- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstovas Matas Buzelis.
– Būna tokių atvejų. Visada rekomenduojame pirkėjams sekti trijų svarbių žingsnių procesą. Pradedant ieškoti automobilio, tikriausiai akys krypsta į skelbimų portalus. Išsirinkus automobilį, kuris atrodo visai geras, siūloma patikrinti jo istoriją, susipažinti su faktais, sužinoti praeityje patirtą žalą, iš kur automobilis galėjo atkeliauti, kiek skirtingų savininkų turėjo. Tik tada, jei visur dega žalia šviesa, galime keliauti toliau ir pereiti prie bandomojo važiavimo.
Bandomasis važiavimas turėtų būti atliktas kruopščiai. Reikėtų įsitikinti, kad bandote užvesti šaltą automobilio variklį. Nustatyti, ar automobilis nėra anksčiau užvestas, galima tiesiog pasikėlus variklio gaubtą padėti ranką prie kolektoriaus išmetimo, jausis, yra šiluma ar ne.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Padarę normalų bandomąjį važiavimą, jei su automobiliu viskas yra gerai, trečias etapas yra vežti jį į gerą reputaciją turintį autoservisą. Dažniausiai oficialių atstovų siūlomos patikros yra pats saugiausias variantas, nes jų reputacija negali sau leisti kažko nepamatyti. Nuvežate automobilį patikrinti į gerą servisą, taip dalį atsakomybės perduodate tam servisui. Jeigu jie kažko nepamato, kas kartais atsitinka, čia retas atvejis, dažniausiai normaliai tas automobilis yra iškratomas ir surandama kažkas netinkamo.
– Aš dar noriu sugrįžti prie ataskaitų, reikia mokėti jas skaityti. Kur būtų geltona, raudona šviesos?
– Jeigu mes matome, kad automobilio rida kažkada buvo didesnė negu dabar, tai jau net ne geltona, tai – raudona šviesa. Reikėtų labai gerai įsivertinti ir pasvarstyti, ar tikrai jums tokio automobilio reikia. Jūs jį įsigysite, tikėtina, už didelę kainą. Tokie istoriniai įrašai iškelti į viešumą, jie gali labai suteikti galios derybose, bet reikia įsivertinti, ar išvis verta tokį automobilį pirkti. Kai ateis laikas jums tą automobilį pardavinėti, tikriausiai bus gerokai sunkiau, nežinant tų visų istorinių faktų.
Lygiai tas pats ne tik su rida, bet ir su žalomis. Jeigu automobilis buvo patyręs labai stiprų apgadinimą, nesakome, kad tokio automobilio nereikėtų išvis pirkti – reikėtų fizinės patikros metu atkreipti dėmesį į tas vietas, kurios buvo pažeistos. Jeigu stipriai buvo pažeistas automobilio priekis, tai reikėtų pasižiūrėti visus tarpelius, ar viskas padaryta tvarkingai, galbūt matosi, kad kažkur kyla rūdys, yra kažkas neišspręsta su dirželiais ir t.t.
Reikėtų maksimaliai skirti dėmesio būklės nustatymui, nes jei to nepadarysite, gali būti, kad važiuosite iki pirmo rimto gedimo. Pirmas rimtas gedimas ir jūsų visas taupymas eina šuniui ant uodegos.
– Dabartiniai automobilių gamintojai sumontuoja tam tikras detales kėbule, kurios primena deformacijas. Esą tai mažesnė rizika.
– Čia mes liečiame labai plačią, pilką ribą. Galiu pasakyti tokį momentą: Lietuvos meistrai, kurie metų metus remontuoja automobilius, ji yra labai gabūs. Būna, kad žmonės atsiveža tiek iš JAV, tiek iš Europos šalių vadinamus „kotletus“, kur atrodo, kad automobilyje nėra sveikos detalės. Juos taip suremontuoja, kad tuos automobilius tikrindami oficialūs atstovai net nemato požymių, kad automobilis buvo „daužtas“. Viskas priklauso nuo to, ar automobilis buvo suremontuotas tvarkingai, kruopščiai, ar buvo naudojamos naujos detalės, ar buvo atstatinėjamos esamos. Atstačius esamas detales, kurios buvo stipriai pažeistos, tikriausiai to automobilio įvairios savybės jau gali būti prarastos ir saugumas jau bus pažeistas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...