- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK.
– Ar ne per daug greičio matuoklių šalyje?
– Kiekvienas turi savo nuomonę. Gal kažkas mano, kad jų dar per mažai, o kai kam atrodo, kad jau ir per daug. Aš kelčiau kitą klausimą. Ar tikrai greičio matuokliai yra teisingose vietose? Man labai dažnai kliūna, kad jie stovi visiškai neapgalvotose vietose. Vilniuje yra gyslinės, magistralinės gatvės, kurios yra kaip miesto arterijos ir nuima miesto eismą. Iki šiol tose gatvėse nebūdavo grūsčių, o dabar jos yra pastoviai, net, kai važiuoji ne piko metu. Vairuotojas važiuoja instinktyviai, tada pamato ženklą, matuoklį. Jis nebeturi laiko pasižiūrėti, koks ten leistinas greitis. Jis tiesiog išsigąsta pamatęs tą ženklą. Jei toje vietoje galima važiuoti 70 km/val., o jis važiuoja 50 km/val., tai jis vis tiek dar kerta per stabdžius ir tada prasideda domino gyvatukas. Jis sustoja, jam iš paskos važiuoja koks vilkikas, kuris sustojus, nebegali taip greitai įsibėgėti. Tas gyvatukas nueina iki aplinkkelio. Aš važiuoju tomis gatvėmis ir galvoju, kas ten sugalvojo pastatyti greičio matuoklį.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Vairuotojai piktinasi, kad yra kelio atkarpa autostradoje iš Kauno į Klaipėdą, kur mažinamas greitis, stovi radaras. Kelių direkcija sako, kad ta vieta neatitinka autostrados reikalavimų ir dėl to yra įrengtas radaras. Vairuotojai sako, kad gal geriau reikėtų investuoti į kelius, o tik tada statyti radarus.
– Sutinku ir palaikau tuos, kurie taip sako. Mes dar turime, kur gerinti kelių infrastruktūrą. Geriau gal nepristatyti milijono radarų, o gerinti kelius, investuoti į infrastruktūrą. Juk tai prisideda ir prie saugumo, ir prie ekologijos.
– Jums teko daug važinėti po kitas Europos Sąjungos šalis. Ar kitų šalių keliuose yra tiek daug matuoklių?
– Vienoje šalyje jų gal mažiau, kitoje daugiau. Tačiau mes turime mąstyti savo galva. Jei matome, kad jų jau yra tikrai per daug, tai gal užteks jų statyti? Niekas nesiginčija, kad jie yra, tik svarbu, kad jie būtų teisingose vietose ir netrukdytų eismui. Lenkijoje keliai taip sparčiai gerėja. Mums reikia sekti šiuo pavyzdžiu. Kai keliai bus tokie geri kaip Lenkijoje, tai tų bėdų nebus tiek. Dabar pas mus žymiai pavojingiau važiuoti keliais, kurių stovis kenkia saugumui. Gal kartais nereikia užgniaužti visų tomis griežtomis priemonėmis, draudimais. Geriau pagalvoti, kur investuoti ir kaip pagerinti kelių būklę.
Geriau gal nepristatyti milijono radarų, o gerinti kelius, investuoti į infrastruktūrą. Juk tai prisideda ir prie saugumo, ir prie ekologijos.
Kelių direkcijos atstovas Aivaras Vilkelis papasakojo, kodėl Lietuvoje atsirado tiek daug greičio matuoklių.
„Šiai dienai turime 131 vidutinių greičio matuoklių ruožus ir 70 stacionarių greičio matuoklių. Taip pat šiais metais atsirado ir kitos priemonės, kurios atlieka kontrolę dėl kitų pažeidimų. Jos patikrina, ar vairuotojas yra sumokėjęs kelių mokestį, ar važiuoja su galiojančia, technine apžiūra, ar turi draudimą. Reikia nemaišyti, šios priemonės nėra skirtos greičio matavimui. Nors ženklas pastatomas lygiai toks pat kaip ir prie greičio matuoklių. Kelių eismo taisyklės nusako, kad ženklas prieš eismo kontrolės priemones statomas toks pats. Šiuo metu vyksta viešas konkursas, kur numatyta kitais metais pastatyti dar 56 sektorinius greičio matuoklius ir dar keletą momentinių greičio matuoklių. Greičio matuoklių įrengimo vietos pasirenkamos pagal labai aiškius kriterijus. Tai visiškai nėra susiję su keliu. Nesvarbu, ar tai automagistralė, autostrada, greitkelis. Greičio matuokliai įrengiami ten, kur yra eismo įvykiai, kuriuose yra sužeistų ar žuvusių eismo dalyvių“, – sakė Kelių direkcijos atstovas Aivaras Vilkelis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...