- Viktorija Smirnovaitė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kritikos sulaukusio naujausio vaizdo klipo apie Vilnių tikslas – atkreipti užsienio auditorijų dėmesį šokiruojant, sako miesto plėtros agentūros „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė.
„Šios kampanijos tikslas – ne pristatyti Vilnių, bet atkreipti dėmesį šokiruojant“, – LRT televizijai penktadienį teigė D. Aleksandravičienė.
Ketvirtadienį „Go Vilnius“ miesto plėtros agentūra pristatė naują miesto verslo ir turizmo plėtros kampaniją „Expectations vs. Reality“ (liet. „Lūkesčiai ir realybė“). Vaizdo klipe rodomos scenos su lauko tualetu, mediniais vežimais, muštynėmis prie konteinerių, ant namo sienų besišlapinančiais jaunuoliais. Antroje klipo dalyje šie stereotipai neva paneigiami, rodant bendro pobūdžio vaizdus iš šiandieninio Vilniaus gyvenimo.
Kaip nurodoma agentūros internetiniame puslapyje, kampanijos tikslas – didinti miesto žinomumą tikslinėse turizmo rinkose Didžiojoje Britanijoje ir Vokietijoje.
„Kampanija per abi rinkas (Vokietijos ir Jungtinės Karalystės – ELTA) per du mėnesius kainuos 0,5 mln. eurų. (...) Prognozuojame, kad šios rinkos šiemet miestui sukurs apie 30 mln. eurų“, – nurodė D. Aleksandravičiūtė.
Vis dėlto, dalis vilniečių negaili aršios kritikos dėl kampanijoje pasirinktų hiperbolizuotų stereotipų, taip pat neigiamų ir teigiamų vaizdų apie sostinę proporcijos. Savo ruožtu į šią kritiką reaguodama agentūros vadovė pabrėžia, kad sustiprintas stereotipiniais Rytų Europos vaizdais kuriamas sostinės įvaizdis yra įrankis, skirtas šokiruoti žiūrovą ir atkreipti jo dėmesį.
Tai yra sutirštintas vaizdas. Kam jis reikalingas – tam, kad šokiruotume, atkreiptume dėmesį.
„Tai yra sutirštintas vaizdas. Kam jis reikalingas – tam, kad šokiruotume, atkreiptume dėmesį. Tada, kai tie žmonės ateis į puslapį, į kurį ves šita reklama, ten Vilnius jau yra, be abejo, pristatomas su visu savo istoriniu, kultūriniu, gastro, architektūrinėmis linijomis. Toks, koks jis yra“, – sakė D. Aleksandravičiūtė.
„Kodėl taip drąsiai elgėmės? Nebuvo taip, kad keturi penki žmonės pagalvojo ir nusprendė taip. Mes turime begalę tyrimų, kuriais remiamės, darydami šitą sprendimą. Vienas iš argumentų – sukūrę šį klipą turėjome pretestinę kampaniją Vokietijos ir Didžiosios Britanijos rinkose, rodėme šią reklamą ir klausėme, kaip ji jus veikia. (...) Po tyrimo matome, kad pusė žmonių susidomėjo, kas tas Vilnius ir norėtų paieškoti daugiau informacijos – tai labai geras rodiklis. Trečdalis svarstytų apsilankyti mieste ir turėti savaitgalio išvyką. Turizmo auginimas ir yra vienas iš tikslų, ko siekiame jau galutiniame rezultate“, – kalbėjo „Go Vilnius“ vadovė.
Jau matomi teigiami rezultatai
Kaip teigiama Eltai perduotame agentūros komentare, nors mokama reklamos sklaida prasidės dar tik kitą savaitę, klipas jau pasiekė užsienio auditorijas.
„Pozityvius rezultatus jau matome: per pirmąją parą vaizdo klipas įvairiose soc. tinklų platformose sulaukė daugiau nei 400 tūkst. peržiūrų; o remiantis dabartine soc. platformų statistika, pozityvios reakcijos sudaro daugiau kaip 90 proc.“ – teigiama agentūros perduotame komentare.
Skelbiama, kad reklamos idėją sukūrė kūrybinė agentūra „BM Boutique“, o vaizdo klipą režisavo Simonas Aškelavičius. Vaizdo klipo sukūrimas atsiėjo 81 tūkst. eurų, jis finansuojamas iš turistų rinkliavos.
