- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuva pagal elektromobilių registracijų augimą ES užima šešioliktą vietą, tačiau, skaičiuojant vienetais, mūsų šalyje šių transporto priemonių vis dar registruojama daugiausia iš visų Baltijos šalių.
Estai įsisiūbavo
Naujų elektromobilių registracijų skaičius 2023-iųjų spalį Lietuvoje išaugo 80,5 proc. (palyginti su 2022 m. tuo pačiu mėnesiu). Užregistruota 240 naujų elektromobilių.
Per dešimt 2023 m. mėnesių Lietuvoje iš viso užregistruota 1 730 naujų elektromobilių – 56,9 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.
Naujų elektromobilių registracijų skaičiaus augimas Lietuvoje procentais – mažiausias iš Baltijos šalių: Latvijoje per dešimt šių metų mėnesių, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2022 m., užregistruota 80,7 proc. daugiau naujų elektromobilių, Estijoje – net 97,2 proc.
Elektromobilių rinkos dalis ES šalyse šių metų spalį pasiekė 14,2 proc., palyginti su 12 proc. tą patį mėnesį 2022 m. Per pirmus dešimt 2023 m. mėnesių elektromobilių rinkos dalis sudarė 14 proc. – pirmą kartą aplenkiant automobilių su dyzeliniais varikliais rinkos dalį.
ES registruotų elektromobilių skaičius išaugo iš viso 36 proc. Ypač prie to prisidėjo proveržis Belgijos ir Danijos rinkose.
Kaimynai: Metų automobiliu latviai išsirinko „Nissan X-Trail“, bet „Tautos simpatijų“ prizą pelnė „Dacia Duster Extreme“ (nuotr.) / carscoops.com nuotr.
Iššūkiai gamintojams
Pasak Vaidoto Gursko, automobilių lizingo paslaugas Baltijos šalyse teikiančios bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo, procentinis naujų elektromobilių registracijų augimas Lietuvoje ne toks didelis kaip kaimyninėse šalyse, nes šalyje jų populiarumas išlieka jau kelerius metus, o Estijoje pirkimas tik įsisiūbuoja.
Sparčiam elektromobilių populiarėjimui įtakos turi ir valstybės politika – taikomos subsidijos ir įsigijimo lengvatos. Bendras elektra varomų automobilių skaičius vis dar išlieka gerokai didesnis nei kaimyninėse šalyse.
„Elektra varomų automobilių patrauklumą lemia ir įkrovos stotelių tinklo nuolatinė plėtra, bendra Europos politika prisidėti prie planetos išsaugojimo iniciatyvų, kuri artima daugeliui pirkėjų. Reikšminga ir gamintojų konkurencija: elektromobiliams pingant, vis daugiau gyventojų gali sau leisti įsigyti pigesnės klasės elektromobilį – tai nebėra vien tik naujoves mėgstančių aukštesnio gyvenimo lygio asmenų pirkinys“, – teigė V. Gurskas.
Remiantis Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, daugiausia elektromobilių Europoje per dešimt 2023 m. mėnesių registruota Vokietijoje, Prancūzijoje, Nyderlanduose ir Švedijoje. Tai lemia bendras didelis naujų automobilių poreikis šiose rinkose.
Baltijos šalyse elektromobilių rinkos dalis visame naujų automobilių rinkos segmente vis dar gana nedidelė. Lietuvoje pastaruosius dešimt mėnesių elektromobiliai sudarė 7,3 proc. visos naujų automobilių rinkos. Tai daugiau nei Estijoje (6,1 proc.), bet mažiau nei Latvijoje (8,9 proc.).
Populiarėja nuoma
56,9 proc. išaugusi registruojamų elektromobilių dinamika Lietuvoje pirmus dešimt 2023 m. mėnesių išliko gerokai didesnė nei automobilių su vidaus degimo varikliu: naujų dyzelinių automobilių per šį laikotarpį Lietuvoje užregistruota 13 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, o benzininių – 10,3 proc. mažiau.
Per dešimt 2023 m. mėnesių Lietuvoje užregistruota 1 730 naujų elektromobilių – 56,9 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.
Bendras registruotų naujų automobilių skaičius, palyginti su pernai, išaugo 5,8 proc.
„Teigiamus pokyčius lėmė ir tiekimo grandinės – beveik visi gamintojai baigia pristatyti dar 2021 m. ar 2022 m. užsakytus automobilius, taip pat plečiasi nuomos rinka. Vis didesnę dalį juridinių asmenų įsigyjamų lengvųjų automobilių sudaro automobilių nuomos bendrovių pirkimai. Elektromobilių skaičiaus augimą itin skatino beveik prieš metus įvesta papildoma PVM atskaitos lengvata įmonėms, taikoma iki 50 tūkst. eurų kainuojantiems klimatui neutraliems ar beveik neutraliems automobiliams“, – pridūrė V. Gurskas.
Baltijos šalių lyderė – „Toyota“
Visų naujų automobilių registracija ES šalyse pirmuosius dešimt šių metų mėnesių augo 14,6 proc.
Tarp populiariausių Europoje – „Volkswagen“ (rinkos dalis 10,9 proc.), „Toyota“ (6,5 proc.) ir „Renault“ (5,9 proc.) automobiliai.
Lietuvoje populiariausi „Toyota (21,73 proc.), „Volkswagen“ (13,85 proc.) ir „Škoda“ (11,97 proc.) automobiliai, kurių bendra rinkos dalis sudaro daugiau nei 50 proc.
Lapkritį šalies rinkoje debiutavo amerikietiškas visureigis „Ford Bronco“, elektrinis vienatūris „Mercedes-Benz EQT“ ir vidutinis visureigis „SsangYong (KGM) Torres“.
Estijoje 2023 m. daugiausia registruota naujų „Toyota“ (22,5 proc.), „Škoda“ (19,8 proc.) ir „Audi“ (16 proc.) automobilių.
Latvijoje taip pat populiariausi išlieka „Toyota“ (18,7 proc.), „Škoda“ (13,8 proc.) ir „Volkswagen“ (11,9 proc.).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka8
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto6
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...