Šventinis 2024-ųjų tortas – ratuotiems jubiliatams

2024-aisiais kai kurių automobilių gamintojų laukia jubiliejai. Vieni iš jų švęs savo transporto priemonių penkiasdešimtmečius ar trisdešimtmečius, kiti – net 130-ąjį ar 120-ąjį legendinio modelio gimtadienį.

Ruošiasi iškilmėms

2024-aisiais sukaks 130 metų, kai į Paryžiaus gatves išriedėjo keturvietis „Peugeot Type 7“ – pirmasis automobilis su V formos varikliu (tąkart – 1 282 kub. cm darbo tūrio iš „Daimler“).

Per trejus metus (1984–1987) buvo pagaminti iš viso 25 „Peugeot Type 7“ vienetai.

Kitąmet 120-uosius gimtadienius pažymės „Fiat 60hp“, „Ford Model B“, „Rolls-Royce 10hp“, o 110-uosius – „Alfa Romeo 20/30hp“ ir „Chevrolet Light Six“.

Savo šimtmečius švęs „Chrysler Six“ ir „MG 14/28“.

Tarp „jauniausiųjų“ bus trisdešimtmečiai „Audi RS2 Avant“, „Ferrari F355“, „Jaguar XJ“ ir „Range Rover“.

Populiarus: „Renault Espace“ gerbėjų nestinga ir Lietuvoje. / „Facebook“ nuotr.

Gerai pažįstami

Keli jubiliatai itin gerai žinomi Lietuvoje, pirmiausia – 1974-aisiais pradėtas gaminti pirmos kartos „Volkswagen Golf“ ir 1984-aisiais startavęs vienatūris „Renault Espace“.

Kitąmet savo šimtmečius švęs „Chrysler Six“ ir „MG 14/28“.

Italijos dizainerio Giorgetto Giugiaro karjeroje „Volkswagen Golf“ (Mk1) – ne vienintelis žymus darbas: jis taip pat yra pridėjęs ranką prie kai kurių išskirtinių „Alfa Romeo“, „Lamborghini“, „Aston Martin“, „Maserati“, „Audi“, BMW, „Bugatti“, „Ferrari“ ir netgi kuklesnių modelių – lenkų „Polonez“, serbų „Zastava“.

1975-aisiais Europos metų automobilio rinkimuose pirmos kartos „Volkswagen Golf“ užėmė antrą vietą, pralaimėjęs „Citroen CX“.

1984-ųjų liepa – „Renault Espace“ kelio pradžia. Šiuo metu Lietuvoje galima sutikti kelių šio vienatūrio kartos atstovų. Prieš 40 metų naujokas pasižymėjo naujovišku lankstumu: dvi priekinės sėdynės galėjo pasisukti 180 laipsnių kampu, o penkias galines buvo galima išimti, kad padidėtų bagažinė.

Senolis: 2024-aisiais sukaks 130 metų, kai į Paryžiaus gatves išriedėjo keturvietis „Peugeot Type 7“. / classiccars.com nuotr.

Pagerbs „Porsche 911“

1999-aisiais tarp 27 nominantų į XX a. automobilio titulą buvo ir „Porsche 911“, kuris kitąmet švęs savo serijinės gamybos starto 60-metį.

Tąkart „Global Automotive Elections Foundation“ surengtus rinkimus laimėjo 1908-ųjų „Ford Model T“ – finale pelnė 742 taškus.

1959-ųjų „BMC Mini“ surinko 617 tšk., 1955-ųjų „Citroën DS“ – 567 tšk., 1938-ųjų „Volkswagen Beetle“ – 521 tšk., 1964-ųjų „Porsche 911“ – 303 tšk.

2017-ųjų pavasarį iš gamyklos išvažiavo milijoninis „Porsche 911“, jis eksponuojamas „Porsche“ muziejuje Štutgarte (Vokietija).

Suskaičiuota, kad egzistuoja net 25 „Porsche 911“ versijos, populiariausia tarp jų – „Carrera“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Elektromobilis

Elektromobilis portretas
sukurtas dar gerokai iki vidaus degimo variklio. Paskutines beprotiskos tendencijos rodo,kad sekantis "proverzis" - bus garo masina!

As

As portretas
Elektra gaidys....

Juk

Juk portretas
Benzinas praeitis
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių