- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos automobilių parkas yra labai senas ir negražus. Tai yra tiesa. Iš naujų automobilių išmetimo sistemos rūksta švaresni dūmai – tai irgi yra tiesa. Tačiau nemanykite, kad pirkdami vis naujesnį automobilį saugosite gamtą.
Kiek kartų esate girdėję apie tai, kad seni automobiliai yra didelė problema? Juos reikia apmokestinti, o vairuotojus reikia raginti persėsti prie naujesnių vairų. Prie šviesoforo sustoję prie „Tesla Model S“ sulaukiate pašaipaus vairuotojo žvilgsnio – jūsų „Škoda Octavia“ jau savo jau nugyveno, o dabar tik teršia orą. Automobilių entuziastai, nors jiems tai visiškai nerūpi, taip pat jaučia spaudimą nepirkti labai senų automobilių – juk jie degina tiek daug degalų ir išmeta tiek daug teršalų!
Ir visa tai yra tiesa. Automobilių technologijos nuolat tobulėja ir naujesni automobiliai aplinką teršia mažiau. Tai ypač svarbu lokalia prasme – jei visi važinėtų naujais automobiliais, šaligatviais vaikštantys miestų gyventojai kvėpuotų švaresniu oru. Tačiau netikėkite, kai jums sakys, kad jūsų senas automobilis yra žalingesnis aplinkai nei naujas, nes tai tiesiog nėra tiesa.
Seikei universiteto Japonijoje atliktas tyrimas parodė, kad iki automobilio pardavimo jis jau yra išskyręs 12 % vidutinės automobilio gyvenimo taršos. Kitaip tariant, automobilių gamyba pati savaime kenkia aplinkai kur kas labiau nei jo vairavimas. Tačiau naujesnis „Toyota“ tyrimas parodė, kad ir šis skaičius nėra tikslus – iš tiesų net 28 % taršos patiriama dar prieš naujam vairuotojui į rankas paduodant naujo automobilio raktelius. Tikriausiai realus skaičius yra kažkur tarp šių dviejų rodiklių. Ir atsiminkite – hibridinių ir elektrinių automobilių gamyba aplinkai kenkia labiau.
Jūsų dabartinis automobilis jau yra pagamintas. Žala, kurią sukėlė jūsų automobilio gamyba, jau yra sukelta ir, kadangi laiko atgal atsukti neįmanoma, jos jūs neatpirksite. Pirkdami naują automobilį jūs tik paskatinsite papildomą taršą, kurios niekada neatpirks sumažėjusios degalų sąnaudos ir švaresnės išmetamosios dujos. Situacija kur kas blogesnė jei jūsų automobilis yra pagamintas kažkur kitame žemyne ir turėjo atkeliauti laivu.
Kitaip tariant, pats ekologiškiausias automobilis yra tas, kurį jūs vairuojate dabar. Jei norite padėti aplinkai, gerai jį prižiūrėkite, pasirūpinkite, kad panaudota variklio alyva būtų tinkamai sutvarkyta, o senos padangos būtų perdirbtos. Jei savo „Octavia“ važinėsite 10 metų, aplinkai būsite mažiau žalingas nei tas, kuris per trejus metus perka vis naują ekologišką mašiną.
Problema yra ne tik gamyba. Senų automobilių perdirbimas taip pat yra aplinkai žalinga pramonės šaka. Pastebima, kad metalo lauže atsiduria vis jaunesni automobiliai. Dar daugiau – hibridinius ir elektrinius automobilius perdirbti apsimoka kur kas labiau dėl naudojamų brangių metalų, bet pats procesas aplinkai yra labai žalingas.
Vertėtų pasakyti, kad automobilių gamintojai stengiasi pagerinti savo gamyklų energijos suvartojimą, vis labiau žvalgosi į atsinaujinančią energetiką ir progresas tikrai yra pastebimas. Ir tikrai nieko blogo, jei jūs tiesiog norite naujo automobilio. Problema yra tai, kad dangstantis ekologijos siekiu svarstomi nauji mokesčiai seniems automobiliams. Ir tai, kad dėl emisijų duomenų klastojimo buvo perdirbta tūkstančiai visiškai naujų „Volkswagen“ automobilių – žala jau buvo padaryta ir tik dar pablogėjo juos taisant ar naikinant.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...