„Į tai įeina kūrybinės idėjos sukūrimas, vaizdo klipas, iliustracijos, interneto reklamos skydeliai, lauko reklamos maketai“, – praneša agentūros atstovai.
Pasak „Go Vilnius“ vadovės, reklama bus transliuojama skaitmeninėje erdvėje, populiariausiose „Meta“ ir „Google display network“ platformose, taip pat Jungtinėje Karalystėje reklama bus skleidžiama ir metro bei traukinių stotyse.
Kaip skelbia pati agentūra, posovietinės šalies įvaizdžio asociacijos atsispindi bene kiekvienuose „Go Vilnius“ žinomumo ir įvaizdžio tyrimuose, o 2022 m. „Keliauk Lietuvoje“ atlikta apklausa taip pat parodė, kad visa Lietuva Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje asocijuojama su sąvokomis „Rusija“ (10 proc.)., „Rytų Europa“ (atitinkamai 8 proc. ir 7 proc.), „skurdi, nežinoma šalis“ (4 proc. ir 5 proc.).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šokiravo kraupus vaizdas: visiems matomoje vietoje – kaugė šunų gaišenų18
Atvykusią pasiimti savo nugaišusio šuns vilnietę nemaloniai nustebino pamatytas vaizdas Vilniaus gyvūnų globos namuose. Viešoje vietoje moteris išvydo kaugę gyvūnų gaišenų. Negana to, jai teko susidurti su itin n...
-
„Vilniaus vandenys“ iki metų pabaigos sostinės sveikatos įstaigose įrengs dar 12 gertuvių
Bendrovė „Vilniaus vandenys“ su savivaldybe iki metų pabaigos sostinės sveikatos įstaigose įdiegs 12 naujų nemokamo geriamojo vandens gertuvių. ...
-
Siūlo nenukelti S. Nėries paminklo: pakaktų įrengti lentelę su papildoma informacija7
Vilniaus miesto tarybos Istorinės atminties komisijos pirmininkė Kamilė Gogelienė žada siūlyti persvarstyti desovietizacijos komisijos sprendimą dėl sostinėje esančio nevienareikšmiškai vertinamos poetės Salomėjos Nėries paminklo nuk...
-
Advokatams Vyriausybės ginčuose su „Veolia“ – dar daugiau nei 0,4 mln. eurų
Finansų ministerija siūlo Vyriausybei šiemet papildomai skirti 437,4 tūkst. eurų advokatams, ginantiems Lietuvą Vašingtono arbitraže nagrinėjamame ginče su Prancūzijos koncernu „Veolia“ ir jos partnerėmis „Vilniaus ene...
-
Sostinės savivaldybė panaikino nelegalią prekyvietę prie Kalvarijų turgaus1
Vilniaus miesto savivaldybė panaikino nelegalią prekyvietę Kalvarijų turgaus prieigose. ...
-
Vaiko susilaukusiems Vilniaus rajono gyventojams – 165 eurų išmoka3
Nuo kitų metų naujagimio susilaukusiems Vilniaus rajono gyventojams bus skiriama 165 eurų vienkartinė išmoka, nusprendė savivaldybės taryba. ...
-
Apie baudas dėl ne vietoje palikto elektrinio paspirtuko ar dviračio: kažkokių sprendimų reikėjo1
Sostinė pradėjo bausti įmones, jeigu jų transporto priemonė bus paliekama ne vietoje. Tiesa, įmonė turės galimybę baudą perrašyti vairuotojui padariusiam nusižengimą. ...
-
Desperatiškos paieškos: dirbti pradinių klasių mokytojais bandoma įtikinti ir vaikų tėvus3
Artėjant rugsėjo pirmajai – mokytojų paieškos. Kai kurių mokyklų vadovai net vaikšto su marškinėliais, ant kurių parašyta, kad ieško matematikos mokytojų. Dirbti pradinių klasių mokytojais bandoma įtikinti ir...
-
„Air Baltic“ nuo spalio pabaigos skraidins iš Vilniaus į Diuseldorfą1
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ nuo spalio 31 dienos pradės skrydžius tarp Vilniaus ir Diuseldorfo Vokietijoje, antradienį pranešė Lietuvos oro uostai (LTOU). ...
-
Fabijoniškėse išsaugoti šimtamečiam ąžuolui įrengta apsauginė konstrukcija
Vilniuje, Fabijoniškėse, šimtamečiam ąžuolui išsaugoti įrengta apsauginė konstrukcija, darbams statybos bendrovė numatė skirti milijoną eurų. ...