- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kone kiekvieną savaitgalį kuriame nors Lietuvos mieste vyksta šonaslydžio varžybos.
Automobilių sporto žinovai tikina, kad pagal trasoje sukuriamo reginio efektingumą, generuojamas emocijas ir galimybę viską matyti iš taip arti, kad nesunku pajusti tvoskiantį kovinių mašinų variklių karštį, šonaslydžio varžybos yra bene patraukliausios žiūrovams.
Vis dėlto yra viena sąlyga: technika turi būti sukonstruota preciziškai laikantis saugos reikalavimų ir incidentų atveju nesukelti grėsmės nei aplinkiniams žmonėms, nei pačiam lenktynininkui.
Kaip su šia užduotimi sekasi tvarkytis Lietuvos drifto "Street" ir "SEMI-PRO" lygos čempionato dalyviams, įvertino LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas Egidijus Janavičius.
Pastaruosius porą metų itin daug laiko skiriantis bendravimui su sportininkais ir jiems techniką varžyboms ruošti padedantiems mechanikams, technikos guru pasidžiaugė, kad padėtis pastebimai gerėja beveik visose srityse. Šonaslydininkai nusipelno komplimentų už dėmesį detalėms ir adekvačias reakcijas į pastabas bei rekomendacijas.
Profesionalumo mūsiškėje automobilių sporto padangėje tikrai daugėja.
"Šonaslydžio automobiliai, palyginti su standartiniais, modifikuojami gana radikaliai. Pirmiausia dėmesį patraukiančios priekinės pakabos ir vairo mechanizmo pokyčiai, leidžiantys itin dideliu kampu pasukti ratus, tačiau kad ir kaip neįprastai jie atrodytų, didesnių bėdų nekelia. Juo labiau kad šonaslydžio meistrai vis dažniau renkasi ne savadarbes detales, bet pagamintas specializuotose įmonėse. Tarkim, Garliavoje veikianti įmonė IRP sportininkams siūlo iš tiesų labai kokybiškas pakabos ir kitas detales, kurias renkasi ir aukščiausio lygio šonaslydžio čempionatuose startuojančios komandos. Kita Garliavoje įsikūrusi įmonė "Twisted Smoke Performance" gamina variklio "aprengimo" detales – įsiurbimo ir išmetimo kolektorius, aušinimo sistemas, degalų sistemas ir t.t. Apskritai lietuviškų įmonių, kurių pagrindinė varomoji jėga lenktynių komandų užsakymai, sąrašas maloniai ilgas, o profesionalumo mūsiškėje automobilių sporto padangėje tikrai daugėja", – pasakoja E.Janavičius.
LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas, pasakodamas apie kovinių šonaslydžio automobilių ypatumus, taip pat atkreipė dėmesį į radikalias permainas po variklio dangčiu.
"Dažniausiai tokių automobilių ratus suka modifikuotos jėgainės, kurių galingumas siekia 600–700 AG. Tai tikrai labai daug, todėl kartais smagračiai, sankabos ar kardaniniai velenai neatlaiko ir detonuoja ne prasčiau nei rankinės granatos. Turint tai galvoje, būtina įrengti tam tikras papildomas apsaugos priemones lenktynininko kabinai, kad gedimo atveju jis nenukentėtų", – teigia E.Janavičius.
Lietuvos drifto "Street" ir "SEMI-PRO" lygos čempionato kovas šiais metais rengiančio klubo "SideToSideDriftTeam" vadovas Darius Jurčiukonis žada, kad beveik kiekvienų varžybų metu stengsis sudaryti sąlygas žiūrovams iš arti pamatyti, kuo vienas nuo kito skiriasi lenktynininkų automobiliai ir kokią įtaką konstrukciniai sprendimai turi sportininkų rezultatams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...