- Emobility.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Filmas „Atgal į ateitį“ švenčia savo 25-ąsias metines.
Nors mes neturime tokio laiku keliaujančio automobilio, kaip legendinis minėto filmo herojus „DeLorean“, pasaulis jau pasiruošęs kitai automobilių pramonės revoliucijai. Automobilių pramonės atstovai neabejoja: elektromobiliai yra pakeliui ir netrukus taps daugelio kasdienybe.
Bendrovė „General Motors“ jau kitą mėnesį ketina pristatyti naująjį „Chevrolet Volt“. Nors ši transporto priemonė nėra 100 proc. elektrinė (joje įmontuotas benzininis variklis, įsijungiantis elektriniu režimu nuvažiavus maždaug 60 kilometrų), didžioji dalis priemiesčiuose gyvenančių žmonių su juo galės įveikti nemažą atstumą, kol jiems prireiks sustoti benzino kolonėlėje.
Vyriausiasis „Chevrolet Volt“ inžinierius, Tony Posawatzas, yra pasakęs: „pasižiūrėję į tokių šalių, kaip Kinijos, Brazilijos, Indijos, Rusijos ir pan., augimo potencialą, galime teigti, kad iki 2020 metų planetoje atsiras dar 300 mln. automobilių. Norėtume, kad daug iš jų, jei ne didžioji dauguma, būtų varomi elektra“.
Automobilių pramonės analitikai prognozuoja, kad iki 2020 metų vienas iš dešimties automobilių pasaulyje bus varomas elektra. Šiuo metu dauguma, jei ne visi, automobilių gamintojai elektromobiliuose montuoja ličio-jonų baterijas. Jei minėtos prognozės išsipildys, anot ekspertų, ličio paklausa pranoks pasiūlą per mažiau nei dešimt metų. Nebent būtų atrasti nauji ličio šaltiniai.
Vienas iš jų egzistuoja Bolivijos Altiplane – aukščiausiame ir didžiausiame pasaulyje plokščiakalnyje po Tibeto, esančiame Anduose. Pasak CNN žurnalisto, patekti čia nėra lengva. Iš pradžių jis skrido į La Pasą – aukščiausiai esančią sostinę pasaulyje. Pasak žurnalisto, priprasti prie čia esančio klimato, prireikė kelių valandų.
Iš La Paso jis keturračiu automobiliu išvyko į Ujūnį – didžiausią pasaulyje druskų lygumą. Ši lyguma, pasak CNN žurnalisto, buvo kažkas, į ką nieko panašaus jis ligšiol nebuvo matęs – neaprėpiamos platybės baltumos.
Bemaž panašiausia vieta į ją, greičiausiai būtų Mėnulio paviršius arba Arkties ratas. Ujūnio druskos lyguma užima daugiau nei 10 tūkst. kvadratinių kilometrų plotą – tai maždaug Libano valstybės dydžio teritorija. Joje yra daugiau nei 10 mlrd. tonų druskos.
Visgi kasybos korporacijų ir automobilių gamintojų dėmesį patraukė ne šios druskos, bet tai, kas yra po paviršiumi.
Litis, jei apie jį žinote nedaug, yra pats lengviausias metalas, kurį galima panaudoti įvairiem poreikiams. Ličio pagalba veikia jūsų „Blackberry“ telefonas, jis taip pat suteikia energijos jūsų „iPod“ ir net yra naudojamas depresijos gydymui. Visgi svarbiausia šio metalo funkcija gali būti dar tik pakeliui – tai ličio potencialas „atpratinti“ pasaulio automobilius nuo naftos.
Būtent litis naudojamas pirmos kartos masinės gamybos, masinės prekybos elektromobilių gamyboje.
Anot Jungtinių Valstijų Geologijos tarnybos, svarbiausios mokslų organizacijos, teikiančios informaciją apie gamtos išteklius, Ujūnio druskos lygumoje gali slypėti 28 proc. pasaulio ličio pasiūlos. Tai galėtų tapti miliniška ekonomine galimybe tokiai šaliai, kaip Bolivija, kuri šiuo metu yra viena iš pačių skurdžiausių šalių Pietų Amerikoje, kurios bemaž du trečdaliai piliečių gyvena skurde.
Tačiau vienas iš įdomių Bolivijos aspektų – šalyje pasklidusi „išteklių prakeiksmo“ teorija. Anot jos, šalims, kuriose yra daugiausiai gamtos išteklių, dažnai ekonomine, socialine ir politine prasmėmis sekasi prasčiau, nei valstybėms, neturinčioms tiek daug gamtos išteklių.
Bolivija turi ilgą kasybos istoriją, tačiau didžioji dalis šios šalies turtų per daugybę amžių buvo išgrobstyti.
Bolivijos kasybos ministras Jose Pimental tai įvardino taip: „Bolivija yra šalis, turinti aukso, sidabro, alavo ir cinko kasybos tradicijas“. Tačiau jis taip pat pridūrė: „Apie turtus, gautus iš kasybos, visi puikiai žino, tačiau dabar daugiausiai, ką gali pamatyti, tai tuščios kasyklų šachtos ir didžiulės kapinės“.
Bolivijos socialistas prezidentas Evo Morales žada, kad šįkart taip nenutiks. Šalies valdžia turi planų vystyti technologijas, kurios leistų Bolivijai gaminti ličio-jonų baterijas, o ne tik tiekti mineralinius išteklius išsivysčiusiom šalims.
Kiek seniau prezidentas E.Morales tvirtino norįs tikėti vizija, kad vieną dieną Bolivija gamins elektromobilius. Visgi atsižvelgiant į dabartinį infrastruktūros trūkumą ir ekonominius iššūkius, ši perspektyva, bent jau artimiausioje ateityje, gali būti tokia pat neįtikėtina, kaip ir skraidantis „DoLorean“.
Kaip Emobility.lt jau skelbė seniau, manoma, kad kita valstybė, kurioje yra bemaž daugiausiai ličio atsargų visame pasaulyje, tai Afganistanas. Prieš keletą mėnesių apie tai prabilo įtakingas Jungtinių Valstijų dienraštis „The New York Times“. Pasak jo, dėl didžiulių, Afganistane esančių mineralų klodų, Pentagonas šią šalį jau pavadino „ličio Saudo Arabija“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...