- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Padangų pardavėjai ir montuotojai jau raitojasi rankoves. Plačiau apie tai, kaip ir kokias padangas pasirinkti žiemai, papasakojo Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos profesijos mokytojas Rytis Rutkauskas LNK reportaže.
– Ar sunku išsirinkti žiemines padangas?
– Šiai dienai tai būtų pakankamai sudėtinga užduotis. Pasiūla yra ganėtinai didelė. Kiekvienas turėtų rinktis pagal savo asmeninius poreikius ir vietovę, kurioje dažniausiai tenka važiuoti.
– Ką turite omenyje pagal savo poreikius?
– Kiekvienas gyvename tam tikroje teritorijoje. Galbūt pas kažką keliai yra valomi, o pas kažką – nevalomi. Tai yra pagrindinis kriterijus, padangas reikia rinktis pagal kelio būklę.
– Kokių padangų reikėtų miesto vairuotojui?
– Mieste keliai yra gana gerai valomi, nereikėtų ieškoti kažko ypatingo. Manau, kad mieste nereikėtų naudoti labai dygliuotų padangų. Užtektų gerų, kokybiškų, žieminių minkšto mišinio padangų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– O rajono vairuotojui reikėtų jau dygliuotų padangų?
– Rajono gyventojams, kuriems tenka važinėti žvyrkeliais, apledėjusiais keliais, reikėtų pagalvoti apie dygliuotas padangas. Tačiau tai jau tokia kraštutinė priemonė, tai nėra būtina sąlyga. Šiai dienai turime gerų ir nedygliuotų padangų.
– Yra daug mitų apie sezonines padangas. Ar rekomenduotumėte jas?
Dauguma universalių padangų nepatenkins daugelio mūsų poreikių.
– Dauguma universalių padangų nepatenkins daugelio mūsų poreikių. Juk sakoma, kad, kas tinka viskam, dažniausiai netinka niekam. Nors ir turime visai neblogų universalių padangų, tačiau jos nebus nei labai geros žieminės padangos, nei labai geros vasarinės. Juk žiemai ir mes perkamės žieminius batus, taip pat ir automobiliu reikėtų pasirūpinti ir apauti jį žieminėmis padangomis.
– Kokios yra geros žieminės padangos?
– Restauruotos padangos yra labai jau biudžetinis variantas. Galbūt jos gerai važiuos per pūrų sniegą, bet ne plikledžiu. Nemanau, kad reikėtų rinktis restauruotas padangas.
– Kaip išsirinkti dėvėtas padangas? Ar irgi neverta?
– Dėvėtos padangos galbūt galėtų būti kaip vienas iš variantų. Bet reikėtų atkreipti dėmesį į pagaminimo metus, kiek tos padangos yra eksploatuotos bei kokiomis sąlygomis. Išsirinkti geras, dėvėtas padangas bus ganėtinai sunku. Galbūt geriau rinktis ne pačias brangiausias, bet naujas padangas.
– Ar tiesa, kad padanga net jei ir yra nauja, bet pagaminta seniai, praranda savo savybes?
– Padangos labiausiai praranda savo savybes dėl to, kaip yra sandėliuojamos. Jei jos sandėliuojamos tinkamai tiek temperatūros atžvilgiu, tiek apsaugant nuo ultravioletinių spindulių, sandėliavimas pagal gamintoją gali būti iki dešimties metų.
– Kiek sezonų rekomenduojate naudoti padangas, jei žmogus nevažiuoja daug?
Naują padangą galime eksploatuoti penkerius metus, o tada turėtume atsinaujinti.
– Gamintojai deklaruoja, kad padanga tinkama naudoti yra iki dešimties metų. Tačiau padangų savybės žymiai pablogėja po penkerių eksploatacijos metų. Naują padangą galime eksploatuoti penkerius metus, o tada turėtume atsinaujinti. Kiekviena padanga turi savo žymėjimą, turi savo įspaudą. Yra pažymėta, kuriais metais, kurią savaitę yra pagaminta.
– Ar skiriasi gerai žinomo gamintojo padanga nuo mažiau žinomo gamintojo?
Pigios padangos priklauso gerų gamintojų dukterinėms įmonėms.
– Kai kuriais aspektais padangos turi skirtumus vien dėl naudojamų gumos mišinių. Reikia nepamiršti, kad pigios padangos priklauso gerų gamintojų dukterinėms įmonėms. Kurios turi visus sertifikatus, lygiai taip pat atliekami padangų saugumo testai. Tos pigesnės padangos visai neblogai pasirodo saugumo testuose.
– Sakoma, kad kiniškos padangos yra visiškas pinigų išmetimas į balą. Ar tai tiesa?
– Tarp kiniškų padangų yra tikrai labai prastų padangų, bet yra ir geros kokybės. Tarp kiniškų padangų atsiranda įmonių, kurios veržiasi į mūsų rinką ir dominuoja savo geromis savybėmis. Negalima teigti, kad būtent kiniška padanga yra bloga.
– O kaip sužinoti, kuri gera, o kuri bloga? Reikia klausti pardavėjo?
– Galima ir pardavėjo klausti, galima informacijos rasti ir interneto platybėse. Žmonės dalijasi informacija, rekomendacijomis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...