- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kad ir koks išmanus didmiestis būtų, visą jo potencialą gali nubraukti neefektyvus kelių tinklas, verčiantis gyventojus leisti laiką spūstyse. Todėl miestų planuotojai kartu su technologijų bendrovėmis ieško sprendimų, leidžiančių realiu laiku stebėti automobilių judėjimą ir padedančių planuoti eismo srautus.
Informacija tarnyboms
Tam tikroje miesto dalyje suaktyvėjus kelių policijos patruliams laikinai pavyksta išspręsti kai kurias eismo problemas.
Nuolat skubantys vairuotojai priversti dažniau užmesti akį į spidometrą, atkreipti dėmesį į kelių ženklinimą, tapti draugiškesniais kitiems eismo dalyviams.
Deja, žmogiškieji eismo priežiūros tarnybų resursai – riboti, todėl tenka pasitelkti technologijas. Eismo stebėjimo sistemos geba kiekvieną sankryžą paversti tam tikru kontrolės punktu.
Dirbtiniu intelektu aprūpintos specialios kameros gali aptikti įvairius kelių eismo taisyklių pažeidimus: pradedant autobusams ir pagalbos tarnyboms skirtų juostų užėmimu ir baigiant sankryžos kirtimu degant draudžiamam šviesoforo signalui.
Sistema – nepaprastai tiksli, o pažeidėjai aptinkami 200 m atstumu, esant net ir blogiausioms oro sąlygoms. Visa tai – dėl galingų vaizdo apdorojimo algoritmų, gebančių identifikuoti automobilio valstybinius numerius žmogaus akiai neįžiūrimose nuotraukose.
Be to, aštrių akių sprendimas gali atpažinti automobilių avarijas ir apie tai informuoti pagalbos tarnybas, taip galimai išgelbstint nukentėjusiųjų gyvybę ir paspartinant eismo atkūrimą užblokuotame kelio ruože.
Paieška – itin operatyvi
Eismo stebėjimas – nepakeičiamas norint nustatyti pažeidėjus, tačiau kartais vien jo neužtenka. Tuomet pasitelkiama didžiųjų duomenų analizė, leidžianti išaiškinti su transporto priemonėmis susijusius nusikaltimus.
Tamsiu paros metu partrenkti pėstieji, pavogti automobiliai ar apgadintas turtas – dauguma šiuos nusižengimus padariusių asmenų dažnai nebūna surasti dėl prasto matomumo ar liudininkų stokos, tačiau sistema, pasitelkusi ir išanalizavusi jai prieinamus didžiuosius duomenis, nusikaltime dalyvavusį automobilį galėtų surasti per kelias sekundes.
Šis sprendimas nepakeičiamas ir planuojant eismą. Pavyzdžiui, apdorojus didelės apimties stebėjimo kamerų duomenis, atsirastų galimybė identifikuoti didžiausius automobilių ir kitų transporto priemonių srautus tam tikromis valandomis. Tokia informacija padėtų iš esmės pertvarkyti šviesoforų veikimo algoritmus, pailginant žalio šviesoforo signalo degimo laiką labiausiai apkrautose gatvėse.
Be to, visa tai galėtų būti atliekama realiu laiku, reaguojant į nuolat besikeičiančią eismo situaciją.
Įdiegus kelis šimtus išmanių kamerų, valstybinių numerių skaitiklių, elektroninių policijos stotelių ir kitų įrenginių, vos per trejus metus užfiksuota net 60 mln. pažeidimų.
Veikia ir Baltijos šalyse
Panašios eismo taisyklių pažeidimus fiksuojančios technologijos plačiai naudojamos visoje Europoje.
Per draudžiamą šviesoforo signalą sankryžas kertančias transporto priemones fiksuojančios kameros itin paplitusios Nyderlanduose ir šiaurės Italijoje, Anglijoje sparčiai plečiamas viešojo transporto eismo juostų automatinio stebėjimo sistemų tinklas.
Automatinio šviesoforų reguliavimo pagal eismo srautus ir kitos eismo stebėjimo sistemos ne vienus metus sėkmingai veikia ir Baltijos šalyse bei Lenkijoje.
Moderniausios eismo stebėjimo sistemos šiandien gali stebėti eismą kelių kilometrų spinduliu, fiksuoti eismo spūstis, pranešti apie incidentus ir atitinkamai reguliuoti šviesoforus.
Nuskaityti valstybinius transporto priemonės numerius eismo stebėjimo sistemos gali net prasčiausiomis oro sąlygomis, taip pat jos gali patikrinti, ar transporto priemonė turi privalomąjį draudimą ir galiojančią techninę apžiūrą.
Tyrimais įrodyta nauda
Siekiant įsitikinti, kad išmanios eismo sistemos sprendimai išties naudingi, atlikti eksperimentai antrame pagal dydį Pakistano mieste Lahore.
Jis pasirinktas neatsitiktinai: dėl itin spartaus ekonominio augimo didmiesčio gatvės tapo chaotiška arklių tempiamų vežimų, automobilių, autobusų ir motociklų maišalyne. Įdiegus kelis šimtus išmanių kamerų, valstybinių numerių skaitiklių, elektroninių policijos stotelių ir kitų įrenginių, vos per trejus metus užfiksuota net 60 mln. pažeidimų. Skaičiuojama, kad tai padėjo eismo įvykių skaičių sumažinti 83 proc. ir išlaisvino gatves nuo spūsčių.
Tuo metu Saudo Arabijos mieste Janbu šešiolikoje pagrindinių sankryžų sumontavus vos 250 aukštos rezoliucijos kamerų su išmania vaizdo apdorojimo sistema, kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičių pavyko sumažinti 60 proc.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka7
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto5
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...
-
Iš daugiabučių kiemų ketinama išguiti krovinių priekabas9
Nuo lapkričio ketinama uždrausti palikti dideles krovininių automobilių priekabas daugiabučių kiemuose ir kitose gyvenamosiose teritorijose. Siūloma neleisti kiemuose statyti didesnės kaip 3,5 tonos masės priekabų. ...
-
Degalai per savaitę atpigo Lietuvoje ir Latvijoje, pabrango Estijoje1
Mažmeninės benzino kainos per pastarąją savaitę nukrito Lietuvoje ir Latvijoje, pakilo Estijoje, o dyzelinas pabrango Lietuvoje ir Estijoje, atpigo Latvijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdquo...