Specialistas apie į Ukrainą siunčiamus automobilius: kare jau niekas nebežiūri į ekologiją

  • Teksto dydis:

Degalų kainoms šoktelėjus į viršų – vairuotojai puolė dairytis, kaip būtų galima kuro sąnaudas sumažinti. Automobilio variklio galios didinimas – apipintas mitais. Dalis vairuotojų tokiame mašinos patobulinime įžvelgia rizikų. Kiti – džiaugiasi greičiau judančia mašina ir mažesnėmis degalų sąnaudomis, praneša LNK.

Kad sutaupytų degalų benzininių automobilių vairuotojai pradėjo dairytis į dujų įrangą, kiti – į elektra varomus automobilius.

Variklių galios didinimo specialistas Arvydas Kubilius teigia, kad dyzelino sąnaudas kelyje sumažinti įmanoma

„Žinoma, įmanoma. Prieš tai, kai kuro kainos buvo žemos, mes susilaukdavom skambučių tik dėl galios didinimo. Šiuo metu sulaukiam žmonių klausimų, ar įmanoma padidinti automobilio galią ir sutaupyti kuro. Atsakymas – taip, jeigu jūs važiuosite miesto režimu, tai kuro dozavimas yra perduodamas turbinos slėgis ir automobilis pradeda važiuoti nuo žemų sūkių“, – teigė A. Kubilius.

Anot specialisto, automobilis modifikuojamas programiškai, o ne mechaniškai.

„Mechaninių pakeitimų nėra, tik programinis. Yra tokių dalykų kaip dujos dyzeliniame automobilyje, bet tai yra papildoma įranga, kuri reikalauja apžiūros, nes ji genda ir reiktų nemažai pravažiuoti kilometrų, kad ta įranga atsipirktų, pavyzdžiui, 2 litrų varikliui reiktų 50–60 tūkst. kilometrų, kad atsipirktų įranga“, – aiškino specialistas.

Dėl degalų sąnaudų sumažinimo kreipiasi 40 proc. daugiau klientų nei anksčiau.

„40 proc. daugiau. Anksčiau būdavo iš dešimt vienas, du, o dabar kas trečias skambutis būna klausimas, kaip sumažinti“, – kalbėjo A. Kubilius.

Jeigu automobilis „valgo“ apie 8 litrus kuro, tai galima sutaupyti apie 2 litrus, kas šiais laikais – visai nemažai.

Dujų įrangą galima montuoti į bet kokį dyzelinį automobilį, turintį įpurškimo sistemą. Tokiu būdu galima šiek tiek sutaupyti.

„Jeigu automobilis „valgo“ apie 8 litrus kuro, tai galima sutaupyti apie 2 litrus, kas šiais laikais – visai nemažai“, – teigė variklių specialistas.

Vairuotojui, norinčiam sumažinti dyzelinių degalų sąnaudas reikėtų pasirinkti – arba didinti galią, arba montuoti dujas. Taip pat reikėtų atlikti nuodugnią diagnostiką ir išsiaiškinti, ar visi parametrai veikia teisingai. 

„Jeigu automobilis yra visiškai tvarkingas, galima 15 proc. padidinti galingumą. Manau, kad „eko čipai“ bus ant bangos dabar, nes žmonės tuo domisi“, – sakė A. Kubilius.

Automobiliams, kuriuos kaip paramą veža Ukrainos kariams, iškomplektuojamos visos detalės, galinčios gesti.

„Pirmiausia tai padidinam galią, kad automobilis lengviau važiuotų, būtų greitesnis starto metu. Kare jau niekas nebežiūri ekologijos ir žmonės dažniausiai paprašo, kad mes išprogramuotumėm praktiškai viską, kas galėtų gesti: EGR, suodžių filtrus, sklendes. Žodžiu, reikia padaryti automobilį tokį, kuris važiuotų bet kokiom sąlygom. Kol kas tokių automobilių iškomplektuoti teko keturis vienetus, bet dar turi atvažiuoti kelios greitosios“, – teigė specialistas.

Padidinti automobilio galią galima išanalizavus jo parametrus.

„Automobilio galia didinama kompiuterio pagalba. Nuskaitoma automobilio programa, išanalizuojama, pažiūrimi gyvi automobilio parametrai ir tuomet priimam sprendimus“, – aiškino A. Kubilius.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

Vairuotojai kalba apie prietaisus, panašius į magnetus, kurie neva sutaupo degalų, tačiau specialistas teigia, kad tai yra mitas.

Dyzelinio – 140–150 eurų, benzininio – 250 eurų, tačiau benzininio sistema kitokia ir ten kuro nesutaupysi.

„Neturi visiškai jokios įtakos joks magnetas kuro sistemoj, kur yra labai dideli kuro slėgiai. Išpurškimo laikas yra daromas automobilio kuro lentelėje ir tik kompiuterio pagalba – perrašant, perdarant kuro išpylimo slėgių programą galima išgauti kažkokį rezultatą. Užsienyje populiarūs „Chip box“ prisijungia prie oro srauto matuoklės ir kuro sistemos ir apgaudinėja automobilį: jis galvoja, kad jam neužtenka oro arba kuro, duoda jo daugiau ir automatiškai važiuoja geriau. Čia tiesiog apgauna sistemą“, – aiškino A. Kubilius.

Vidutinio automobilio galios padidinimas gali kainuoti nuo 140 iki 250 eurų.

„Dyzelinio – 140–150 eurų, benzininio – 250 eurų, tačiau benzininio sistema kitokia ir ten kuro nesutaupysi“, – sakė specialistas.

Kalbant apie dujų įrangą dyzeliniam automobiliui, jos kaina prasideda nuo 1200 eurų iki 2 tūkst. eurų, priklausomai nuo automobilio modelio. 

Dujų įranga labiausiai atsiperka tiems, kurie vairuoja daug ir dažnai.

„Jeigu automobilis valgo 8 litrus, tai 50 tūkst. kilometrų, jeigu vidutiniškai žmogus važiuoja 25 tūkst. kilometrų – 2 metai plius aptarnavimai tos įrangos nusiskaičiuoja. Klausimas, ar tikrai apsimoka tai daryti, nebent labai daug važiuoja. Sunkvežimiam tikrai apsimoka arba tokiai technikai, kaip mikroautobusas“, – teigė A. Kubilius.

Anot specialisto, galios didinimas automobilyje apsimoka vienareikšmiškai.


Šiame straipsnyje: kuro kainosLNK turinysdujų įrangadyzeliniai automobiliaikaras Ukrainoje

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių