- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Antradienį Europos Parlamentas patvirtino taisykles, kurios nustato minimalius automobilių techninės patikros, jų registravimo dokumentų ir komercinių transporto priemonių tikrinimo kelyje reikalavimus. Taip siekiama padidinti eismo saugumą ES keliuose.
Bus nustatyti minimalūs periodinių transporto priemonių techninių apžiūrų, įrangos, kuria tikrinami automobiliai, ir inspektorių apmokymų standartai.
Nepritarta Europos Komisijos siūlymui technines apžiūras periodiškai taikyti visiems motociklams ir mopedams. Nuo 2022 m. apžiūros bus privalomos tik tiems motociklams, kurių variklio tūris viršija 125 cm3, tačiau ES valstybės galės šią prievolę pakeisti kitokiomis eismo saugos priemonėmis.
Kasmet ES keliuose bus siekiama patikrinti bent 5 proc. komercinių transporto priemonių. Tikrinant jas turės būti naudojama rizikos vertinimo sistema. Ji leis atidžiau ir dažniau tikrinti tas įmones, kurių automobiliuose dažniau nustatomi trūkumai.
Taisyklės supaprastins automobilių perregistravimą kitoje ES šalyje, nes valstybė turės pripažinti kitoje ES šalyje išduotą techninės apžiūros pažymą.
Siekiant kovoti su ridos skaitiklio rodmenų klastojimu, techninių patikrų metu bus tikrinami šių skaitiklių rodmenys, o už klastojimą turės būti baudžiama veiksmingomis sankcijomis. ES valstybėms paliekama teisė taikyti dar griežtesnius reikalavimus.
Periodinių transporto priemonių patikrų direktyvai pritarė 557 EP nariai, 81 nepritarė, o 43 susilaikė. Komercinių transporto priemonių patikros taisyklėms pritarė 646 EP nariai, 25 nepritarė, o 14 susilaikė. Dėl jų jau pasiektas neformalus susitarimas su ES Taryba, todėl neliko kliūčių joms įsigalioti. ES valstybės turės per 3 metus perkelti jas į savo teisę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?13
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...