- Autobild.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tinka tik vaikams į darželį ir uošvei į sodą vežioti? Pasirodo, jie sugeba ne tik tai! Renault Grand Scenic ir Peugeot 5008 – ne tik praktiški šeimyniniai vienatūriai, bet ir šiuolaikiški bei elegantiški automobiliai.
Vienatūris – tai lyg ilgalaikė sutartis pirkti butą paėmus paskolą. Tik šis butas – ant ratų. Dideli modeliai – tai tarsi investicija į ateitį. Protingas vyras perka automobilį, kuris būtų praktiškas buityje ir ūkyje. Į vienatūrį galima prikrauti neįtikėtinai daug – į jį ne tik sudėsime atostogų bagažą, bet ir susodinsime visą netikėtai pagausėjusią šeimą. Ir neteks sukti sau galvos, kad tam reikėtų didesnės mašinos. Šiuose automobiliuose telpa net septyni keleiviai. Aišku, tai labai praktiška. Būtent tokio automobilio dairotės ir jūs? Gal tuomet tai galėtų būti Peugeot 5008 arba Renault Grand Scenic.
Šiems vienatūriams nebaisios jokios užduotys
Šiuolaikiški, elegantiški, praktiški – visos šios savybės prieštarauja išankstinei nuomonei, kad vienatūriai yra tikri džiaugsmo žudikai. Šio mažojo testo automobiliai pakankamai dinamiški – vienas jų turi net turbininį variklį. Be to, abu pasižymi puikiais pervežimo talentais – juose tilps ir kalnų dviračiai, ir krepšininkų komanda, o už papildomus pinigus įsigijus dar dvi sėdynes, užteks vietos ir treneriui su gydytoju. Žodžiu, bet kokia transportavimo užduotis abiems prancūziškiems kompaktiniams vienatūriams lengvai įkandama.
Jeigu Peugeot modelis bus naudojamas kaip penkiavietis, jo bagažinė talpins šiek tiek daugiau nei Renault Grand Scenic. Daugiau taškų Peugeot gauna ir už tai, kad juo patogiau vežti krovinius, kuomet būtina išnaudoti maksimalią talpą. O išėmus ir antrąją sėdynių eilę, krovinių skyrius padidėja net iki 2063 litrų talpos.Vienatūrių salonai skiriasi. Sulanksčius 5008-ojo sėdynes, jos pranyksta automobilio grindyse ir prieš akis atsiveria didelė bagažinė, turinti lygų dugną.
Grand Scenic konstruktoriai tokio sudėtingo sprendimo atsisakė. Be pėdsakų paslėpti pavyks tik dvi trečios eilės sėdynes, o nulenkus antros eilės sėdynių atlošus lieka laiptelis. Tai nėra itin patogu, kai reikia vežti didesnį daiktą.
Kaip šiuose erdvėlaiviuose keliaudami jaučiasi keleiviai?
Suaugusiems patogiau važiuoti ant galinių Renault vienatūrio sėdynių, nes Peugeot sėdynių sėdimoji dalis yra trumpesnė ir dėl to ne tokia patogi. Tačiau 5008-asis modelis atsigriebia, kai reikia įsirangyti ant trečios eilės sėdynių. Peugeot specialistai antros eilės sėdynes apginklavo itin gudriu mechanizmu, kuriuo šiek tiek kilstelėjus sėdimąją dalį jos pastumiamos į priekį. O štai Grand Scenic vienatūris neturi jokių suktų sprendimų, kurie padėtų lengviau pasiekti trečios eilės sėdynes, be to, ant jų ankšta. Tiesa, ant abiejų automobilių trečios eilės sėdynių tilps ne aukštesni kaip 1,70 keleiviai.
Abu prancūzai skiriasi ir savo varikliais. 5008-asis turi 1.6/120 AG motorą, o Scenic varomas keturių cilindrų 1.4/130 AG agregato su turbina. Tad nenuostabu, kad pastarasis važiuoja guviau, tyliau ir yra lengviau valdomas. Ypač tai juntama, kai lyginamas abiejų vienatūrių įsibėgėjimas. Scenic galingai išsiveržia į priekį ir toli palieka 5008-ąjį. Tiesa, sprinteris Renault – ne itin ekonomiškas. Nors jo greičių dėžė turi šešias pavaras ir perjungimo suflerį, jis sunaudoja 0,4 litro daugiau negu 5008-asis, kurio greičių dėžė tik penkių pavarų.
Šešta pavara jam išteis labai praverstų, nes greitkelyje Peugeot variklis, viršijęs 4000 aps./min. tampa ypač triukšmingas.
Grand Scénic manieros geresnės, ypač važiuojant prastais keliais. Jo pakaba minkštesnė, salone keleiviai jaučiasi komfortiškiau. Salono interjero apdaila kokybiškesnė, prietaisų skydelis turi aiškų skaitmeninį spidometrą ir tachometrą. Futuristinio stiliaus skydelis puikiai dera prie šiuolaikiško ir modernaus interjero.
Ne ką prasčiau atrodo ir 5008-asis. Beje, jis kainuoja šiek tiek mažiau, o su visomis užduotimis susitvarko taip pat gerai kaip ir Renault vienatūris. Tik jo variklis dirba garsiau ir automobilis nėra toks komfortiškas. Be to, bazinės komplektacijos Renault turi atstumo jutiklius, elektrinius langų kėliklius gale ir CD grotuvą. O mėgstantiems taupyti tai išties svarbūs argumentai.
Galutinis įvertinimas
1 vieta - RENAULT GRAND SCENIC, 349 taškai
Įtikinama vienatūrių pionieriaus Renault pergalė. Kokybiškesnis, turi galingą turbininį variklį ir vykusiai suderintą važiuoklę. Tik naudoja per daug degalų.
2 vieta - PEUGEOT 5008, 325 taškai
5008-asis ne toks erdvus ir komfortiškas, tačiau funkcionalus, nors bagažo skyrius ir šiek tiek mažesnis. Naujojo Peugeot privalumai – mažesnė kaina ir degalų sąnaudos.
Išvada
Du vienatūriai, dvi skirtingos salono erdvės koncepcijos, bet akivaizdūs skirtumai išryškėja tik detalėse. Vis dėlto 5008-asis pralaimėjo. Peugeot gamintojai praleido momentą ir nesugebėjo laiku nukopijuoti Renault privalumų. Nors Scenic šiek tiek brangesnis, jis yra ir didesnis, ir ant antros sėdynių eilės erdviau, ir gali pasipuikuoti galingu turbovarikliu. Turėdamas bazinį paprastą benzininį motorą, vienatūris Peugeot liūtas atsiliko – proga laimėti taip ir liko neišnaudota.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...