- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet pirmą kartą aktyvus motociklizmo sezonas yra oficialiai pratęstas ir galės tęstis iki gruodžio 1 d., o kitąmet prasidėti anksčiau – kovo 1-ąją. Ar ilgesniu baikerių sezonu plieninių žirgų valdytojai galės ilgai džiaugtis, neaišku.
Praėjusį penktadienį įsigaliojo Vyriausybės priimtas nutarimas, kad nuo lapkričio 10 iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, ir priekabas su vasarinėmis padangomis. Nutarime pabrėžiama, kad mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius eksploatuoti su vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio–vasario mėnesiais, taip pat kovo–lapkričio mėnesiais, jeigu bent dalis važiuojamosios dalies, kuria važiuojama, yra apsnigta ar apledėjusi.
Atrodo, kad gamta nutarė patikrinti visų anksčiau išvardytų transporto priemonių variuotojų sąmoningumą ir pasižiūrėti, kaip jie laikysis šio Kelių eismo taisyklių punkto. Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis atkreipė dėmesį, kad, esant tokioms kelio ir oro sąlygoms, kokios yra Lietuvoje pastarosiomis dienomis, motociklininkai savo plieninius žirgus turėtų palikti garažuose.
Apie šį įstatymą prabilus pirmą kartą, buvo siūloma, kad žieminės padangos visoms transporto priemonėms būtų privalomos tik gruodžio–kovo mėnesiais, tačiau vėliau nuspręsta apsiriboti mažesne eismo dalyvių grupe ir išimtį pritaikyti tik motociklininkams. Dabar ant jų pečių gula didžiulė atsakomybė, nes šis ruduo ir ateinantis pavasaris bus tas laikas, kai specialistai aktyviai stebės, ar transporto priemonių, kurioms taikomos išimtys, susijusios su padangų naudojimu, savininkai elgiasi tinkamai ir nerizikuoja savo ir kitų eismo dalyvių saugumu, išvažiuodami į gatves su netinkamomis padangomis.
V. Pumputis neslėpė, kad tuo atveju, jei avaringumo statistika lapkričio ir kovo mėnesiais pablogės, šis nutarimas gali būti atšauktas, tačiau, jei eismo dalyviai elgsis atsakingai, gali būti, kad bus sugrįžta prie svarstymų, jog žieminių padangų naudojimo laikas ir kitoms transporto priemonėms, o ne tik motociklams, keturračiams ir mopedams, bus sutrumpintas nuo dabar esančių penkių iki trijų mėnesių. "Kol kas tokių siūlymų nėra, vis dėlto, mano manymu, jie verti dėmesio, nes orų ir eismo sąlygų skirtumai Lietuvoje gana dideli. Šiaurės rytų Lietuvoje eismo sąlygos gali būti sudėtingos, o pajūryje kelio danga neretai tinkama važiuoti ir su vasarinėmis padangomis", – kalbėjo pašnekovas.
Beje, kaimyninėje Latvijoje jau nebe pirmus metus galioja trumpesnis žieminių padangų naudojimo terminas, todėl susidaro įdomi situacija, kai į Vakarų Europą su savo automobiliu vykstantis kaimyninės šalies pilietis turi pasirūpinti, kad jo transporto priemonė būtų su žieminėmis padangomis, antraip Lietuvos kelių policijos pareigūnai, sustabdę jį lapkričio ar kovo mėnesį ir pamatę, kad automobilis yra su vasarinėmis padangomis, gali panaikinti techninės apžiūros galiojimą ir nebeleisti vairuotojui tęsti kelionės.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kelininkai: pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni1
Pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni, praneša Eismo informacijos centras. ...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Įspėja vairuotojus: taip sukčiaudami galite susitepti biografiją18
Institucijos pastebi, kad Vilniuje daugėja vairuotojų, kurie neteisėtai stato savo automobilius neįgaliųjų vietose – suklastoję korteles, skirtas neįgaliesiems. Jau pradėti arba artimiausiu metu bus pradėti keturi ikiteisminiai tyrimai dėl &sc...
-
Svarbi žinia vairuotojams: prie „Megos“ – eismo pokyčiai9
Vasarą tris didžiausius Lietuvos miestus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą jungiančiame transporto mazge šalia prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ bus vykdomi didesnį eismo pralaidumą užtikrinsiantys darbai. ...
-
Tarp rojaus ir pragaro – įkrovimo stotelė7
Ekonomisto Žygimanto Maurico nuomone, elektromobilis gali tapti tikru rojumi ar pragaru, priklausomai nuo to, ar turite nuosavą įkrovimo stotelę, ar ne. ...
-
Masalas kolekcininkams – svirtimi valdoma retenybė
Retų transporto priemonių gerbėjams aukcionas „Mecum“ siūlo du ypatingus automobilius – 1913-ųjų elektrinį „Waverly Model 93 Brougham“ ir 1957-ųjų rodsterį „Studebaker Golden Hawk Custom“. ...
-
Naujas dokumentas – su lietuvišku Vyčiu8
Liepos 1-ąją keisis transporto priemonės registracijos liudijimo forma: atsiras Lietuvos herbas – Vytis, nebeliks kelių neaktualių ir perteklinių duomenų. ...
-
Keistasis motorinas: valdžios eksperimentai pykdė vairuotojus13
Kas yra motorinas gerai nežino net techniką išmanantys ekspertai. Šis neįprastas automobilių kuras atsirado tarpukario Lietuvoje ir kėsinosi nukonkuruoti benziną ir kitas tradicines rūšis. Kodėl šis planas neišdegė i...
-
VW investuos 5 mlrd. dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“1
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ investuos 5 mlrd. JAV dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“ ir įsteigs su ja bendrą įmonę, kuri, kaip tikimasi, gamins abiejų jų naudojamas technologinę produ...
-
Kiniški elektromobiliai veržiasi į Lietuvos rinką: pigu, bet ar saugu?17
Už prekybą atsakingi Europos Sąjungos (ES) ir Kinijos pareigūnai savaitgalį surengė derybas dėl Briuselio planų padidinti tarifus Kinijos elektromobiliams. ES anksčiau įspėjo, kad nuo liepos mėnesio iš Kinijos importuojami elektromobiliai bu...