- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje artimiausiais metais padaugės vietų, kur eismas bus apribotas iki 30 kilometrų per valandą. Tokių vietų sąrašą žada paruošti Lietuvos automobilių kelių direkcija, jis bus derinamas su policija ir visuomene.
Ribojimai planuojami prie mokyklų, darželių, pėsčiųjų masinių susibūrimų vietose, kur žmonės dažnai kerta gatvę ir nukenčia.
Greičio apribojamas iki 30 kilometrų siejamas su apskaičiuota didesne išgyvenimo tikimybe eismo dalyviui susidūrus su automobiliu. Specialistai yra paskaičiavę, kad automobiliui važiuojant 50 kilometrų per valandą greičiu tikimybė žūti pėsčiajam yra 70-80 proc. Sumažinus greitį iki 30 kilometrų per valandą, mirtinų sužeidimų tikimybė sumažėja iki maždaug 10 proc.
Kai kuriuose Europos miestuose šalia vietų, kur daug pėsčiųjų, eismas ribojamas eismo kalneliais, važiuojamosios dalies susiaurinimu.
Apie šias priemones ketvirtadienį pranešė Kelių direkcijos ir Susisiekimo ministerijos atstovai, kartu Europos Komisijos atstovaus dalyvaujantys konferencijoje Vilniuje apie eismo saugumą.
„Kartu su Europos Komisija inicijavome konferenciją dėl gerosios praktikos saugaus eismo srityje pasikeitimo. Bandėme pasižiūrėti, ką dar galime patobulinti Lietuvoje geresniam progresui pasiekti, nepaisant to, kad Lietuva yra viena iš trijų geriausių šalių pastarąjį dešimtmetį pagal progresą, nes sugebėjo 50 proc. sumažinti žuvusiųjų skaičių“, - žurnalistams sakė Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas.
Jo teigimu, konferencijoje dalyvaujantys Europos Komisijos ir Švedijos ekspertai atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje turėtų būti kur kas daugiau „lėto eismo gatvių“, vadinamų 30 kilometrų zonų.
Lietuvoje pėstieji ir dviratininkai sudaro 46 proc. visų žuvusiųjų keliuose - tai didžiausia proporcija visoje Europos Sąjungoje. Lietuva kurį laiką užėmė paskutinę vietą ES valstybių sąraše pagal santykinį žuvusiųjų skaičių, šiuo metu ji pakilo į ketvirtą vietą nuo sąrašos pabaigos, aplenkdama Latviją, Lenkiją ir Bulgariją.
„Mūsų tikslas pasiekti, kad žuvusiųjų keliuose skaičius būtų nulis. (..) Pėsčiųjų perėjos, infrastruktūros saugumo užtikrinimas negali būti reglamentuojamas iš Briuselio, tai turi užtikrinti kiekviena valstybė narė. Norėčiau aiškiai pareikšti, kad kai kurie iš šių klausimų yra rekomendacinio pobūdžio. Mes manome, kad tam tikrų grupių vairuotojams, ypač pradedantiesiems vairuotojams, turėtų būti taikomos tam tikros taisyklės, iš esmės Lietuva ta kryptimi eina. Kalbant apie baudos taškų skyrimą, mes rekomenduojame tokią sistemą ir siūlome nustatyti kuo mažesnę leistiną alkoholio ribą, taikyti elektronines baudas“, - sakė Europos Komisijos Transporto ir judrumo direktorato Saugaus eismo skyriaus vedėjas Szaboles Schmidtas (Šabošas Šmitas).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina3
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...