Pokyčių svarstyklės – tvarumo ir elektromobilių naudai

  • Teksto dydis:

Visuomenė vis aktyviau renkasi draugiškesnes aplinkai transporto priemones. Daugiau elektrinių automobilių – ne tik namų ūkių garažuose, įmonės taip pat pradėjo kurti elektromobilių parkus.

Augimo tendencija

Draudimo bendrovės „If“ tyrimas atskleidė, kad lengvieji elektriniai automobiliai Baltijos šalyse 2021 m. sudarė 1,6 proc. įmonių transporto parkų, 2022 m. skaičius padidėjo iki 2,6 proc., 2023 m. – iki 4,7 proc., o šiais metais jau siekia 5,4 proc.

Pasak Žanetos Stankevičienės, „If“ vadovės Lietuvoje, įmonių transporto parkuose elektromobilių kasmet padaugėja daugiau nei po 1 proc.

Peržiūrėjus 2021–2024 m. statistiką, šįmet tik penkių mėnesių rezultatai rodo didelį šuolį. Lietuvoje elektromobilių skaičius pakilo nuo beveik 1 proc. iki 7 proc., Estijoje – nuo 2 proc. iki 4,6 proc., Latvijoje – nuo 1,8 proc. iki beveik 5,5 proc.

Anot Ž. Stankevičienės, įmonės vis dažniau renkasi elektromobilius dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, tai leidžia sutaupyti degalų ir priežiūros išlaidų. Be to, elektrinių transporto priemonių naudojimas atitinka tvarumo tikslus – padeda sumažinti anglies dioksido pėdsaką. Elektromobilių parkas verslui taip pat padeda laikytis griežtų aplinkosaugos taisyklių ir užtikrinti, kad jo veikla ateityje būtų apsaugota nuo brangstančio iškastinio kuro.

Rūpi ne tik sąnaudos

Pokyčiai pastebimi visame pasaulyje, Baltijos šalys neatsilieka nuo bendrų tendencijų.

Elektromobilių parkas verslui padeda laikytis griežtų aplinkosaugos taisyklių.

„If“ grupėje Šiaurės šalyse 2020 m. įkraunamos hibridinės arba elektrinės transporto priemonės sudarė 39 proc. automobilių parko, 2023 m. šis skaičius perkopė 77 proc.

„Šiuo metu įprasta, kad didelės tarptautinės įmonės atsižvelgia ne tik į transporto priemonių sąnaudas, bet ir į tiesioginį poveikį aplinkai ir galimybes sumažinti anglies dioksido emisiją. Tad neseniai ir savo, bendrovės „If“ Baltijos šalyse, automobilių parką suformavome tik iš elektromobilių „Renault Megane E-Tech“, – kalbėjo įmonės vadovė.

Išeitis mažam verslui

Baltijos šalių įmonių prioritetai – „Tesla“, „Volkswagen“, „Audi“, „Renault“, „Škoda“, „Nissan“, „Kia“, „Hyundai“ elektromobiliai.

Daugiausia įsigyjama „Teslos“ modelių, tačiau taip pat ryškėja Europos ir Azijos prekių ženklų automobilių populiarėjimo tendencija.

„Reikšminga paskata – pridėtinės vertės mokesčio lengvata. „Tesla“ ne veltui yra lyderė, šio gamintojo programinė įranga – vienintelė tokio inovatyvaus lygio. Kita vertus, Europoje formuojasi gerų naudotų elektromobilių rinka. Tad tai gera išeitis net ir mažam verslui“, – įžvalgomis dalijosi Laurynas Bogusevičius, „Deals on wheels“ įkūrėjas.


Šiame straipsnyje: elektromobiliaitvarumastyrimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

nėr kaip reik - visai nereik

nėr kaip reik - visai nereik portretas
Anoks patogumas tas elektrinis virdulys. Ar 200 km be sustojimo nuvažiuosi? Ne tik tuo bet ir su taisymu remontu toli nenueisi..Žodžiu visai nereikalingas, kiaurai nuostolingas dalykas Ir ekologija čia ne prie ko. Nebereikalo amerikonai jau ištisai atsisako šitų elektromobilų bet lietuviu kišeniu ir šalies biudžeto tuštinimui kokiai 10 metu šita schema dar praeis

geri pinigai is niekur

geri pinigai is niekur portretas
Brangus tautieciai, ar zinot kiek daug vario tame pakrovimo kabelyje. Tai paimti labai paprasta- paemei akumuliatorine nedidele bolgarke ir nupjauti keliu sekundziu darbas. Atvaziuokit i Palanga. Cia vienoje vietoje padare net 15 tokiu kabeliu. NEZIOPSOK. Buk pirmas. Pirmam visas grobis. SEKMES , brangus zmones.

Seniai irodyta,

Seniai irodyta, portretas
kad emobilio gamyba ir eksploatacija tersia labiau,nei 3 litru dyzelio merso. Tai cia dar neikalkuliuotas bateriju perdirbimas,kurio dar nera ir nieks dar nezino jo tarsos ir kainos.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių