- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilis iš salono, ko gero, yra dar daugelio lietuvių svajonė. Dažnai tenka eiti į kompromisus ir pirkti „katę maiše“ – šiek tiek dėvėtą automobilį su nežinia kiek suklastota rida ir nežinia kokia eismo įvykių istorija. Apie tai, kokia dalis mūsų keliuose riedančių automobilių yra prieš tai patekę į eismo įvykį ir su galbūt atsukta rida, LNK papasakojo „Carvertical“ atstovas Matas Buzelis.
– Matai, naujausias tyrimas atskleidė, kad nemaža dalis mūsų keliais riedančių automobilių arba perkamų automobilių, tikėtina, yra su suklastota rida. Apie kokius skaičius mes kalbame?
– Tikrai taip. Tai liečia ne tik Lietuvą. Mes matome tai visoje Europoje, nes automobiliai juda iš vienos šalies į kitą. Ta rida, vienu ar kitu būdu, kažkur pasimeta. Lietuvoje apie 16–17 proc. pigesnių automobilių turi suklastotos ridos požymių ir pagal šį parametrą Lietuva yra viena iš prastesnių valstybių, galėčiau pasakyti.
– Tai kas šeštas automobilis, galima teigti, yra su suklastota rida. Kas yra pigesni automobiliai? Apie kokį kainos diapazoną mes kalbame?
– Ne visai pigus tie pigesni automobiliai. Maždaug 16–17 proc. automobilių, kainuojančių iki 10 tūkst. eurų, turi suklastotą ridą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– O kalbant apie brangesniu automobilius. Ar ten taip pat galioja tie patys niuansai, ar galima pakliūti?
– Tikrai galima. Perkant brangesnį automobilį ir rizika didėja nes, jeigu automobilis bus su suklastota rida, žmogus patirs didesnį nuostolį. Naujesnis automobilis dažnai yra brangesnis ir tokiu atveju, jeigu suklastota rida gali paveikti automobilio kainą maždaug iki ketvirtadalio penktadalio, tai pirkdamas automobilį už 50 tūkst. eurų žmogus permokės bent 5 tūkst. ar 10 tūkst. Jau nekalbant apie tai, kad tas automobilis žymiai greičiau nuvertės ir t. t. Tačiau tik kas dešimtas brangesnis automobilis turi suklastotą ridą. Tas nusikalstamumo šešėlis persekioja absoliučiai visus automobilius, tiesiog skiriasi rizikos.
– Ar galima išskirti tam tikras markes, modelius, kurių rida yra dažniau klastojama?
– Dažiau klastojama yra tų automobilių rida, kurie turi didesnė metinę ridą, t. y. kurie daugiau nuvažiuoja. Arba tiesiog automobiliai, kurie yra pritaikyti užmiesčio keliams. Pats geriausias to pavyzdys yra automobiliai, skirti Vokietijos rinkai. Dažnai lietuviai juos nusiperka ir tikisi, kad viskas su jais bus gerai, bet Vokietija yra labai didelį šalis su puikiai išvystyta greitkelių struktūra ir tie automobiliai turi tikrai didelę metinę ridą. Todėl tikėtis, kad automobilis, kuris yra importuotas iš Vokietijos, turės maža ridą – truputį naivoka.
Maždaug 16–17 proc. automobilių, kainuojančių iki 10 tūkst. eurų, turi suklastotą ridą.
– Dar labiau suklusti verčianti statistika – automobilių, patekusių į eismo įvykį. Koks procentas yra tokių automobilių?
– Bendrai vertinant visus automobilius, tai maždaug kas antras automobilis yra patekęs į eismo įvykį. Jei konkrečiau, Lietuvoje mes fiksuojame, kad apie 40 proc. naudotų automobilių yra patekę į eismo įvykį. Tai yra visiškai normalu. Automobiliui kartą patekti į eismo įvykį per kokius ketverius penkerius metus yra nieko nuostabaus ir tikrai nereikėtų to labai bijoti. Reikėtų tiesiog labiau pasidomėti, koks tai buvo įvykis, kaip stipriai jo metu buvo pažeistas automobilis. Ir jeigu mes galime identifikuoti, kad buvo daužtas automobilio priekis, tai pirkimo metu, tikrinant automobilio būklę, reikėtų daugiau dėmesio skirti būtent priekio apžiūrai – pakelti kažkokius plastikus, jeigu jie kažką dengia, pasižiūrėti, ar nesimato korozijos, ar nesimato pigaus remonto požymių, nes tie dalykai ilgoje perspektyvoje padidina automobilio eksploatacines išlaidas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kinų BYD įvažiavo į Taliną ir Tartu4
Vienas didžiausių pasaulyje elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamintojų – kinų BYD – pradėjo veiklą Baltijos šalyse: Estijos miestuose Taline ir Tartu atidaryti prekybos centrai. ...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina5
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...