- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
– Po šio įsigijimo "Gjensidige" neabejotinai sustiprino savo pozicijas Baltijos šalyse - kokius tikslus bendrovei kelia akcininkai?
– Trumpoje perspektyvoje - kuo greičiau užbaigti "PZU Lietuvos" prijungimą ir padaryti organizaciją vienu juridiniu vienetu. Tikslas yra tai padaryti iki šių metų pabaigos, o PZU vardą mes galime naudoti tik iki balandžio 1 dienos (...) Kartu mes įvedame ir atnaujintą "Gjensidige" prekės ženklą, nes Baltijos šalių rinkose vis dar naudojamas senasis ženklas, nepaisant to, kad Norvegijoje jau porą metų naudojamas naujasis. Aš čia vėlgi matau labai didelę prasmę, kad naujasis ženklas ateina kartu su jungtine organizacija ir nauja kokybe klientams.
Žinoma, toliau veiksime visose trijose Baltijos šalyse, siekiame būti šio regiono draudimo rinkos pagrindinių žaidėjų trejetuke, o jei pasitaikytų papildomų įsigijimo galimybių, manau, "Gjensidige" jas svarstytų. Ir nors šiuo metu tų įsigijimo variantų nelabai yra, pastarųjų dvejų metų įvykiai parodė, kad turi nuolat būti pasirengęs, manau, daugelis rinkos žaidėjų tikrai nemanė, kad RSAgali parduoti savo verslą Baltijos šalyse. Lygiai taip pat ne vienerius metus buvo kalbama apie tuoj tuoj įvyksiantį Latvijos BTApardavimą, tačiau tai realizavosi tik pernai (BTAakcininke ketina tapti "Vienna Insurance Group" - BNS), o ir pačios informacijos apie šį sandorį dar gerokai trūksta.
Bet kuriuo atveju, rinkoje vyksta konsolidacija, apie tai kalbama jau senai, bendrovių skaičius mažėja, jos darosi stambesnės. Estijos pavyzdys rodo, kad didžiosios kompanijos auga greičiau už mažąsias, tai signalizuoja, kad ateityje draudimo kompanijų skaičius gali dar labiau sumažėti. Tai gal neįvyks labai greitai, nes mažos įmonės yra arba susijusios su šeimos verslais, ir savininkams emociškai sunku su jomis atsisveikinti, arba prašoma pardavimo kaina yra per didelė, kas, be abejo, apsunkina galimybę sudaryti sandorį.
– Ar "Gjensidige" didesnį dėmesį skiria rinkos daliai, ar veiklos pelningumui?
– Pagrindinis dėmesys yra skiriamas veiklos pelningumui.Aš manau, kad kažkuria prasme tai kyla iš prigimties - "Gjensidige" buvo toks savišalpos fondas, todėl jiems natūralu, kad reikia uždirbti, kad veikla turi būti pelninga. Jų strategijoje nėra tikslo tiesiog įsismeigti vėliavą į kažkokią šalį. Tikslas yra iki 2018 metų pasiekti pelną.
– Silpniausias pozicijas "Gjensidige" šiuo metu užima Estijoje, kokie jūsų planai šioje šalyje?
– Rezultatai šioje šalyje mane nelabai tenkina. Matau, kad ten tikrai reikia investuoti į technologinius sprendimus, ką šiuo metu mes labai intensyviai svarstome.
– Galbūt "Gjensidige" turi planų užsiimti ir gyvybės draudimo veikla?
– Ne, tokių planų nėra. Nors Norvegijoje "Gjensidige" turi ir mažmeninį banką, ir pensijų fondus, bet užsienio šalyse yra griežta orientacija tik į ne gyvybės draudimo verslą.
– Baltijos šalyse "Gjensidige" centrinė būstinė šiuo metu yra Rygoje. Gal yra planų perkelti ją į Lietuvą?
– Pavadinkime taip - šiuo metu tai yra procesas, todėl šiandien dar to negalėčiau atskleisti.Svarstomi įvairūs variantai.
– Kaip vertiname bendrą Baltijos šalių draudimo rinką? Su kokiais iššūkiais jai teks susidurti?
Baltijos šalys vis dar labai priklauso nuo transporto draudimo, tačiau tiek vairuotojų privalomajame civilinės atsakomybės draudime, tiek "kasko" draudime pelno praktiškai nėra ir juos reikia subsidijuoti iš kitų draudimų. Tuo tarpu norint pardavinėti kitus draudimus reikia daug aktyvesnio pardavimo proceso, aktyvaus darbo ir bendravimo su klientu. Nepaisant jau ilgai besitęsiančių kalbų apie pardavimus elektroniniais kanalais, internetu, naudojantis skambučių centrais, matosi, kad žmonės elektroniniuose kanaluose labiau ieško informacijos, o pagrindinį pirkimą daro pas savo agentą ar konsultantą. Todėl šių kanalų išlaikymas ir subalansavimas lieka labai svarbiu klausimu. Iš kitos pusės, pavyzdžiui, lyginant su Lenkijos rinka, akivaizdu, kad diegiant elektroninius sprendimus, mes esame pažengę toliau ir tas kompentencijas tikrai galime išnaudoti.
