- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Magistralėje A1 vidutinis eismo intensyvumas kai kuriuose ruožuose viršija 30 tūkst. automobilių. Pirmas rekonstrukcijos etapas jau sutrumpino keliones iš Vilniaus į Kauną, tačiau Klaipėdos link laukia nauji darbai.
Inovatyvūs sprendimai
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovo Mariaus Švaikausko teigimu, rekonstrukcija magistralėje Vilnius–Kaunas buvo reikalinga, nes šis kelio ruožas labai svarbus tiek Lietuvos, tiek tarptautiniam susisiekimui.
„Siekiant užtikrinti sklandų visų transporto priemonių judėjimą, šiame kelio ruože buvo būtina įgyvendinti inovatyvias, saugias eismo organizavimo priemones, kurios sudarytų galimybių padidinti leistiną greitį. Tačiau ne vien didesnis greitis yra svarbiausias kriterijus. Svarbiausia, kad po rekonstrukcijos šiuo kelio ruožu važiuoti yra saugiau ir patogiau“, – sakė jis.
Pernai ruožui Vilnius–Kaunas buvo suteikta automagistralės kategorija, leistinas maksimalus greitis vasaros laikotarpiu – iki 130 km/val., žiemą – iki 110 km/val.
Perėjos – skirtingų lygių
M. Švaikausko teigimu, ruožo Vilnius–Kaunas rekonstrukcija jau baigta.
Įrengti metaliniai apsauginiai atitvarai skiriamojoje kelio juostoje, dalyje kelio atkarpų – tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų, rekonstruotos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, įrengti pėsčiųjų takai ir skirtingo lygio perėjos, sumontuotos greičio valdymo ir įspėjimo sistemos, apšvietimas.
Tiltai ties Kaunu per Nerį magistralėje A1 – intensyviausi Lietuvoje, kai kuriomis dienomis čia važiuoja iki 78 tūkst. automobilių.
„Užbaigti ir Gariūnų, Dėdeliškių, Skirmantiškių, Jakštonių, Strošiūnų požeminės perėjos pėstiesiems, rekonstruota Kaišiadorių skirtingo lygio sankryža. Antrame rekonstrukcijos etape bus iš esmės rekonstruotas ir paplatintas Kleboniškio tiltas. Tai leis atskirti tranzitinį eismą nuo vietinio ir užtikrinti jo saugą“, – aiškino jis.
Prie bendros magistralės rekonstrukcijos žymiai prisideda ir ES investicijos: 2014–2020 m. finansavimo laikotarpiu jau skirta 29,9 mln. eurų. 2,6 mln. eurų ES lėšų taip pat buvo skirta Grigiškių transporto mazgui rekonstruoti.
Iššūkiai prie Kleboniškio
Tiltai ties Kaunu per Nerį, esantys magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda nuo 99,03 km iki 100,47 km, yra intensyviausi Lietuvoje.
Skaičiuojama, kad kai kuriomis dienomis čia važiuoja iki 78 tūkst. automobilių.
„Tiltų remontas ir statyba yra viso Islandijos plento projekto dalis. Sutvarkius visą Islandijos plentą padidės eismo pralaidumas ir saugumas, visuomenė sutaupys milijonus dabar spūstyse šiame kelio ruože prarandamų valandų“, – kalbėjo M. Švaikauskas.
Šiuo metu sparčiai vyksta tilto per Nerį krantinių ir tarpinių atramų, viaduko per Jonavos gatvę atramų ir paviršinių nuotekų tinklų įrengimo darbai, rekonstruojami žinybiniai tinklai.
Anot M. Švaikausko, artimiausiu metu bus siekiama galutinai užbaigti tiltų rekonstrukcijos darbus – planuojama, kad netrukus atsiras pėsčiųjų ir dviračių takas su apšvietimu ir triukšmo užtvara kairėje A1 magistralės pusėje ties Šilainiais.
„Užbaigus rekonstrukciją, vienu tiltu vyks eismas Vilniaus–Klaipėdos kryptimi, o kitu – Klaipėdos–Vilniaus kryptimi“, – sakė LAKD vadovas.
Darbai turėtų būti užbaigti iki 2024 m. spalio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...
-
Į uostą elektromobiliais – lyg traktoriais6
Kadenciją baigianti valdžia ateinančiai projektuoja vieną iš „vinių“ – duobėtų kelių Lietuvoje pastatyti tūkstančius elektros įkrovimo stotelių. ...
-
Lietuvos žiemos pokyčiai verčia permąstyti taisykles: ar laikas didinti greitį?21
Kas pusmetį automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas greitis, tačiau šie reguliavimai nustatyti dar prieš 20 metų ir daugiau nekeisti. Klimatui šylant, lapkritį dažnai nebūna sniego, tad saugaus eismo ekspert...