- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo lengvųjų automobilių iki sunkiasvorių vilkikų – vis dažniau naujose transporto priemonėse galime pamatyti tradicinius šoninius veidrodėlius keičiančių vaizdo kamerų sistemų. Kokiais pranašumais jos pasižymi ir kaip gali tapti vairuotojų pagalbininkėmis?
Nuo skepsio prie naudos
Vietoj tradicinių veidrodėlių kai kurių lengvųjų automobilių pirkėjai jau gali rinktis skaitmenines atbulinio vaizdo sistemas.
„Audi“, „Honda“ ar „Hyundai“ gamintojų tam tikrus modelius besirenkantys vairuotojai gali užsisakyti šią technologiją kaip papildomą įrangą.
Tačiau ekspertai tai vertina kol kas nevienareikšmiškai – skeptiškesni balsai ją vadina labiau galimybių demonstravimu nei tikrąja nauda.
Tačiau visai kitokį vaidmenį ši įranga vaidina sunkiojo komercinio transporto naudotojų kasdienybėje. Valdant didelių gabaritų techniką, net ir plačiausiais kampais sumontuoti tradiciniai veidrodžiai palieka santykinai daug vairuotojui nematomo ploto – ne veltui neretai kiti eismo dalyviai apie tai perspėjami įspėjamaisiais užrašais. Ši aplinkybė taip pat reikalauja nuolatinio įtempto sunkiosios transporto priemonės vairuotojo dėmesio net mažiausioms detalėms eismo sraute.
Sunkvežimių gamintojas „Volvo Trucks“, pristatęs skaitmeninių šoninių veidrodžių sistemą naujajame „FH Aero“ modelyje, pabrėžė, kad ji ne tik padidina saugumą, bet ir pagerina vežėjams itin svarbų aerodinamikos rodiklį.
Vietoj milžiniškas ausis primenančių tradicinių veidrodžių sumontuotos nedidelės vaizdo kameros leidžia sumažinti sunkvežimio pasipriešinimą oro srautui, o kartu ir degalų sąnaudas.
Šią technologiją jau išbandžiusio žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiojo redaktoriaus Vitoldo Miliaus teigimu, ji turi ne vieną pranašumą, tačiau viskas priklauso nuo sistemos pritaikymo ir veiksmingumo.
„Tarp jau naudojamų įvairiose transporto priemonėse turime ir gerų, ir prastesnių pavyzdžių. Tačiau tokia sistema neabejotinai pagerina vilkikų aerodinamiką, nes tradiciniai veidrodžiai yra labai dideli. Be to, vairuotojui pagerėja matomumas aplink kabiną, nes nebelieka gremėzdiškų veidrodžių korpusų, kurie užstoja dalį vaizdo“, – pastebėjo pašnekovas.
Išplečia galimybes
„Volvo FH Aero“ naudojama skaitmeninė veidrodžių sistema sudaryta iš trijų kamerų: po vieną montuojama vairuotojo ir keleivio pusėje, su papildoma kampine aklosios zonos kamera – dešinėje pusėje. Tokia sistema leidžia matyti įprastą vaizdą gale ir plačiakampį jo fokusą.
Vairuotojas gali regėti vaizdą aplink sunkvežimį net ir naktį užtraukęs užuolaidas poilsiui.
Esant atšiaurioms oro sąlygoms, kamerų objektyvai automatiškai pašildomi, nuo jų pašalinama drėgmė ar ledas. Be to, automatinio pasukimo funkcija suteikia galimybę posūkiuose tiksliai stebėti puspriekabę.
Palyginti su tradiciniais veidrodžiais, vaizdo kamerų sistemos turi ir daugiau pranašumų. Jos gali perduoti vairuotojui skaidresnį vaizdą tiek lyjant, tiek spiginant saulei. Infraraudonųjų spindulių technologija taip pat leidžia naudoti naktinio matymo funkciją – tai itin pravartu manevruojant tamsiuoju metu. Sustojęs nakčiai vairuotojas gali regėti vaizdą aplink sunkvežimį net ir užtraukęs užuolaidas poilsiui.
Vertindama šios technologijos perspektyvas, Tarptautinė automobilių gamintojų organizacija atkreipė dėmesį, kad moderniose transporto priemonėse vaizdo kamerų ir radarų deriniai jau naudojami eismo juostų ženklinimui, kelio ženklams, šviesoforams ir kitiems eismo dalyviams atpažinti ir taip išvengti eismo įvykių.
V. Miliaus teigimu, šis saugumo aspektas neabejotinai yra vienas svarbiausių technologijos pranašumų.
Reguliuojamas diapazonas
Anot V. Miliaus, neabejotinas skaitmeninių veidrodėlių pranašumas – jų reguliavimo galimybės. Tradiciniai veidrodėliai gali rodyti vaizdą ribota apimtimi, o skaitmeninių technologijų parinktys apima gerokai platesnį ir praktiškesnį diapazoną.
„Volvo FH Aero“ vairuotojui vaizdas rodomas priekiniuose statramsčiuose įrengtuose monitoriuose – lyg tradicinėse veidrodžių vietose, tik geriau matomuose taškuose kabinos viduje.
„Norėdamas tiksliai manevruoti, vairuotojas gali, sakykime, priartinti vaizdą, pasirinkti platesnį matymo kampą. Tad tiesioginę naudą pajus vairuotojai, o netiesioginę – visi kiti eismo dalyviai“, – apibendrino V. Milius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių28
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...
-
Specialistų išvada: maršrutas pasiteisino6
Keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ duomenimis, nuo 2023 m. gruodžio 27-osios traukiniais tarp Vilniaus ir Rygos važiavo beveik 62 tūkst. keleivių. ...