- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mūsų istorinis simbolis Vytis nuo vasaros legaliai puikuotis galės ir ant transporto priemonių numerių. Seimas dėl to nubalsavo dar praėjusių metų vasarą. Apie šią naujovę, ar nuo rudens visi vairuotojai privalės keisti esamus numerius, LNK žurnalistas kalbino „Regitros“ generalinį direktorių Vaidą Dominauską.
– Taigi greitai mūsų simbolis Vytis netrukus atsiras ir ant transporto priemonių numerių. Kaip jums kilo tokia idėja?
– Kaip visada, pagrindinis idėjų generatorius yra visuomenė. Šią idėją paskatino ir noras pabrėžti tautiškumą. Taigi transporto priemonių numeriai – vienas iš būdų, kur galima tai integruoti.
– Kasmet išduodama 400 tūkst. įvairių valstybinių transporto priemonių numerių. Kai kurie vairuotojai ir anksčiau, norėdami pabrėžti tautiškumą, patriotiškumą, klijuodavo Vyčio lipduką. Ar jie dėl to būdavo baudžiami?
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Na, dėl baudimo reikėtų klausti policijos pareigūnų. Bet pritariu jums, kad noras išsiskirti visuomenėje yra gana populiarus reiškinys.
– Ir anksčiau būdavo galimybių pabrėžti tautiškumą, norą išsiskirti pasirenkant numerį su raidėmis LDK, simbolizuojančiomis Lietuvos Didžiąją Kunigaikštystę. Arba – LIT, taip referuodami į valiutą litą. Kokių dar variantų būdavo?
– Tų variantų būdavo įvairių. Vienos serijos populiaresnės, kitos mažiau. Kalbu apie numerių raides, kurių asociacijų klientai susiranda labai įvairių. Kalbant apie tautiškumo pabrėžimą, tai tos serijos su raidėmis LIT ar LDK, buvo vienos populiariausių.
– Kadangi mūsų numerių šriftas yra pats didžiausias ar vienas didžiausių Europos Sąjungoje (ES), tai kurioje vietoje mes įtalpinsime tą Vyčio ženklą? Ar jam atsiras vietos?
Pagal dabartinį parengtą projektą, Vytis numatytas viršutinėje numerio ženklo dalyje, kairėje pusėje.
– Mūsų komanda intensyviai dirba ties tuo, ne kartą buvo susitikusi ir tarėsi su Lietuvos heraldikos komisija. Tikiu, kad rado geriausią sprendimą, nes Vytis turi būti talpinamas garbingiausioje vietoje. Pagal dabartinį parengtą projektą, Vytis numatytas viršutinėje numerio ženklo dalyje, kairėje pusėje.
– Dabar toje valstybinio numerio pusėje yra raidės LT ir ES vėliava. Kurio simbolio bus atsisakyta, ar ką nors išmesime?
– Tikrai nieko neišmesime, viską galima pritaikyti. Kaip ir minėjau, diskusijų metu rastas vienas gražiausių sprendimų – Vytis bus garbingiausioje vietoje, bus matomas. Dėl to nesumažės nei raidžių, nei skaičių numeriuose. Niekas nenukentės.
– Ši praktika nėra nauja? Kiek žinau, Šveicarijoje jau seniai vairuotojai galėjo puikuotis savo valstybės herbu.
– Taip, be Šveicarijos yra dar keletas šalių. Vienas artimiausių pavyzdžių būtų Vengrija. Tačiau kalbant apie tautiškumo pabrėžimą, tai ES šalyse žengiami pirmieji žingsniai. Natūralu, nes reglamentavimas valstybėse yra skirtingas. Lietuvoje buvo priimtas įstatymas, leidžiantis Vytį integruoti į numerio ženklus. Dabar keliaujame šio projekto etapais. Klientai jau galės įsigyti sprendinį – tokius numerius – nuo rudens.
Vairuotojai tikrai neprivalės keisti valstybinio numerio, nes jie galios ir toliau.
– Ar ES neprieštarauja, kad mes taip išsiskirsime? Kur nors užsienyje policija nestabdys ir neklaus, kas čia ant tų numerių puikuojasi?
– Tikrai ne. Dabar yra pagrindinė užduotis visa tai suderinti su visomis ES šalimis, kad viskas būtų teisėta, legalu ir nesukeltų vairuotojams problemų.
– Ar jau nuo rudens visi vairuotojai turės suskubti keisti valstybinius automobilių numerius? Senieji nebaglios?
– Vairuotojai tikrai neprivalės keisti valstybinio numerio, nes jie galios ir toliau. O tie klientai, kurie norės savo automobilį pažymėti nauju numeriu su Vyčiu, galės pasikeisti jau turimą numerio ženklą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...