota virš 100 tūkst. naudotų automobilių iš Jungtinės Karalystės, kurie vėliau tapo nepatrauklūs dėl to, kad daugiau jų pirkti niekas nenorėjo. Ir dėl automobilių dalių, ir todėl, kad pamatė, jog nėra taip patogu jais važinėti, nes dažnai vairuotojai susidariusias situacijas sprendžia ir akių kontaktu“, - pavyzdį pateikė V. Pumputis.
Anot jo, prognozuoti, kaip gali pasikeisti automobilių parkas Lietuvoje tikrai sudėtinga: „Žinant kai kurių jaunuolių lengvabūdiškumą, kai yra galimybė už 2000 litų nusipirkti pakankamai naują automobilį su vairu dešinėje pusėje, tai reikia pasižiūrėti kaip tai išplistų. Reikia panagrinėti ir kaimyninių valstybių pavyzdžius. Latvija ir Estija turi stiprius saugiklius, kad tokie automobiliai neišplistų. Manome, kad Lietuvoje taip pat bus pasirinkta tokia sistema“.
„Vakarų Europoje pagrindinis to saugiklis – ženkliai brangesnis civilinis atsakomybės draudimas. Latvijoje užregistruoti leidžiama, bet eksploatuoti draudžiama. Estija taip pat turi mokestinius svertus. Praktiškai visame regione šis klausimas sprendžiamas per mokesčius, nes čia yra rizika didesnė ir pasekmės skaudesnės. Lietuvoje civilinės atsakomybės draudimas yra vienas pigiausių iš visų ES šalių. Ir jei bus sprendžiama vos kelių šimtų litų skirtumu, tai žmonės gal ir norės važinėti“, - tikino specialistas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą1
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja10
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...