- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visuomenė vis aktyviau renkasi draugiškesnes aplinkai transporto priemones. Daugiau elektrinių automobilių – ne tik namų ūkių garažuose, įmonės taip pat pradėjo kurti elektromobilių parkus.
Augimo tendencija
Draudimo bendrovės „If“ tyrimas atskleidė, kad lengvieji elektriniai automobiliai Baltijos šalyse 2021 m. sudarė 1,6 proc. įmonių transporto parkų, 2022 m. skaičius padidėjo iki 2,6 proc., 2023 m. – iki 4,7 proc., o šiais metais jau siekia 5,4 proc.
Pasak Žanetos Stankevičienės, „If“ vadovės Lietuvoje, įmonių transporto parkuose elektromobilių kasmet padaugėja daugiau nei po 1 proc.
Peržiūrėjus 2021–2024 m. statistiką, šįmet tik penkių mėnesių rezultatai rodo didelį šuolį. Lietuvoje elektromobilių skaičius pakilo nuo beveik 1 proc. iki 7 proc., Estijoje – nuo 2 proc. iki 4,6 proc., Latvijoje – nuo 1,8 proc. iki beveik 5,5 proc.
Anot Ž. Stankevičienės, įmonės vis dažniau renkasi elektromobilius dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, tai leidžia sutaupyti degalų ir priežiūros išlaidų. Be to, elektrinių transporto priemonių naudojimas atitinka tvarumo tikslus – padeda sumažinti anglies dioksido pėdsaką. Elektromobilių parkas verslui taip pat padeda laikytis griežtų aplinkosaugos taisyklių ir užtikrinti, kad jo veikla ateityje būtų apsaugota nuo brangstančio iškastinio kuro.
Rūpi ne tik sąnaudos
Pokyčiai pastebimi visame pasaulyje, Baltijos šalys neatsilieka nuo bendrų tendencijų.
Elektromobilių parkas verslui padeda laikytis griežtų aplinkosaugos taisyklių.
„If“ grupėje Šiaurės šalyse 2020 m. įkraunamos hibridinės arba elektrinės transporto priemonės sudarė 39 proc. automobilių parko, 2023 m. šis skaičius perkopė 77 proc.
„Šiuo metu įprasta, kad didelės tarptautinės įmonės atsižvelgia ne tik į transporto priemonių sąnaudas, bet ir į tiesioginį poveikį aplinkai ir galimybes sumažinti anglies dioksido emisiją. Tad neseniai ir savo, bendrovės „If“ Baltijos šalyse, automobilių parką suformavome tik iš elektromobilių „Renault Megane E-Tech“, – kalbėjo įmonės vadovė.
Išeitis mažam verslui
Baltijos šalių įmonių prioritetai – „Tesla“, „Volkswagen“, „Audi“, „Renault“, „Škoda“, „Nissan“, „Kia“, „Hyundai“ elektromobiliai.
Daugiausia įsigyjama „Teslos“ modelių, tačiau taip pat ryškėja Europos ir Azijos prekių ženklų automobilių populiarėjimo tendencija.
„Reikšminga paskata – pridėtinės vertės mokesčio lengvata. „Tesla“ ne veltui yra lyderė, šio gamintojo programinė įranga – vienintelė tokio inovatyvaus lygio. Kita vertus, Europoje formuojasi gerų naudotų elektromobilių rinka. Tad tai gera išeitis net ir mažam verslui“, – įžvalgomis dalijosi Laurynas Bogusevičius, „Deals on wheels“ įkūrėjas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka8
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto6
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...