- Paulius Viluckas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos automobilių kelių direkcija ketina tvarkyti pėsčiųjų ir dviračių takus prie valstybinės reikšmės kelių.
Direkcijos vadovas sako, jog pirmiausia bus tikrinama šių takų kokybė, be to, iki jų remonto dar teks išsiaiškinti, kiek jų priklauso direkcijai.
Pasak Vitalijaus Andrejevo, iki šiol nėra atliktas joks šių takų būklės vertinimas, o tam būtina jų inventorizacija.
„Tam, kad mes galėtume aiškiai suplanuoti ir trūkstamas dalis, jų būklę ir aiškiai planuoti, ką reikia remontuoti ir kur reikia plėsti, mes visų pirma turime žinoti, kas valdo dviračių takus, kokios būklės jie yra ir ko trūksta. Mes esame pasirengę studiją, kaip turi atrodyti dviračių plėtra, bet mums reikia turėti esamą situaciją, nes niekas tos esamos situacijos vertinimo neturi“, – teigė Kelių direkcijos vadovas.
Tam, kad mes galėtume aiškiai suplanuoti ir trūkstamas dalis, jų būklę ir aiškiai planuoti, ką reikia remontuoti ir kur reikia plėsti, mes visų pirma turime žinoti, kas valdo dviračių takus, kokios būklės jie yra ir ko trūksta.
Anot jo, nežinant, kas tiksliai valdo pėsčiųjų ir dviračių takus, planuoti jų remontą ar plėtrą nėra įmanoma.
„Įsivaizduokit, jeigu mes sugalvotume vykdyti tako sutvarkymą ar praplėtimą, o paaiškėtų, kad jis yra savivaldybės, tai pagal Kelių priežiūros plėtros inicijavimo įstatymą mes negalime skirti lėšų ne savo turtui“, – sakė V. Andrejevas.
Jo teigimu, turtas Lietuvoje dar nėra suregistruotas ir tai yra masinė problema. Įstatymas tą numato padaryti iki 2020 metų.
V. Andrejevas sakė, kad neaiškumai, kas kokį turtą valdo, kilo 2017 metų balandį Kelių direkcijai perėmus valstybinės reikšmės kelių valdymą.
„Pagal Vyriausybės nutarimą, savivaldybės turėjo registruotis ir prižiūrėti šaligatvius, pėsčiųjų ir dviračių takus šalia valstybinės reikšmės kelių gyvenvietėse. Kas atsitiko faktiškai – dalis (dviračių takų – BNS) yra pas mus registruota, dalis savivaldybėse, o dalis dėl tam tikrų registracijos klaidų netgi yra registruota privačiuose sklypuose“ – BNS sakė V. Andrejevas.
Kelių direkcija dviračių takų inventorizavimo konkursą paskelbė birželį. Jo sąlygose nurodoma, kad tiekėjas turės sudaryti išsamų pėsčiųjų ir dviračių takų šalia valstybinės reikšmės kelių, sąrašą. Jo pagrindu vėliau būtų nustatoma prioritetinė takų remonto eilė.
Lietuvoje pėsčiųjų ir dviračių takai yra valdomi Kelių direkcijos, savivaldybių, nacionalinių ir regioninių parkų direkcijų ir kitų juridinių ir fizinių asmenų. Kelių direkcija nurodo valdanti beveik 1950 kilometrų pėsčiųjų ir dviračių takų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“5
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...