- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Yra automobilių renginių, kuriuos užkietėję automobilininkai visada pasižymi savo kalendoriuose. Vienas tokių jau penktus metus klaipėdiečių organizuojamas "Memel Motor Fest" (MMF).
Šiemet švęsdami savo pirmąjį nedidelį jubiliejų, klaipėdiečiai "Memel Motor Fest" perkelia ir į kitus miestus. Apie renginio istoriją ir kas įdomaus laukia šiemet kalbame su vienu iš organizatorių Edmundu Dargiu.
– Prisiminkime "Memel Motor Fest" pradžią. Kodėl nusprendėte imtis tokio projekto?
– Po keletą metų organizuotų traukos bei šonaslydžio varžybų, su dar anuomet nepažįstamu bičiuliu Vytautu Butkumi, "sumetėme" turimas žinias ir entuziazmą į vieną krūvą ir nusprendėme pabandyti sukurti tada mums atrodžiusią naują automobilių kultūros šaką, rinką – automobilių parodas išskirtinėse didmiesčių vietose. Ten, kur nedaugelis arba išvis niekas nedrįso nieko panašaus rengti. Mūsų tikslas buvo automobilių parodas padaryti prieinamas kuo didesniam būriui žiūrovų: nemokamas ir kuo spalvingesnes.
– Koks buvo pirmasis kartas? Kas buvo sunkiausia?
– Bandymas įvyko prie Klaipėdos vasaros koncertų estrados, ten, kur SEL kasmet rengia savo įspūdingus koncertus. Toje vietoje yra išties žavus ir gana ilgas pėsčiųjų takas. Ir aš pagalvojau, o kodėl gi ne? Daugelis bandė atkalbėti nuo pasirinktos lokacijos, bet, kaip parodė rezultatas, tai buvo vienas sėkmingiausių sprendimų. Sunkiausia buvo tinkamai registruoti dalyvius, labai greitai juos sustatyti į numatytas vietas. Prisipažinsiu, pirmojo renginio biudžetas buvo tik beveik 200 eurų... Įsivaizduokite mūsų kolektyvo nuostabą, kai pamatėme šitokį (212 mašinų) kiekį įvairių modelių, važiuojančių į renginio vietą.
– Kokius kriterijus kėlėte automobiliams, kuriuos rinkote į pirmąjį MMF, ir kokius į dabartinį? Kiek jie keitėsi?
Išskirtinis automobilis yra tas, kuris patraukia daugelio akį ir galbūt net priverčia atsisukti jam pravažiavus pro šalį arba praėjus jį.
– Atrankos kriterijai tuomet ir dabar nėra pasikeitę. Išskirtinis automobilis yra tas, kuris patraukia daugelio akį ir galbūt net priverčia atsisukti jam pravažiavus pro šalį arba praėjus jį. Automobilis gali išsiskirti ryškia spalva, būti retas kolekcinis modelis, labai brangus brabusas, "stance" stiliaus modelis ar tiesiog puikiai restauruotas žiguliukas. Sutikite, kad daugelis turime išskirtinį skonį vienam ar kitam dalykui, o ką jau kalbėti apie automobilius. Mūsų parodas lanko ir maži, ir dideli, ir net garbingo amžiaus žmonės. Tad kiekvienas ras sau patinkantį ar net prisiminimus keliantį automobilį.
– Kaip pasikeitė paroda per tuos penkerius metus? Ką tobulinote ir kodėl?
– Manyčiau, kad renginys tampa kokybiškesnis, pasitvirtinusius gerus sprendimus paliekame ir kas kartą išbandome naujų. Renginio organizavimo ar net renginio metu kyla įvairių minčių ir idėjų, tad visas jas ir stengiamės perkelti į kitą parodą. Viena iš tokių idėjų pernai sukaltas podiumas, skirtas dalyvių automobiliams! Visi renginio automobiliai gavo progą ant jo pakilti – it tai būtų startas kokiame Dakare.