Reikia paminėti ir tai, kad Baltijos šalių draudimo įmonės veiklos kaštų prasme stipriai atsilieka nuo Skandinavijos bendrovių ir matosi, kad čia dar yra daug ką nuveikti. Bendrovės, norėdamos mažinti nuostolingumą ir didinti savo konkurencingumą, turės labiau pasispausti.
– Tačiau ar iš viso galima kalbėti apie vieningą Baltijos šalių draudimo rinką? Skirtumų tarp Lietuvos, Latvijos ir Estijos yra pakankamai daug.
– Iš tiesų, net mūsų akcininkai mano, kad čia yra vieninga rinka, ir jie nustemba sužinoję, kad mes, pavyzdžiui, nesuprantame ką sako latviai ar estai, kad mūsų kalbos skiriasi daug labiau nei norvegų nuo danų ar švedų, kurie tarpusavyje gali vienas kitą suprasti. Kultūrinių skirtumų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje tikrai yra, todėl lokalus veikimas kiekvienoje šalyje yra labai svarbus. Bendraudamas su kitų visose Baltijos šalyse veikiančių draudimo grupių vadovais aš kartais jaučių tam tikrą skepticizmą, kad tas panbaltiškumas draudimo organizacijose nelabai pasiteisina, kad rinkos vis tiktai yra atskiros. Tačiau dirbant visose Baltijos šalyse aš visgi matau tikrai nemažai galimybių kaštų pusėje, teikiant, pavyzdžiui, IT arba rizikos vertinimo sprendimus, bet pardavimai turi būti maksimaliai lokalūs.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Populiariausios lietuvių atostogų kryptys per šventes: dažnas Kalėdas ar Naujuosius sutiks saulės atokaitoje
Artėjant gražiausioms žiemos šventėms, lietuviai intensyviau dairosi atostogų krypčių svetur. Dauguma tautiečių kelionių paketus suskumba įsigyti iš anksto ir renkasi Kalėdas ar Naujuosius metus pasitikti kepinant saulei. ...
-
Veterinarijos tarnybos ir „InnoForce“ ginče paskelbtas verdiktas
Informacinių technologijų (IT) įmonei „InnoForce“ nepavyko įrodyti, kad Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) neteisėtai nutraukė IT sistemų diegimo sutartis, bei prisiteisti iš jos skolą. ...
-
Kėbulo geometrijos atstatymas: kodėl jis svarbus?
Po avarijos ar kitokio poveikio automobilio kėbului, geometrijos pažeidimai gali likti nepastebėti, tačiau jų pasekmės – rimtos. Tokie pažeidimai ne tik turi įtakos važiavimo komfortui, bet ir kelia pavojų saugumui. Automobilio geometrijos atst...
-
Ekspertai ir valdžia skirtingai aiškina SEB sprendimą: kas iš tiesų vyksta13
SEB bankas planuoja į vieną sujungti visus Baltijos šalyse veikiančius SEB, o būstinę iš Vilniaus perkelti į Taliną. Banko vadovė tikina, kad prie tokio sprendimo prisidėjo nestabili mokestinė aplinka Lietuvoje. Investuotojai ir verslin...
-
Brangs „Vilniaus vandenų“ paslaugos1
Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų gyventojai už geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą nuo kitų metų vasario per mėnesį mokės vidutiniškai 58 centais (su PVM) daugiau, penktadienį prane&scaron...
-
VERT: ESO dalį vystytojų blogai informavo
Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) dalį komercines saulės elektrines siekusių įrengti vystytojų netinkamai informavo apie jiems nesuteiktus prisijungimus prie tinklo, penktadienį pranešė patikrinimą atlikusi Valstybin...
-
Tvarumo idėja keičia mokslo pasaulį
Kauno technologijų mokymo centras (KAUTECH) drauge su Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacija į diskusiją sukvietė mokymo įstaigų ir verslo atstovus. Dalyviai diskutavo tema „Tvari verslo ir mokslo įstaigų partnerystė: kokie ...
-
„Grigeo Klaipėda“ Kuršių marių taršos byloje bus apklausiami užsienio specialistai
Artimiausiuose bendrovės „Grigeo Klaipėda“ Kuršių marių taršos bylos posėdžiuose bus apklausiami specialistai iš užsienio, penktadienį pranešė Šiaulių apygardos teismas. ...
-
Šventiniu periodu „Kauno švara“ dirbs įprastai3
Šventiniu periodu UAB „Kauno švara“ dirbs įprastai. Prašoma gyventojų pasirūpinti važiuojamosios dalies priežiūra – neužstatyti šiukšlių konteinerių. ...
-
Kaunas veža Kalėdas į apkasus: Ukrainos kariams – vilkikas paramos
Kaunas dar kartą susitelkė gerumui. Per šešias paramos akcijos „Kalėdos keliauja į apkasus“ dienas surinktas artipilnis vilkikas paramos Chersono, Pakrovsko, Torecko ir Sumų apskrityse kovojantiems Ukrainos kariams, sužeistiesie...