- Gabrielė Grigošaitytė/lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, tai gali reikšti daugiau užsakymų iš lietuviškų įmonių. Automobilių ekspertai teigia, kad jau krenta ir vokiškų automobilių kainos.
„Visi kolegos pyksta. Kas šiuo metu vyksta – nebenormalu. Mes nieko nežinome, labai liūdna“, – šnekėjo pašnekovas.
„Šiuo metu „Volkswagen“ valdyba veikia taip, kad žlugdo verslą. Tai viskas“, – kalbėjo kitas pašnekovas.
Pirmą kartą per 87 metus didžiausias Vokietijos darbdavys „Volkswagen“ grasina uždaryti dvi gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų. Tamsa virš „Volkswagen“ – signalas ir visai šalies ekonomikai.
„Svarbu suvokti, kad automobilių pramonė yra 5 procentai visos Vokietijos ekonomikos“, – nurodė automobilių rinkos ekspertas Laurynas Bogusevičius.
BMW, „Mercedes“, „Renault“, „Volkswagen“ jau gamina perpus mažiau automobilių nei galėtų. Stabdyti apsukas visą Europos automobilių pramonę verčia konkurencija su Kinija ir kaina.
LNK stop kadras.
„Dėl aukštų palūkanų vartotojai tiesiog nebenori pirkti tų brangių mašinų“, – aiškino ekonomistas Aleksandras Izgorodinas.
„Dabar ateina pagirios, kai Vokietijos automobilių gamintojai supranta, kad vakarėlis bus nei labai lengvas, nei linksmas. Dabar, kai Vokietijos gamintojai suprato, kas atsitiko, ateina vyriausybė, pasiraitojusi rankoves juos gelbėti, bet vakarėlio pasekmės jausis ilgai“, – nurodė automobilių rinkos ekspertas.
Lietuva pasekmes jau jaučia, lengvųjų automobilių importas iš Vokietijos nukritęs. Pernai į Lietuvą atvežta beveik 20 tūkstančių automobilių. Šiemet per aštuonis mėnesius – pusė tiek.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Antrą pusmetį tikrai pardavimai nedidės, o bus mažesni nei pernai, tikrai ir gamyklos gamins mažiau ir žmonės vangiau keis automobilius, nebus labai daug pardavimų, ypač šiemet“, – pabrėžė Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
Kai krenta pardavimai, iš to išlošia pirkėjai. Ekspertai mato, kad Vokietijos gamintojai jau mažina naujų automobilių kainas. Kai kurie modeliai atpigo ir po 20 tūkstančių eurų.
Lietuviams tai gali būti aktualu. Anot „Regitros“, būtent vokiškų naujų automobilių registruojama daugiausiai. Vien šiemet dvigubai daugiau nei „Tesla“, „Volvo“ ar „Cupra“.
Kas šiuo metu vyksta – nebenormalu.
„Dabar vokiečių gamintojai, susizgribę dėl sumažėjusios rinkos dalies, bus labai konkurencingi ir tikrai pasirodys daug įvairiausių akcijų, siekiant pritraukti naujų automobilių pirkėjus“, – šnekėjo automobilių rinkos ekspertas L. Bogusevičius.
Naudotų automobilių rinkoje, tikina, reikia laukti to paties. Kas norės parduoti naudotą vokišką automobilį, turės nusileisti, kas ieškos – galės sutaupyti.
Trumpuoju laikotarpiu Lietuvos įmonės gali sulaukti ir daugiau užsakymų iš Vokietijos. Lietuviai ir dabar vokiečiams eksportuoja duslintuvus, stabdžių kaladėles, metalo gaminius.
LNK stop kadras.
„Vokietijos smulkūs tiekėjai nebegalės mažinti produkcijos kainų, vokiečiai ieškos pigesnių variantų Rytų Europoje, įskaitant Lietuvą, kur turime pakankamai stiprią automobilių pramonę kalbant apie komponentus“, – pabrėžė A. Izgorodinas.
Anot A. Izgorodino, Vokietijos pramonei krentant, lietuviškų automobilių dalių gamyba didėja kone 20 procentų.
Bet yra ir rizikų, kad visi šie užsakymai iš Vokietijos bus atšaukti.
„Tiesiog gali būti, kad mūsų pramonė dar nespėjo sureaguoti į Vokietijos pramonės problemas“, – sakė ekonomistas.
Skaudžiau automobilių pramonės krizė smogė investuotojams. Vien per šešis mėnesius Europos automobilių kompanijų akcijų indeksas čiuožė žemyn 24 procentus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“5
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...