- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybėje jau guli pasiūlymai dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų. Jei Vyriausybė pritars, jie įsigalios jau kitą mėnesį. Ką numato pakeitimai, komentuoja juos rengęs Susisiekimo ministerijos atstovas Dimitrijus Bialas.
– Automobiliams, kurie neturi multimedijos įrangos, reikės laikiklių telefonams. Kodėl jų prireikė?
– Keičiasi mobiliojo ryšio priemonių naudojimosi tvarka. Ji patikslinama. Išimtis, kada vairuotojui vairuojant leidžiama naudotis mobiliojo ryšio priemone, – kai naudojama laisvų rankų įranga, t. y. ausinės, ir kai telefonas įtvirtintas specialiame laikiklyje. Jis reikalingas, kad iš karto matytumėte, kas jums skambina, neieškotumėte mobiliojo telefono kišenėse, rankinuke, ant sėdynių, nenukreiptumėte dėmesio nuo aplinkos stebėjimo.
– Jei yra multimedijos įranga, vadinasi, tokio laikiklio nereikia?
– Taip. Toks laikiklis tada neprivalomas. Tuo metu galite naudoti mygtukus ant vairo, multimediją.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Iki šiol, norint kalbėti telefonu, reikėjo sustoti ir išjungti variklį. Ką numato pakeitimai dabar?
– Dabar vairuotojas turi pasirūpinti, kad automobilis nejudėtų, įjungti stovėjimo stabdį, variklis nebūtinai turi būti išjungtas. Svarbiausia, kad tai būtų ilgalaikis stovėjimas.
– Prie šviesoforo nesiskaito?
– Taip, draudžiama praleidžiant pėsčiuosius, stovint spūstyje, prie šviesoforo.
– Kas bus draudžiama gyvenviečių teritorijose, kur ribojamas greitis iki minimalaus – 20 km/val.?
– Kalbama apie gyvenamąsias zonas. Įvedamas papildomas draudimas lenkti. Nebus galima lenkti ir stovėjimo aikštelėse, t. y. tose vietose, kur minimalus 20 km/val. greitis.
– Ar bus galima lenkti stovintį automobilį?
– Taip, galima. Stovinčią transporto priemonę bus galima apvažiuoti. Reikia pabrėžti, kad lenkimas yra važiuojančio automobilio apvažiavimas išvažiuojant į priepriešinę eismo juostą.
– Bus galima daugiabučių kiemuose mokytis vairuoti. Kodėl prireikė mokytis kiemuose?
Įvedamas papildomas draudimas lenkti. Nebus galima lenkti ir stovėjimo aikštelėse, t. y. tose vietose, kur minimalus 20 km/val. greitis.
– Draudimas galiojo nuo senų laikų. Tačiau būsimieji vairuotojai turi būti parengti, kaip dalyvauti viešajame eisme, o taisyklingai išmokti to negali, nors per egzaminą žinios ir įgūdžiai tikrinami. Pakeitimas numato galimybę, kad tam tikros vairavimo pamokos gali vykti gyvenamojoje zonoje, kur daugiau pėsčiųjų, dviratininkų.
Atsiranda nauja rekomendacija vežant automobilyje vaikus. Vaiką reikėtų vežti specialioje ūgiui ir svoriui pritaikytoje sėdynėje atlošu prieš važiavimo kryptį, t. y. kad vaikas būtų vežamas nugara į priekį. Ši rekomendacija ne vien KET įtvirtinta, vaikiškų kėdučių gamintojai taip pat nurodo, kad kaip įmanoma ilgiau vaikas būtų vežamas nugara į priekį, siekiant apsaugoti kaklą, nugarą ir t. t.
– Kada šie pakeitimai turėtų įsigalioti?
– Pritarus Vyriausybei, pakeitimai įsigalios šių metų gegužės 1 d. Dalis pakeitimų, kurie susiję su kelio ženklais ir kitais techniniais dalykais, dar po pusmečio – nuo lapkričio 1 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą1
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja10
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...