- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dalis vairuotojų piktinasi šiemet įsigaliojusia tvarka, kad automobilio taršą keliuose gali tikrinti ir aplinkosaugininkai. Pagavus teršiantį, bus naikinamas techninės apžiūros galiojimas, taip pat grės ir nemažos baudos.
„Pareigūnai visada turės pateikti pažymėjimus, vilkės uniformas, stabdys saugiai, netrukdydami kitiems transporto dalyviams. Taip pat būtinai bus tarnybinis automobilis su institucijos ženklais, su švyturėliais“, – pasakojo aplinkos ministerijos taršos prevencijos politikos grupės patarėja Renata Gagienė.
Panevėžietis Stasys nenori, kad jo taršą dar tikrintų ir aplinkosaugininkai.
„Dieve, čia dar vieni priešai vairuotojams. Seneliai pensininkai lauželius vos gyvus turi. Tai kiekvienas nori užsidirbti, ką aplinkosaugininkai nenori pinigėlių?“ – klausė Stasys.
„Turėtume pasitikėt, negi dabar vieni pravaro teisingai, kiti dar tikrins, tai kam tas reikalingas dalykas vis tiek?“ – stebėjosi kitas vyras.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Tačiau techninės apžiūros įmonių atstovas atkreipė dėmesį, kad ypač dyzeliniai automobiliai per metus vidutiniškai nuvažiuoja bent 15 tūkstančių kilometrų. Senesnei transporto priemonei – tai daug.
„Nuo vizito iki vizito toks statistinis automobilis nuvažiuoja 30 tūkstančių kilometrų, tai per tą laiką atsitikti gali labai daug... Ir techninės apžiūros žalias lapas nėra tas pats, kaip koks nors įrašas ant pieno pakelio parduotuvėje, kad jis geriausias iki“, – aiškino Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas.
Nustačius taršos viršijimą, bus naikinamas techninės apžiūros dokumentų galiojimas.
Be to – ne paslaptis, kad kai kurie gudrauja.
„Ir žibalo įpylimas, ir kažkokie priedai, kurie padeda išvengti pernelyg didelės taršos tuo metu, kai matuojama. Bet išvažiavęs ir išvažinėjęs tą baką, jis vėl teršia lygiai taip pat. Ir jis išmeta į orą tokias medžiagas, nuo kurių žmonės suserga plaučių vėžiu“, – tęsė R. Gabartas.
Kiti ekspertai prieš tokius gudruolius ragina kovoti dažnesnėmis techninėmis apžiūromis.
„Kažkokie perdarymai prieš techninę apžiūrą, atstatoma atgal. Tai kai kas du metus apžiūra – sutinku, bet jei apžiūros seniems automobiliams vyktų ne kas du metus, o kas metus, tai daugeliui vairuotojų atšoktų fantazija daryti kažkokius perdirbimus. Čia padarai, o po kelių mėnesių vėl atgal“, – kalbėjo eismo ekspertas Artūras Pakėnas.
Tačiau bent jau artimiausiomis savaitėmis vairuotojai juos stabdančių aplinkosaugininkų neturėtų išvysti, taršių automobilių tikrinimams tarnybos dar tik ruošiasi. Tačiau kai pasiruoš, bus ir specialūs reidai ir ne tik.
„Taip pat bus galimybė ir pareigūnams važiuojant kelyje, ir pastebėjus galimai teršiantį automobilį, jį sustabdyti ir patikrinti operatyviai čia ir dabar“, – teigė R. Gagienė.
Vairuotojui beliktų tikėtis, kad automobilis teršia ne per daug.
„Nustačius taršos viršijimą, bus naikinamas techninės apžiūros dokumentų galiojimas. Iš karto, sprendimas priimamas vietoje, ir tokia transporto priemonė negalės dalyvauti viešajame eisme“, – įspėjo R. Gagienė.
Tačiau grėstų ne tik techninės apžiūros galiojimo panaikinimas, bet ir nemažos baudos. Fiziniams asmenims gali tekti pakloti ir iki trijų šimtų eurų, įmonių vadovams dar daugiau. Jei aplinkosaugininkai nustatys, kad automobilis dar ir tepalus leidžia – mokėsite ir už tai.
Į tą pačią problemą dėmesį atkreipia ir ekspertai.
„Reikės aprūpinti įranga, apmokyti žmones, aprūpinti juos transportu. Tai ar viso to reikia, galbūt reikėjo viską daryti racionaliau, įvertinus kaštų ir naudos analizę ir panaudoti jau esamas struktūras, tą pačią kelių policiją, ir tą pačią techninės apžiūros centrų sistemą“, – kalbėjo A. Pakėnas.
„Įranga yra, nes šitie patikrinimai būdavo ir anksčiau, tik dalyvaudavo trys institucijos, bet yra planuose numatytas tos įrangos atsinaujinimas“, – sakė R. Gagienė.
Planuojama, kad per metus aplinkosaugininkai patikrins nuo devynių iki penkiolikos tūkstančių automobilių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...