– Kiek naujų, kiek tų pačių parodos dalyvių veidų? Ar yra etatinių automobilių mėgėjų, atvažiuojančių į MMF? Kiek keičiasi jų automobilių parkas?
– Yra tų pačių veidų, bet yra tų, kurie net savo automobilį ruošia būtent mūsų parodai. Yra net tokių, kurie savo automobilius dėl suprantamų priežasčių laiko Lietuvoje, o darbuojasi užsienyje ir laisvadienius bei skrydžius derina, kad spėtų sudalyvauti renginiuose. Tai mus labai motyvuoja ir skatina judėti pirmyn.
– Ar yra dalyvių, kurie nepraleido nė vieno MMF? Kiek jų?
– Labai didžiuojamės kasmetiniais renginio dalyviais tokiais kaip Mindaugas G. ("HotRod"), Arūnas V. ("Mustang – Lambo doors") ir kitais. Labai tikimės, kad šiais jubiliejiniais metais jie mus irgi aplankys.
– Per penkerius metus keitėsi ir parodos vieta. Kelis paskutinius kartus persikėlėte prie Klaipėdos pilies uosto, o šiemet keliaujate per Lietuvą: Vilnių, Klaipėdą, Kauną. Kodėl?
– Per tuos metus supratome kelis pagrindinius ir, manau, esminius dalykus, susijusius su automobilių parodos organizavimu ir dalyvių pritraukimu. Pirma, vieta turi būti patogi ir išskirtinė, antra – daugybė fotografų, geras oras ir dėmesys detalėms. Dalyviams yra svarbu ne tik pabendrauti su bendraminčiais ar būti įvertintiems prizais, svarbu ir gražios fotografijos. O kuo įdomesnė aplinka, tuo įdomesnės ir fotografijos. Todėl ir pasirinkome keliauti per Lietuvą. Klaipėdoje pirminė renginio idėja buvo vieta, o dėl nenumatytų aplinkybių idėja ir lokacija liko tapati. Tai kelia mums ypatingų iššūkių. Artėjančiame Vilniaus "Memel Motor Fest" užsiregistravę jau daugiau kaip 18 fotografų ir 6 vaizdo operatoriai. Sostinės Gedimino prospekto aplinka yra unikali, tad bus puikus fonas išskirtinėms automobilių nuotraukoms.
– Kiek MMF dalyvių bus naujų, kitokių, kiek tokių pačių?
– Kalbant skaičiais, apie 30 proc. bus tų pačių, tad likę bus nauji. Jau dabar galiu pasakyti, kad Vilniaus "Memel Motor Fest" savo įdomiais automobiliais lenkia likusius miestus. Tikiu, kad Klaipėda pasitemps, o Kaunas dar parodys, kokių unikalių automobilių turi.
– Ne tik organizuojate MMF, bet ir stebite automobilių kultūros madas Lietuvoje. Kokios jos? Kaip tautiečiai dabar tobulina automobilius?
– Pastebima atsigaunanti, o gal net ir naujai auganti švarių, t.y. nupoliruotų, prižiūrimų automobilių karta. Vairuotojai automobilius, ypač retesnius, myli labiau nei santykinai naujus. Stebint, kiek jie skiria laiko ir pastangų restauruodami ar po visą pasaulį ieškodami jam smulkių detalių, kad jo modelis atrodytų kuo autentiškiau, drąsiai galiu teigti, kad tai augs ir toliau. Juk seno, retesnio modelio automobilio kaina didesnė nei naujo.
– Kas daugiausia tobulina automobilius?
– Kad ir kaip būtų keista, bet vieno atsakymo nėra. Pastebėjau, kad juos tobulina ir jauni, ir suaugę žmonės. Yra sakoma, kad kai berniukai auga, auga ir žaislų dydis, o su dydžiu ir jų kainos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“1
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...